Cervinia 2010-2011

Petra_H

Medlem
Cervinia 2010-2011
Hej! Jag funderar på att göra en säsong i Cervinia. Tänkte dra upp redan nästa vecka. Äre nån som har tips på vart man kan bo? Nån som har nån liten extra plats i en lägenhet eller vet nåt billigt hostel eller nån som hyr ut rum? Vad som helst så länge det är vettiga priser!

Cervinia 2010-2011
Hej. Jag är nu i Cervinia. Gjorde helt enkelt så att jag bokade en flygbiljett, packade väskan, och sen drog jag. Hittade transferbus från flygplatsen i Bergamo, tåg från Milano mot Torino, bytte tåg i Chivass, anlände i Chattilon lite senare. Tog lokalbussen till Cervinia. Gick på 19 Eur + Flyg

Nu första natten har jag bott på hotel. Ska försöka hitta boende så snart som möjligt så löser sig nog kontakter och jobb efter det hoppas jag på. Funderar på att åka och köpa ett liftkort så jag kan ge mig ut och jaga bummare i backen, de lär ju ha någorlunda bra koll på var man kan få tag på boende.

Blev tipsad om jobb dag ett. Var tyvärr fullt på puben i fråga så de nyanställer rätt snabbt. I denna situationen var det 3 svenska tjejer som hade fått sparken. Visar igen på hur allt handlar om kontakter. Har vart runt och lämnat mitt nummer hos några barer. Nu ska jag ut och sätta upp \"Boende sökes\" lappar i hela byn. Överväger att ta lokalbussen ner till någon av de mindre byarna och ta in på motel om jag inte har hittat något boende innan kvällen.

Svenskar i Cervinia eller Zermatt får gärna höra av sig! +46735837158. Är tel inte på, lyssna på tel svararen, jag brukar lämna mitt nya nummer där.

Cervinia 2010-2011
Åker mot Valtournenche för billigare boende, det hänger ihop med Cervinias liftsystem. I Cervinia finns bara hotell, inga motel, hostels eller bed n breakfist eller så. Tänkte köpa liftkort och åka till Zermatt imorgon. Större by med fler hotell, barer, och restauranger. Hoppas på att kunna hitta ett jobb där.

Cervinia 2010-2011
Ar nu pa ett hotel i Valtournence. Har varit och pratat med ett foretag som hyr ut lagenheter, och vi pratar om 2200E fòr 4 mànader, dvs 550E per mànad. Man kan bo 4st (eller det finns sàngar) fòr 4 personer. tillkommer vàrme och el. Dvs pris per person ca 150E per mànad.

Nàgon som àr intresserad?

Boende Zermatt
Boende Cervinia
Boende Valtournence
Appartments Zermatt
Appartments Cervinia
Appartments Valtournence

Living, staying, appartment, hotel, motel, hostel, bread and breakfast, Zermatt, Cervinia, Valtournence

150E/Mànad.

Hòr av dig till mig pà tel nr 0046735837158 eller email viktor_hedman@hotmail.com
Jag gàr pà visning imorn, det kostar 25E per natt pà hostel i vilket fall, sà jag bor billigare sjàlv i hela làgenheten :)

Cervinia 2010-2011
Var precis på turistinformationen i Valtournence, det visar sig att det finns cirka 30 lägenheter som finns tillgängliga. Nu ska jag välja och vraka. Tror att en tvåa är det bästa alternativet, men det finns alltså ettor till 5or. Detta kan även vara ett tips till familjer som turistar i zermatt/cervinia då det är bra mycket billigare än hotel/hostel, och går att hyra över en vecka. Information finner ni på denna italienska sida:

http://www.regione.vda.it/turismo/d...nti_turisti_i.asp?ricid=357&tipo=ricerca&dd=1

Tillbaka
Topp