Chalmers Big Jump Open

HugoH

Ny medlem
Chalmers Big Jump Open
Nu på lördag går årets fetaste skid- och snowboard tävling av stapeln på Chalmers i Göteborg. Några av Sveriges bästa åkare är redan anmälda, och det lär bli en stenhård fight om de 20000kr som ligger i vinstpotten!
Förra året fick vi se cleana switch 720 av Jacob Wester och Emil Forss, samt hårdt grabbade 900 av Nicky Wieveg och inverterade 540 av fjolårets VM-medaljör Andreas Jakobsson. Det kommer bli nya feta trick i år med shooting stars som Joonas Wikberg, Blayze Bramwell, Gustav Een, Joakim Tidstrand och Jonas Carlson.
Tag med kompisar och gott humör för en actionfylld lördag i vinterns tecken.
Inträde är gratis.

För mer info kolla http://www.cbjo.com

Chalmers Big Jump Open
.
.

jag vill inte vara den som skall klaga..

men det kommer att regna fett på lördag ..

:(

sorry

/Kalle

Chalmers Big Jump Open
det kommer inte att regna det kommer snöa hela Fredagen och under natten och sen blir det -7 grader på lördagen ! :)

Chalmers Big Jump Open
Om några timmar kommer lastbilarna med snön och arenan förvandlas till något grymt! Inrunen är redan shapad med befintlig snö, allt banar för ett grymt hopp...
Byggbilder kommer upp på hemsidan under dagen.

Chalmers Big Jump Open
..
..

måste bara säga att jag hade rätt så jävla FEL..

det är ju snöstorm på väg... det varnas för kaos... det kan komma upp till 50cm snö.. torsdag (idag) och fredag..s en skall det sluta snöa perfekt och lägligt till tävlingen..

-5 tilll -10 .... så.. på med ansiktsskyddet.. :)

åååå :( jag har inte råd att tanka bilen och åka dit :(

/Pinn

Chalmers Big Jump Open
I natt har vi fått 10 cm snö här i Göteborg så arenan är nu snöbeklädd. Hoppet börjar ta form, vi lastar konstant snö och kicken blir enorm!
Vi ses imorgon, kolla hemsidan för mer info
http://www.cbjo.com

Chalmers Big Jump Open
Det var as ball men så jävla kallt, synd att biljetterna till partyt på kvällen tog slut så snabbt.

Chalmers Big Jump Open
Håller med emilia85. Det var grymt kallt. Men kul!! :D

Förresten emilia85 hade du på dig en ljusblå pannbandskeps (eler vad fan man ska säga att det heter)??

Chalmers Big Jump Open
1. Joonas Wikberg
2. Kristoffer Edwall
3. Viktor Ericson

Snowboard

1. Jonas Carlson
2. Frode Skarbøe
3. Alex Stütler

Chalmers Big Jump Open
enligt hemsidan deras ska dom köra ännu en tävling, big gap open.. känns som att det finns risker för skador i det där hoppet om det är på sant..

Chalmers Big Jump Open
haha big gap open är ju ett skämt (hoppas jag) på big jump open hade dom ju tillochmed massa tjockmattor på platån nu kör dom med ett stort gap!

Chalmers Big Jump Open
mu är det bekräftat det var ett skämt! jag snacka med killen som hade laggt upp det på sidan :P
det är bara en liten hög kvar av hoppet egentligen

Chalmers Big Jump Open
jag var dock där, kallt så in i helvete men d va rätt ball för o va i göteborg, dock var d inget stort hopp o bara en 900 utan handpåläggning

Chalmers Big Jump Open
PNyberg: Nej jag hade ingen ljusblå keps. Därremot ett chockrosa bandana & svarta parka. Stod längst fram vid staketet med världens gulligaste unge som satt på staketet. En mörk 4 åring med långa rastaflätor, går typ inte att missa henne, Helt loveli är hon!

Tillbaka
Topp