Capita Ultrafear 153, alternativt någe annan bräda

• Trådstartare Trådstartare Thomsson
  • Start datum Start datum
T

Thomsson

Guest
Tjenare! Ska köpa bräda hade jag tänkt. Vill gärna ha en Ultrafear men är osäker på om det funkar med mina skor på strlk 46.

Alternativt att jag köper stairmaster extreme Wide 152 eller Burton Nug.

ne de kommer ju bli för smalt ://////

tre väldigt olika brädor du nämner.
en mjuk reverse camber, en ganska stiff traditional camber och en också rätt så hård hybrid -150 bräda.
så, vad är du ute efter egentligen?

Jag är ute efter nåt nytt ;)
Satan att dem inte gör ultrafear i Wide! Får kanske bli en ny Horrorscope då ^^

Men ni kanske kan tipsa? om vi säger så här. Är ute efter en bräda att ha kul på. Småjibba lite, ta dem halvstora hoppen, rails och sen åka puder när det väl går/Kan möjligtvis vara lite stiffare. Är iaf ute efter en Parkbräda alternativt en som funkar överallt(Allmtn).

Ville ha bataleon/lobster först men dem har typ inga Wide modeller(Suck).

Surt! Vill ju inte ha en planka att åka på :&

har ramlat ner i capita hålet och tar mig nog inte ut därifrån på ett tag. horrorscopen är ju en nudel bräda men klarar ändå puder och medelstöra hopp rätt bra, mjukas ut lite för mycket efter en säsong dock. älskar ultrafear

forum youngblood wide är ett bra alternativ om du vill pröva nått annat
även rome agent, fast den tycker du nog är lite för hård

Nej jag gillade faktist horrorscopen, men skulle vilja haft nåt som var ungefär lika styvt som indoor survival/Ultrafear.
Skulle ju vara guld om dem gjorde indoor eller ultrafear i Wide.

Youngblood kollar jag på och det är ett vettigt alternativ! Kollar även på Evil Twin 156 Wide.
Men väntar väl tills alla märken har släppt sitt.

Checka ut K2 parkstar. Underskattad bräda, eller, kanske inte underskattad iomed goodwood pris, men o-omtalad här i sverige iaf. Finns i wide och är liiiiite styvare än average park bräda men ändå väldigt lekfull, pallar även vanlig åkning i hög fart mycket bra

assssssså, ultrafear är typ exakt lika mjuk som horrorscopen efter ett tag, borde haft typ en 4 i flex.
indoor är styvare däremot
evil twin är en ganska opressvänlig sak, all mountain, tycker inte om

www e riktigt bra faktiskt, inte like nice i pisten som parkstar men om det e mer jib och park än pist och större hopp kör WWW, K2 gör good shit...

Måste bara bekräfta halfwaycrook att evil twin kan du inte ha, det är en surfplatta.

K2 är säkert nice men jag trodde att vi alla här är fashionvictims så det går väl inte(?)... läste för övrigt lite om K2 på wiki - fett stort företag med sjukt mkt brands...

Du har ju även skrivit "lite stiffare" ... ingen föreslår skejt bananen (men det är ju klart den är ju retro by now)?
Men "lite stiffare" skulle jag inte kalla youngblooden för... lite stiffare skulle vara destroyer...eller något annat...

Svårt att sätta print på hur stifft jag vill köra, men lite stiffare än en horrorscope som nog är nåt av de mjukaste?
K2 WWW är ingen rolig bräda, inget "grepp" övh, halkar ju omkring så fort man kommer upp i högre hastigheter än gånghastighet ^^

Smokin superpark på väg hem för test, får se vad jag tycker om den! Kul att så många tar sig tid och hjälpa till och diskutera!

