Hej. Jag är nu i Cervinia. Gjorde helt enkelt så att jag bokade en flygbiljett, packade väskan, och sen drog jag. Hittade transferbus från flygplatsen i Bergamo, tåg från Milano mot Torino, bytte tåg i Chivass, anlände i Chattilon lite senare. Tog lokalbussen till Cervinia. Gick på 19 Eur + Flyg
Nu första natten har jag bott på hotel. Ska försöka hitta boende så snart som möjligt så löser sig nog kontakter och jobb efter det hoppas jag på. Funderar på att åka och köpa ett liftkort så jag kan ge mig ut och jaga bummare i backen, de lär ju ha någorlunda bra koll på var man kan få tag på boende.
Blev tipsad om jobb dag ett. Var tyvärr fullt på puben i fråga så de nyanställer rätt snabbt. I denna situationen var det 3 svenska tjejer som hade fått sparken. Visar igen på hur allt handlar om kontakter. Har vart runt och lämnat mitt nummer hos några barer. Nu ska jag ut och sätta upp \"Boende sökes\" lappar i hela byn. Överväger att ta lokalbussen ner till någon av de mindre byarna och ta in på motel om jag inte har hittat något boende innan kvällen.
Svenskar i Cervinia eller Zermatt får gärna höra av sig! +46735837158. Är tel inte på, lyssna på tel svararen, jag brukar lämna mitt nya nummer där.