Capita Ultrafear 153, alternativt någe annan bräda

• Trådstartare Trådstartare Thomsson
  • Start datum Start datum
patrikeric sa:
tycker du så om www så ska du nog ta bort nugen direkt från din önskelista..

libtech är de sista märket jag skulle köra på, sjukt tråkigt märke.. inte sett någon göra ett roligt trick på de.
nugen och www är sjuuuuuuukt olika. nugen är hård, www handikappat mjuk. nug är all mtn, byggd för att ta puder men fördelaktig för park för sin längd - www är strictly jib goof around

sista quotet du la är det roligaste jag hört på freeride. hoppas det var ironi och du är världens roligaste snubbe

massa bra förslag i tråden nu å orkar inte ge mig in i debatten mer men kolla K2 som nämndes tidigare, underskattat märke och förra årets parkstar å darkstar va riktiga kvalité brädor, tror båda fick good wood
salomon salamander är en rolig sak med

Finns inget ballt med att hata på Burton. Jag hatar inte på Burton jag bara tycker att de gör extremt trista produkter. Att DC gör bra brädor tvivlar jag verkligen inte på men det har väl heller ingenting med vad man tycker om själva märket att göra?

Utan skidmärken skulle inte snowboard ha kommit särskilt långt men det gör ju inte skidmärkena roligare.

Vilka prylar man gillar handlar väl om känslor och har sällan med kvalitet att göra. Alla snowboardmärken gör bra prylar och typ 50% tillverkas på tre ställen, Burton, GST och Elan. Skillnaden ligger ofta i image och vad man går igång på är väl rätt individuellt.

Blanda inte ihop ogillande av märken med orespekt. De är två helt skilda saker.

Jag måste också som vanligt :) uttrycka medhåll med riccweee!

Klart det är en poäng att B. inte är så ballt när en pist-turist står i B's grejjer från topp till tå... Men det blir väl så med ett stort märke. I övrigt så vinner B. ganska mycket snowboard-credd på driva BGOS.

DC är för övrigt namnsponsor för parken i kitzbuhel (klart inte samma grejj som mtn lab) - vem som får pengar av vem, om överhuvudtaget några flyter, för den namngivning är förvisso en gissning.

PS. På tal om trista produkter, jag tycker Burton Custom X är världens roligaste (och antagligen mest kvalitativa) produkt för pipe! Inte mkt trist med den inte, (förutom lite sketchy switch). DS

Senast ändrad:
riccweee sa:
DC lamt? utveckla? de enda jag kan tycka e att deras boots suger... förutom det vettefan om jag förstår varför det e lamt?
MEJ9EUc66YDcXvl.jpg

Jag vet inte om det behövs sägas så mycket mer.

Annars kan man ju bara säga det som Thomsson sa kort och gott. Det är inte precis en oförtjänt image dom har fått heller när dom säljer fula jävla saker med deras logga stort över hela skiten på vilken skitbutik som helst för att tjäna mer pengar.

Coldis sa:
riccweee sa:
DC lamt? utveckla? de enda jag kan tycka e att deras boots suger... förutom det vettefan om jag förstår varför det e lamt?
http://cdn1.iofferphoto.com/img/item/150/958/865/MEJ9EUc66YDcXvl.jpg

Annars kan man ju bara säga det som Thomsson sa kort och gott. Det är inte precis en oförtjänt image dom har fått heller när dom säljer fula jävla saker med deras logga stort över hela skiten på vilken skitbutik som helst för att tjäna mer pengar.
hahaha snygg sko... eller

Coldis sa:
riccweee sa:

Coldis, du slår sannerligen huvudet på spiken!!!:D

Senast ändrad:
delta sa:
Kula82 sa:
Oj! Vi måste ha vääldigt olika referenser vad som e surf. Varför tycker du ET platsar i den kategorin?
jag tänkte fruktbolagets surfplatta typ fast i storformat dvs stel och otymplig. riktiga vågsurfingbrädor är säkert nice eller?
ääh där håller jag inte alls med. classic shapen kan vara lite otymplig nu när nya shapen har kommit (2011) men förra årets och för att inte snacka om årets shape är grymt snabba och lätta att leka runt med. classic shapen är ju 6-4-6 i flex,
2011 är ju 5-3-5. i flex
nej där kan jag inte alls hålla med. då måste man vara en jäklig lättviktare eller bara klen om man inte kan böja en bräda med flex 3 i midjan

Vad tror ni om en Bataleon Airobic 156 Wide?

Skulle vilja pröva en annan Bataleon, för min gamla ET(Smileyface LTD) var inget kul och upplevde den som Delta beskriver. Vill verkligen tro att Bataleon gör bra brädor ;) Så vill testa igen.

Shippar Bataleon från USA till EU? Hittar inte Wide i Eu.

Senast ändrad:
Coldis sa:

hehehe, mmm visst, deras barn grejjer e nerdiga lixom, och dom fyller upp mycket av deras productlinje med budget grejjer... kanske lite tråkigt, men jag tycker att man måste låta märken tjäna pengar också. Jag brukar se det som två skilda productlinjer. Tycker det e lite väl hårt att jämföra deras streetwear för barn med deras snowboards lixom. Men, nu fattar jag vad ni menar iaf...

oh, just det... ang. roligheten med skidmärken.... K2 har fan roliga åkare på sitt team tycker jag iaf, Jordan Mendenhall, Nick Dirks, Wille Yli-Luoma, och eero Niemela e fan bra åkare, och jag små gillar fan Mason Aguirre också ;)
Sen Salomon, men vafan, vet inte vad som är så tråkigt med det här:

jaja, skitsamma, jag fattar er poäng iaf. Frågan är, vad tycker ni om Nike i snowboard industrin? finns väl inget mer BigBusiness än det företaget iaf!

Senast ändrad:
Själv tycker jag K2 och Salomon är helt okej och "We are People to" är fan en av mina favvofilmer.

Men vad tror ni om Bataleon airobic då?

Eller Bataleon Disaster? Ska tydligen var Mid Wide. 25.60 i. Det torde ju funka med strlk 46? För den finns iaf i Eu.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp