Chamonix 2010/2011!

Chamonix 2010/2011!
victorvictor sa:
sarasarasara sa:
victorvictor sa:
här e ja, jag o jack bauer!
Victorvictor från freeride! tänk om man skulle kunna få hänga med en sån kändis!
ska du tillbaka ??? :)
Ja det är det många som vill!
Är inte riktigt bestämt än, ja vill ju tillbaka, men har inte råd med nån sån glidarsäsong som förra året.. Vart drar du då?
Klart det är!!
Alltså jag är supersugen på att dra tillbaka till cham men verbier lockar lite också, får se vad jag tar mig till, ska försöka ta mig iväg till Oslo först och främst! Det kittlar iaf i skidnerven.
Haha du kan ju alltid städa lite när du väl är där, det kommer man ändå runt på alla gånger ;)

Chamonix 2010/2011!
victorvictor sa:
sarasarasara sa:
victorvictor sa:
här e ja, jag o jack bauer!
Victorvictor från freeride! tänk om man skulle kunna få hänga med en sån kändis!
Är inte riktigt bestämt än, ja vill ju tillbaka, men har inte råd med nån sån glidarsäsong som förra året.. Vart drar du då?
Jag har inte heller råd med någon glidarsäsong, men jag är inte ledsen för det. Lägenheten ska renoveras, det är ju positivt i alla fall.

Chamonix 2010/2011!
lgrstdt sa:
victorvictor sa:
sarasarasara sa:
Jag har inte heller råd med någon glidarsäsong, men jag är inte ledsen för det. Lägenheten ska renoveras, det är ju positivt i alla fall.
det kan behövas så som ola fes hela tiden

Chamonix 2010/2011!
Har snott ihop mig med Blidee (han med 2 e, för det finns 2 ;)) och vi har nu en grym lägenhet för 5 personer.
36 m2, övervåningen består av 2 våningssängar, varav ena undervåningssängen är en dubbelbädd. Nedervåningen består av en liten soffgrupp, liten (med betoning på liten) tv och ett köksbord. Utrymmet ser mycket välplanerat ut.

Datumen för in/utflytt ligger preliminärt på 3e december -> 1 maj.
Lägenheten ligger i Chamonix süd, bilder finns.

Det blir en första helsäsong för oss båda och vi kommer satsa på mycket skidåkning och att utvecklas. Fast framförallt ha massa kul en säsong, med skidåkning i fokus.

Vi är även inne på att dela kostnaden för en jeep (eller liknande) så alla kan ta sig fram och tillbaka på diverse utflykter, det behöver inte kosta mycket och vi delar upp det vi får för den när vi kommer hem (om den inte exploderar där nere).

Söker 2-3 till likasinnade som vill spendera en kul säsong tillsammans.

Chamonix 2010/2011!
victorvictor sa:
lgrstdt sa:
victorvictor sa:
det kan behövas så som ola fes hela tiden
Haha! word ;)

Chamonix 2010/2011!
Pontus90 sa:
Har snott ihop mig med Blidee (han med 2 e, för det finns 2 ;)) och vi har nu en grym lägenhet för 5 personer.
36 m2, övervåningen består av 2 våningssängar, varav ena undervåningssängen är en dubbelbädd. Nedervåningen består av en liten soffgrupp, liten (med betoning på liten) tv och ett köksbord. Utrymmet ser mycket välplanerat ut.

Det blir en första helsäsong för oss båda och vi kommer satsa på mycket skidåkning och att utvecklas. Fast framförallt ha massa kul en säsong, med skidåkning i fokus.

Vi är även inne på att dela kostnaden för en jeep (eller liknande) så alla kan ta sig fram och tillbaka på diverse utflykter, det behöver inte kosta mycket och vi delar upp det vi får för den när vi kommer hem (om den inte exploderar där nere).

Tja! Jag är rätt så intresserad av att haka på! Nu är jag inte så mycket skidåkare utan snarare klättrare som vill beta av alla klassikerna i Mont Blanc massivet även om jag gärna spänner på mig skidorna då och då också!

Gillar att laga mat! (Kanske det viktigaste? :D)

Chamonix 2010/2011!
Edvin-m sa:
Pontus90 sa:

Tja! Jag är rätt så intresserad av att haka på! Nu är jag inte så mycket skidåkare utan snarare klättrare som vill beta av alla klassikerna i Mont Blanc massivet även om jag gärna spänner på mig skidorna då och då också!

För mig är du mer än välkommen om jag får haka på dig och klättra. Är väldigt sugen på att introducera lite isklättring i mitt register för att göra fler skidturer möjliga, och så kan vi klättra lite fina rännor! Maila mig på simon_blidee@hotmail.com så kan vi prata mer seriöst.

/Simon

Chamonix 2010/2011!
Edvin-m sa:

Verkar grymt! Själv klättrar jag gärna (även om jag är nybörjare) så det hade nog fungerat utmärkt! Främst som komplement till skidåkningen (typ samma som blidee), men också för att klättring är riktigt roligt!

Ska vi ränna upp för Mont Blanc då alltså? =)

Chamonix 2010/2011!
Om någon missat så har early birdpriserna för liftkorten kommit upp nu, -40%. Köp innan 29/11 och betala 780euro istället för svindlande 1300euro! Feel the stoke people!

Chamonix 2010/2011!
En plats kvar som måste fyllas pronto! Maila Simon_blidee@hotmail.com för mer info, endast du som kan ta ett snabbt beslut tack!

/Simon

Chamonix 2010/2011!
Hej!
Vi är tre stycken som tänker hyra lägenhet i Chamonix för säsongen och vi har hittat en för fem stycken, någon eller några som är intresserade av att dela? Hör av er!

Chamonix 2010/2011!
Tjaba! Har planer på att åka till Chamonix i vinter. Jag åker solo och söker boende och ett skönt sällskap att hänga med;) Kontakta gärna mig om ni har en plats över i en lägenhet!:)

Chamonix 2010/2011!
måste man vara värsta pro åkaren för att göra en säsong? Har åkt i Sälen, Åre samt nord Italien. Behärskar inte offpist än, kanske e surt att bara åka pist om alla sticker offpist. Nån som har synpunkter?

Chamonix 2010/2011!
pellenorling sa:
måste man vara värsta pro åkaren för att göra en säsong? Har åkt i Sälen, Åre samt nord Italien. Behärskar inte offpist än, kanske e surt att bara åka pist om alla sticker offpist. Nån som har synpunkter?
Nej nej nej, ingen fara alls! Tvärtom har du åkt mer än många jag träffat som gjort säsong. :)
Och du kommer lära dig offpisten innan säsongen är slut.
Man behöver inte göra 360 för varje stup för att uppskatta fint januari puder!
Plus att säsong innebär mycket annat roligt också förutom skidor. Åkningen dominerar såklart men det är mycket annat roligt man gör :D
Gör säsong om du har möjlighet!

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Hej!

Vi är ett par i 30-årsåldern som tänkte åka skidor i Cham ca 8 veckor, feb-mars 2011. Den som har bra tips på hur och var vi kan leta (och gärna hitta) boende hjälper oss massor!

Några tips?

Chamonix 2010/2011!
Hej. Vi håller på och letar boende i Chamonix. Vi har hittat några bra hos chamserve men vet inte om dom har ett bra läge. Vi vill gärna bo i rätt område. Hur vet jag var sud är om jag tittar på kartan? :)

Chamonix 2010/2011!
sofiaro sa:
Hej. Vi håller på och letar boende i Chamonix. Vi har hittat några bra hos chamserve men vet inte om dom har ett bra läge. Vi vill gärna bo i rätt område. Hur vet jag var sud är om jag tittar på kartan? :)
Det är i sud du ska bo. Här finns typ 3 barer, 2 nattklubbar, mataffär, tvätteri, bageri mm. Väldigt nära till busshållplats, 2 minuters gång till huvudgatan och framförallt så bor nästan alla bummare där. Så alla är typ grannar

Chamonix 2010/2011!
Jag som trodde att eftersom alla andra bummare bor i süd, är just varför man inte vill bo där... :rolleyes:

Chamonix 2010/2011!
FF sa:
Jag som trodde att eftersom alla andra bummare bor i süd, är just varför man inte vill bo där... :rolleyes:
Jag vet att vi i vintras tillbringade nästan all tid i Sud när vi inte åkte skidor. Det är riktigt soft att bo i samma ghetto som alla andra bummare. Det blir en skön närhet till alla softa lirare (som victorvictor från freeride).

