arraksboll
Aktiv medlem
Cast levererar!
Ja, de levererar i alla fall sent omsider sina prylar, hur de sedan levererar på berget kan jag än så länge bara fantisera om. Jag har varit orimligt peppad på dessa sedan jag lade min beställning, nästan som Kalle när han väntade på sin propellermössa. Och detta trots att jag inte ens införskaffat några pivot 18 ännu. Tänkte försöka hålla mig tills nästa års Gripwalk-kompatibla modell blir tillgänglig (utifall en skulle vilja konvertera tillbaka bindningarna kan det ju vara bra...).

Åsså måste jag ju ha några skidor att montera dem på. Tänker något hyfsat allsidigt med dryga decimetern i midjan och har fått fram följande lilla lista, i bokstavsordning:
Black Crows Atris
Blizzard Rustler 10
Fischer Ranger 102 FR
J Skis the metal
Nordica Enforcer 104 Free
Salomon QST 106
Så då är ju frågan vilken av dessa som kommer att göra mig lyckligast... eller om det är någon annan skida i denna kategori? Jag åker idag mest på Atomic Automatic 102 med G3 Ion 12. Gillar dem i stort men de är lite för fjesiga och jag vill komma bort från tech-bindningarna vid liftburen åkning. Har också puderskidor (BC Nocta med Tecton) och pistskidor (Salomon, har inte memorerat modellnamnet). Kommer troligen behålla Atomicarna tillsvidare, för lite längre turer.

Åsså måste jag ju ha några skidor att montera dem på. Tänker något hyfsat allsidigt med dryga decimetern i midjan och har fått fram följande lilla lista, i bokstavsordning:
Black Crows Atris
Blizzard Rustler 10
Fischer Ranger 102 FR
J Skis the metal
Nordica Enforcer 104 Free
Salomon QST 106
Så då är ju frågan vilken av dessa som kommer att göra mig lyckligast... eller om det är någon annan skida i denna kategori? Jag åker idag mest på Atomic Automatic 102 med G3 Ion 12. Gillar dem i stort men de är lite för fjesiga och jag vill komma bort från tech-bindningarna vid liftburen åkning. Har också puderskidor (BC Nocta med Tecton) och pistskidor (Salomon, har inte memorerat modellnamnet). Kommer troligen behålla Atomicarna tillsvidare, för lite längre turer.