Äh, skiboard schmiboard. Dom gör en del bra grejjer, det ska dom ha cred för tycker jag, samma som salomon. Lite synd att folk e så trendiga faktiskt. Många brädor och märken blir onödigt hypade, och samtidigt onödigt ute istället för att man tar saker för vad dom är. Praktexempel från några inägg över mig; skatebanan!

tycker du så om www så ska du nog ta bort nugen direkt från din önskelista..

libtech är de sista märket jag skulle köra på, sjukt tråkigt märke.. inte sett någon göra ett roligt trick på de..
har kört k2, signal, capita, salomon de senaste 4 åren och gillar nog k2 och salomon mest..

har ud kollat nåt på academy?

Senast ändrad:
Academy är helt klart intressant. Om dem har wide vill säga.
Den K2 som jag kan tänka mig att köpa är Fastplant(wide) med "bamboooooyaaah" core. Men den har jag inte hittat i eu.

Sen ska man inte säga att Lib-tech suger för tyckte att lib-tech TRS är riktigt bra. Bra med med pop och lagom stiff, men den har jag inte hittat i wide i EU heller.

patrikeric sa:
tycker du så om www så ska du nog ta bort nugen direkt från din önskelista..

libtech är de sista märket jag skulle köra på, sjukt tråkigt märke.. inte sett någon göra ett roligt trick på de..
har kört k2, signal, capita, salomon, forum och rome de senaste 4 åren och gillar nog k2 och salomon mest.. ska köra capita ultrafear i år eller en academy propaganda..

har ud kollat nåt på academy?
håller med, Travis Rice langar sjukt tråkiga grejer. elleeerr

riccweee sa:
Praktexempel från några inägg över mig; skatebanan!
patrikeric sa:
libtech är de sista märket jag skulle köra på, sjukt tråkigt märke..
förlåt då :)

aldrig kört någon skate banana själv - tyckte den var värd att nämna då man ändå hört en del folk säga att de har varit nöjda med den som allround park (utan jibb) plus offpist/pist grejj.

Senast ändrad:
delta sa:
riccweee sa:
Praktexempel från några inägg över mig; skatebanan!
patrikeric sa:
libtech är de sista märket jag skulle köra på, sjukt tråkigt märke..
förlåt då :)

aldrig kört någon skate banana själv - tyckte den var värd att nämna då man ändå hört en del folk säga att de har varit nöjda med den som allround park (utan jibb) plus offpist/pist grejj.
Menade snarare att helt plötsligt så e Lib-tech inge bra bara för att det blev överhypat över några år. Synd iomed att dom gör mycket bra brädor och är drivna av genuina människor. jaja, whatever...
annars verkar som sagt fastplant vara en riktigt go jävel, olliebar för i år verkar väl va hyfsat nice, även tycker jag det e nice med kolfiber strängar från bindning och utåt, känns som den kan va sjukt poppig :D

riccweee, efter ytterliggare en genomläsning fattar jag nu att det var det du skrev fran första början (och inte det motsatta) :)

Ja har ett tips också.

Nitro swindle
Park bräda med hyfsat mjuk flex

+ anton gunnarssons swindle bräda e ganska fet
Ganska billig också

Kula82 sa:
Oj! Vi måste ha vääldigt olika referenser vad som e surf. Varför tycker du ET platsar i den kategorin?
jag tänkte fruktbolagets surfplatta typ fast i storformat dvs stel och otymplig. riktiga vågsurfingbrädor är säkert nice eller?

riccweee sa:
Fyfan, allt jävla brädsnack gör mig vansinnig, e det vinter än eller?
äh lika bra att det är lite soft ett tag eftersom det skjuter upp ångesten om man skall kompensera sin nya vikt med +2cm eller inte... stora beslut ojoj...

Senast ändrad:
VäLdigt lite snack om DC i denna tråden, pbj kanske vore något? Har inte kollat så mycket på dc de senaste åren dock, kommer ihåg att de hade lite problem med delaminering i början, annars va dom ju riktigt goa att åka på, ngn som har lite koll nu för tiden?

dc-brädorna är absolut något att kolla på.. körde 2 veckor på en pbj i vintras efter att jag knäckt min å väntade på min nya.. och dc kommer med två nya modeller i år som verkar kunna bli riktigt bra

Kul att ni kommer med förslag! Köpte mig onboards productguide för 11/12 idag så den ska lusläsas! :D
Ska försöka kolla upp dem jag tycker ser mest intressant ut och så rådfrågar jag här!

Hej.

Finns det överhuvudtaget ett enda snowboardmärke som känns lika lamt och på låtsas som DC??

DC lamt? utveckla? de enda jag kan tycka e att deras boots suger... förutom det vettefan om jag förstår varför det e lamt?

Horgmo känns ganska mkt som motsatsen till lam... och nagon liten koppling finns det väl atminstone mellan team och brand image.

DC är ett "P12" märke, känns det som iaf. Så var det för några år sen iaf, alla småbarna hade DC.

Kan det bero på att Doughboy är återförsäljare för ett annat snowboardmärke som gör att han tycket DC är lame? =P

Echelon85 sa:
Kan det bero på att Doughboy är återförsäljare för ett annat snowboardmärke som gör att han tycket DC är lame? =P
Knappast! OM jag hade haft några som helst ekonomiska intressen i snowboardbranchen skulle jag inte vara återförsäljare för Smokin som är så dyra så inga butiker är intresserade och som jag kanske säljer 25 brädor av på en säsong med otroligt liten förtjänst. Jag tycker det mesta inom snowboardindustrin är rätt lamt medan snowboardåkning är det absolut roligaste man kan ägna sig åt.

Jag gillar en mycket som har med snowboard att göra, men det finns en hel del som suger. Skidmärken som gör snowboards är generellt rätt lamt men "lifestyle"-märken som DC och Quiksilver som gör allt för att tjäna pengar på 16-åringar är ju så lamt att man skäms.

Senast ändrad:
delta sa:
Horgmo känns ganska mkt som motsatsen till lam... och nagon liten koppling finns det väl atminstone mellan team och brand image.
Finns ingen som helst koppling. Horgmo är hur skön som helst och han tjänar multum på DC men DC blir inte coolare av att han kör på dem. Terje är en av de coolaste genom alla tider men han åker på Burton som är lika creddigt som att handla mat på Lidl.

äh, måste nog INTE hålla med där alltså. Visst, det e ballt att hata på Burton för dom e BigBusiness, jag fattar det. Men inget annat snowboardmärke ger lika mycket tillbaka till industrin och kulturen. Dom gör helt enkelt mycket för snowboarding, Inte minst är dom Pionjärerna av Snowboard. Och när det gäller skidmärken, visst bra poäng också, brukar hålla med, MEN, Salomon har ett gäng snorungar som e masterjibbare och ger dom mer eller mindre helt fria händer att designa brädor hur dom än vill. Jag anser att även det är bra för snowboard rörelsen generellt sett. Sen att dom tagit in sin perfectionism för funktionella och bekväma boots gör inte saken värre.
Sen att DC e P12 märke, typiskt "sverige-trenderi-snack". DC gör bra brädor. varför bry sig mer om det? plus, Ken Block e en kul snubbe, han gillar att spendera sina pengar i "extrem sport" och tycker han gör ett bra jobb, varför ska man hata? MTN lab va ju en kul ide och hur mycket har inte diverse åkare, oavsett sponskoppling, utvecklats och haft kul där? däremot e deras skor hyfsat dåliga. Tycker dom e obekväma och styva utan att ge respons. Deras ytterkläder däremot e ganska billiga och man får faktiskt hyfsade grejjer till bra pris. Inget jag själv väljer att åka i, men bra budget val iaf.

oh well, nu ska jag sluta babbla igen, jag blir fan trött på migsjälv alltså, orkar inte läsa igenom det ens, SRY :P

+Oändligt antal på ditt inlägg riccweee ;) plus några till för att du kör med flux ds45or ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp