Carving eller Twintips?

H

Hasse

Guest
Appelsved sa:
Hasse:
Håller inte med om att DIN10 skulle räcka till en person på 120kg! Snarare tvärtom, att 12 är lagom för en person på 100kg..?

Jag väger väl runt 78-79 med mundering och kör på ca 11.
Om man åker normalt som en som åker 2-4 veckor. En svenssonåkning menar jag nu så kan man räkna med att din 8,5 är ungefär 100 kg. Men allt beror på bindningen, åkare, åkstil med mera.
Jag väger 82 och kör på 16 så. Men jag skrev för en åkare som Drakbabis.

//Hasse

superunknown

Ny medlem
Med tanke på din ålder kanske du får suget att börja hoppa/raila lite å då kan de va skönt med ett par twintips, de kommer funka fint! kör på twins!

Nhi

Medlem
ArtistY sa:
Med tanke på din ålder kanske du får suget att börja hoppa/raila lite å då kan de va skönt med ett par twintips, de kommer funka fint! kör på twins!
Jag har i princip redan köpt skidor, behöver bara betala också. Vi har kommit fram till att jag inte behöver twintips.

H

Hasse

Guest
ArtistY sa:
Ännu en oförstående kille som inte läser hela tråden och ser vad vi har kommit fran till Drakbabis. Är alltdi lika kul att läsa dessa inlägg!!

//Hasse

E-T

Ny medlem
Jag funderar också på dem och sist jag var på Udéns fanns de inte. Jag pluggar och har rabatt där så jag vill jämföra deras pris med Sport Conrads.

Förra året hyrde jag ett par One Luv och tyckte jättebra om dem. Jag hoppas du blir nöjd med ditt köp :)

Nhi

Medlem
E-T sa:
Jag funderar också på dem och sist jag var på Udéns fanns de inte. Jag pluggar och har rabatt där så jag vill jämföra deras pris med Sport Conrads.

Förra året hyrde jag ett par One Luv och tyckte jättebra om dem. Jag hoppas du blir nöjd med ditt köp :)
Ja, okej. Vilken längd behöver du då? Det fanns 146, 160 och 167 inne nu när jag var där och hämtade mina 153:or.

:D

Osseio22

Ny medlem
Jag har ett par Head Orange-apple (twintip) men bindningarna är inte riktigt centrala, gör det något ?

E-lindberg

Ny medlem
i ditt fall skulle jag ha köppt en twintip skida eftersom dom utvecklats så otroligt dom senaste åren det finns dom med mycket midja lite midja feta smala rocker camber mm och dom funkar precis lika bra i pisten i ditt fall eftersom du inte verkar vara på elit nivå.

HLundberg

Ny medlem
du kan ju köpa ett par lite hårdare twintips för att dom uppför sig nästan exakt som ett par carvingskidor bara att det är lättare att köra i parken med, så jag skulle köpt ett par som är ungefär lika långa som dig själv?

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp