Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
OldGen sa:Ok fattar det där om trådar.
Skall fösöka bättra mig.
Men en fråga.
Får man köra skoter som man vill omkring Ramunberget?
Eder OldGen
men jag antar att på dessa områden är det fler som kör skoter utanför lederna än som åker skidor? och det borde ju betyda att de kör sönder all den fina snön som finns där? annars får du gärna markera på en karta åt mig!!STORPOTATEN sa:Näe, man får inte köra omkring som man vill. Därför har man anordnat "freeride"-områden för skoter. Finns ett stort område bla uppe på fjället vid typ Gröndalen om jag inte missminner mig.
På dessa områden skall det bara vara att tuta och köra.
Hasse sa:Lee-nus: du som har jobbat där uppe borde väl veta vad som gäller? ALL[b/] skoteråking utanför lederna är förbjudet om du inte har tillstånd(detta kräver massa andra saker). I freeride området så tror jag inte ens det är populärt att köra skidor.
Med andra ord så skulle det vara skoj och veta var du har varit och hajkat på ett berg nära skoterleden??
//H
ja, upp på själva skarsfjället får man inte köra. observera:Hasse sa:Skars? Hmm där är det väl trots allt sjukt skoterförbud eller har de hävt detta?
Alltså alla leder skall följas. Enda ställen man för köra utanför är i "freeride" områdena.
//H
däremot finns det ett antal branter, vinddrivor m.m. att köra på mittemellan. som sagt, inga långa åk, men det beror ju på vad man har för avsikter.när jag har varit ute och kört/hajkat så har vi i huvudsak kört på grejer mellan össjökläppen och skars. inga långa åk, men en trevlig tur och bra motion.