Chamonix 2010/2011!
marf sa:
Går det billiga (gratis?) bussar/tåg mellan chamonix och verbier dagligen om man vill utnyttja unlimitedkortet?
Till Courmayeur går det gratisbussar som tar 30 min. Till verbier är det bil som gäller, iaf förra året. Vet inte hur det kommer se ut i år.

Chamonix 2010/2011!
marf sa:
Går det billiga (gratis?) bussar/tåg mellan chamonix och verbier dagligen om man vill utnyttja unlimitedkortet?
Precis som victorvictor skrev går det gratisbussar till Courmayeur. Vill man till Verbier kan man ta tåget till Martigny och därifrån ta en buss som går till Verbier. Dessutom finns det en tågförbindelse via Zürich. Det tar dock lång tid och jag har ingen aning om hur många byten det är. Priserna har jag heller ingen aning om.

Chamonix 2010/2011!
Smidigast till verbier är helt klart bil, tar ca 1h att köra. Ser fram emot många puderdagar i bruson den här säsongen :)

Chamonix 2010/2011!
ey pontus palish! Ska du ner till cham nu igen??? Det här är Hugo Robbott Boss Magnusson som var nere 08/09. YEEEEHAAAWWW

Chamonix 2010/2011!
Tja, jag funderar på att dra till Chamonix i två månader (Feb-Mar) i vinter, det ser ut som att jag kommer att resa solo, undrar om det finns några sköna lirare som har liknande planer? eller några som har en sängplats ledig under den tiden?

Chamonix 2010/2011!
Är det någon som har hyrt vid ChamServe? är det ett bra företag? Det står att man måste betala allt i förskott vilket gör att man blir lite osäker att dom kanske blåser en på pengar. :/

Chamonix 2010/2011!
sofiaro sa:
Är det någon som har hyrt vid ChamServe? är det ett bra företag? Det står att man måste betala allt i förskott vilket gör att man blir lite osäker att dom kanske blåser en på pengar. :/
Chamserve är ett känt företag som jag vet att många fixar lägenheten igenom. De allra flesta hyresvärdar och agenturer vill ha betalt i förskott efter problem med folk som stuckit utan att betala så det kommer man nog inte ifrån så lätt.

/Simon

Chamonix 2010/2011!
hej! Känns som jag är sent ute men har just beslutat att åka till chamonix i vinter och undrar om det finns ngn som har plats i en lägenhet över säsongen?

Chamonix 2010/2011!
MrKalko sa:
hej! Känns som jag är sent ute men har just beslutat att åka till chamonix i vinter och undrar om det finns ngn som har plats i en lägenhet över säsongen?
Tja, jag har oxå precis beslutat att åka ner igen. Kanske kan vi gå ihop. Annars är jag oxå intresserad av lediga platser i lägenheter!

Chamonix 2010/2011!
Hallå! Det blir lätt chamonix i vinter så nu behöver jag en säng, en plats i en lägenhet. Nån som har lite space över till mej? Hör av er =)

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Nykter säsong? Håller med om att de e riktigt seegt att Södra Baren bytt till tricolorens färger men nyktert kommer det inte att bli. Skillnaden nu blir att förfesten sakta smyger över i mellanfest utan att passera southb.

Chamonix 2010/2011!
Jakobe sa:
Nykter säsong? Håller med om att de e riktigt seegt att Södra Baren bytt till tricolorens färger men nyktert kommer det inte att bli. Skillnaden nu blir att förfesten sakta smyger över i mellanfest utan att passera southb.
Haha visst, det låter rimligt. Synd dock att Norge inte kommer stå för någon mellanfest i år eftersom Vegard ska bli parkråtta i Whistler istället.

Chamonix 2010/2011!
jakeTheSnowFlake sa:
MrKalko sa:
Tja, jag har oxå precis beslutat att åka ner igen. Kanske kan vi gå ihop. Annars är jag oxå intresserad av lediga platser i lägenheter!
JakeTheSnowFlake! låter ju skitbra, jag ska erkänna att jag är jävligt grön i dessa sammanhang, har satsat mer på surfing än på skidor men har du dolda färdigheter i hur man får tag i boende i chamonix så får du gärna brainstorma ner mig med idéer om hur vi ska göra? Alla andra som vill hoppa på den här båten anmäler sig tilll Jake! Jag utser dig härmed till officiell reseledare och administratör, tycker du verkar ha bra driv!

Tillbaka
Topp