Capix helmet, finns den till snow ?

kimaeh

Ny medlem
Jo nu är det så att jag skulle vilja ha en capix helmet (ser ut som en baseboll hjälm) har dock bara hittat den till skate och wake :/ undrar om den finns till snow.
om inte skulle man kunna använda wake hjälmen till vintern till skidorna ?
Tack på förhand.

meeeeen

kan man använda snowboardbyxor till skidor ??

kan man åka snowboard i en skidhjälm ??

kan man .....

du kan väl f*n göra vad du vill asså..

klart att den inte e gjord för den typ av krasher som snowboard/skidor innebär.. men den skyddar iaf huvudet en del.. du kör med vad du vill..

vi har en i klubben som kör med sin Capix.. inga problem med det..

:)

Ok, jo det vet jag men jag vill bara höra vad andra anser vara vettigast eller folk som åkt med den och säger sin mening med det.
Tack :)

Det var fan det dummaste inlägget jag har hört på länge..

det är klart du kan använda snowboard byxor till att åka skidor för att dem fyller samma krav till båda sporter.. Samma med skidhjälmar och snowboard.. men en skate/wake hjälm är uppgaddad på olika sätt.. Tillexemepl om den är till för wake är den oftast lättare med mindre frigolite eller fan det är och har inte heller någon muddning..

Alltså den blir lättare och tunnare för att den inte är byggd för den skall tåla skidkrashar plus att den bli kallare...

Åkte med hjälmen hela förra säsongen i Chamonix och den funkade fin fint.. För övrigt kommer den alltid med öronlappar, bara att tjacka:)

Tillbaka
Topp