cartel till en eviltwin, blir dom för styva?

Freeride - skandinaviens största skidsajt

sheit jag kan inget om snöbrädor :(

Jag var inne på oneoff och för jag var också sugen på cartel eller union contact/force
killen som jag snackade med tyckte att jag skulle köra på ett par union för att 1 de var styva så om du ska hålla på och jibba och så så tyckte han contacten och forcen om jag skulle köra stora grejor+lite mer allround jag valde bort kontacten för att den var alldeles för mycket allraound för det jag skulle ha och för styv jag valde också bort forcen för jag tyckte att den kändes lite tung och klumpig (det är den säkert inte) men.. men .. så det blev en contact.
men det är ju en massa proffs som kör på cartellen ändå fast de är sponsrade av andra märken så den är säkert grym den med.

Jag skulle inte rekommendera Cartel till en eviltwin, tycker den är för stabil/hård samt för mkt inbyggt forward lean i bottenplattan för den typen av bräda.

Väger du mkt så satsa på force eller flux titan (obs! har inte åkt själv på titan). Annars duger nog union contact.

lycka till!

eff sa:
Freeride - skandinaviens största skidsajt

sheit jag kan inget om snöbrädor :(
En skidsajt som välkomnar brädåkare!

Seriöst, jag menar inget ont men vet du inget om ämnet, varför ens kommentera?

Svar till flipp:

Ja det blir för styvt, skaffa någon mjukare bindning, det finns massor där ute i marknaden!

Jag använder själv K2 sonic bindningar till min Bataleon Airobic (som liknar mkt evil twin, för övrigt) och det funkar helt underbart när jag slänger på reverts och butters.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp