Chamonix 2010/2011!

Chamonix 2010/2011!
pellenorling sa:
verkar ju inte helt lätt för en ensam snubbe att hitta boende just nu :-(
Hitta en lägenhet (t.ex den som ligger ett par inlägg upp i tråden), dra ihop ett gäng och ta den? Är inte så svårt om man ger sig fan på det.

Sidor du kan kolla är seasonalaccommodation.com, chamserve.com och i princip alla övriga träffar som kommer upp när du googlar seasonal accommodation Chamonix.

Lycka till!

Chamonix 2010/2011!
Chalet nära sjukhuset. 500m från Cham sud busshållsplatsen.

Hejsan

Har nu hittat ett chalet som jag är väldigt intresserad av. Det ligger på gångavstånd från cham sud och busshållplats som går till alla liftsystem. Behöver 4 personer till att dela chalet med så att vi totalt blir 5 personer. Priset är 2300 EUR för hela säsongen (första jan till sista april) och då ingår el och vatten såvida vi förbrukar för mkt. Det finns två sovrum, och ett loft förutom köket som jag förstår är ett rum som är vardagsrum och kök i ett. Wifi finns samt parkering och balkong. Hela lägenheten (chalet består av två lägenheter och vi kommer att hyra större delen av chalet) är ca 70 kvm. En annan tanke är att vi då kommer kunna bjuda in kompisar som kan hälsa på i cham som i sin tur får betala lite och därmed ytterligare sänka kostnaden lite.

För att boka måste vi betala 2000 Eur varav 1750 är deposition. Sedan ska hela boendet vara betalt 6v innan. Det innebär 20 okt. Då ska hela beloppet, 2300 EUR /pp plus deposition 350 EUR/pp vara betalt. Själv kommer jag inte att vara i cham under jul och nyår så en tanke är att hyra ut det till någon under denna tid för en rejäl summa och därmed sänka vår egen kostnad. Jag gjorde detta förra året och sparade en halv månadshyra på detta. Kanske kan vi spara en hel t.o.m.

Som sagt. Tiden är knapp så hör av er genast om ett seriöst intresse finns. Gärna om ni är flera som känner varandra. Svara med telefonnummer så att jag kan ringa er. Bilder finns som jag kan maila.

//Jacob

Chamonix 2010/2011!
Chalet i Cham!

Hej!

Vi behöver nu en person till! Allt är väldigt bråttom nu. Fler står i kö och vill hyra Chalet och jag måste lämna ett svar innan helgen är slut. Total kostnad per person är 2300 eur som betalas nu, och 350 eur i depostition. Det betalas när man kommer ner! Då får man boende i ett chalet nära sjukhuset (se mitt tidiagre inlägg) och bor som en kung hela säsongen. Kommer man inte vara där hela tiden kan man förmodligen hyra ut sin sängplats i andra hand. Detta är något som hyresvärden har sagt är ok. Ingår gör också el, vatten och wifi. (Det finns en max gräns för elen för att vi inte ska slösa men det är inte troligt att vi överstiger den). Är du intresserad ring! 0705-18 24 65. Jag mailar bilder på bums då och så kan jag svara på alla frågor!

Hoppas att vi får ihop det nu och att det blir en riktig toppen säsong i vinter!

Chamonix 2010/2011!
Tja!

Fan va kul att det blir många som åker ner!

Jag och en polare från förra säsongen har ett boende i sud för tre pers och har en säng ledig för den som är intresserad... Priset är ca 15 000kr per skalle från 1 jan - sista april... Maila mig eller skriv här om du är intreserad!

Joel

Chamonix 2010/2011!
betalade boendet för fem minuter sen! ett steg i rätt riktning! mums

någon som har jobb fixat redan nu eller?

Chamonix 2010/2011!
Funderar fortfarande på om jag ska jobba eller inte... Verkligen inte mer än 2 dagar i veckan isf, ska nog se om jag kan fixa nått i början av dec och se. Blir det för mkt så slutar jag.

Chamonix 2010/2011!
Blidee sa:
Funderar fortfarande på om jag ska jobba eller inte... Verkligen inte mer än 2 dagar i veckan isf, ska nog se om jag kan fixa nått i början av dec och se. Blir det för mkt så slutar jag.
Jobba gör man ju bara om man verkligen, verkligen, verkligen behöver. Har man jobb riskerar man att missa sjukt bra skiddagar, after skis, fester, MBC på måndagar eller någonting annat som kan vara viktigt.

Chamonix 2010/2011!
lgrstdt sa:
Blidee sa:
Jobba gör man ju bara om man verkligen, verkligen, verkligen behöver. Har man jobb riskerar man att missa sjukt bra skiddagar, after skis, fester, MBC på måndagar eller någonting annat som kan vara viktigt.
men de är så jävla drygt att låta pappa baila ut än varenda jävla gång jag hittar på något! 0 vuxenpoäng

Chamonix 2010/2011!
Jag jobbar röven av mig nu för att slippa jobba där nere, men kan tänka mig att jobba någon dag i veckan för att kanske komma hem med nån liten peng och så ska jag köpa pjäxor för typ 7-8000 spänn så behöver lite extra på fickan...

Chamonix 2010/2011!
Har boende i lägenhet med grym balkong i Chamonix sud. Vi är just nu två tokfransar till svenskar som söker en person till att fylla sista platsen med. Hör av för allt i världen.

Chamonix 2010/2011!
Är det någon som inte ska ner för ens i Januari och kan hyra ut en plats några veckor över jul? :)
Letar boende för en månad, från 22dec.. ish

Chamonix 2010/2011!
Blidee sa:
Jag jobbar röven av mig nu för att slippa jobba där nere, men kan tänka mig att jobba någon dag i veckan för att kanske komma hem med nån liten peng och så ska jag köpa pjäxor för typ 7-8000 spänn så behöver lite extra på fickan...
om jag fick jobba mer nu skulle jag inte tveka! kommer behöva köpa utrustning för 12-1500 :/

Chamonix 2010/2011!
Hammpus sa:
Blidee sa:
om jag fick jobba mer nu skulle jag inte tveka! kommer behöva köpa utrustning för 12-1500 :/
Klart värt att jobba heltid plus lite till nu medan man ändå är hemma i Swe. Det är så värt sen när säsongen är igång.

Chamonix 2010/2011!
Tycker jag med :) Ska iofs inte köpa så mycket utrustning, har det mesta. Enda stora inköpet är som sagt ett par sure footpjäxor och transceiver sen är jag all set.

Känns skönt att veta var man ska lägga pengarna nu när man inte har något socialt liv att tala om...

Chamonix 2010/2011!
Skulle behöva hjälp med att hitta lägenhet. Någon som vet någon bra sida, sjukt svårt att hitta om man inte är så grym på franska. Går de att hitta en trång liten 1a till rimligt pris? Vi är två som tänkte dela. Om nån kunde komma med lite insidertips hade jag blivit sjukt glad.

Chamonix 2010/2011!
Boende i Cham sud bokat! Vi är 3 pers (91or) som delar på en 28 kvadratare, så om någon är sugen på att spendera en säsong trångt och mysigt så finns det en extra säng. Om vi är fyra hela säsongen så blir hyran på 16500 kr/var! Skicka ett PM eller skicka ett mail till patrik.sander@gmail.com om du är intresserad
Fred!

Chamonix 2010/2011!
Tja!

Vi är 3 polare som ska ner och säsonga i cham och så har vi en som är osäker på om han kan åka med eller inte.
Hur som hellst får han reda på hur det blir nästa måndag och om han inte ska med så behöver vi en till person.
Lägenheten är på 47 kvadrat och ligger i närheten av Chamonix sud, den kostar i ungefär 16300 för boende och 3300 "security deposit" som elen dras från och det som är över får vi tillbaka. Elen förra året hade kostat 500 euro för hela säsongen (för hela lägenheten).
Är du intresserad eller vill ha mer info? skicka ett mail till j.alvfors@gmail.com eller ett pm.

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
hejsan ska ner till chamonix vecka 1 och tänkte därför kolla om det är någon som vet hur man tar sig mellan chamonix och verbier på bästa sätt , hur lång tid tar det? vilka skidorter är det som ingår om man köper Mont-Blanc Unlimited ski pass?

tack på förhand!

Chamonix 2010/2011!
Engstr0m sa:
hejsan ska ner till chamonix vecka 1 och tänkte därför kolla om det är någon som vet hur man tar sig mellan chamonix och verbier på bästa sätt , hur lång tid tar det? vilka skidorter är det som ingår om man köper Mont-Blanc Unlimited ski pass?

tack på förhand!
Bästa sätt att ta sig mellan Cham och Verbier är med bil. Är bergspasset öppet tar det runt en timme att köra. Bil finns att hyra i Chamonix, bredvid polisstationen. Det går även att ta tåg till Martigny och ta en buss därifrån till Verbier. Vet dock inte hur lång tid det tar eller hur mycket det kostar.

Unlimited gäller för Cham, Verbier och Courmayeur.

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Tjenare! Jag är en tjej på 19 år som håller på att styra upp inför en säsong i chamonix. Har jobb på g, men inget boende än så länge. Om det är någon som har någon plats över, hör jättegärna av er, allt är av intresse!
Peace and Love Patricia

Chamonix 2010/2011!
lgrstdt sa:
http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.2135039/kungarna-av-tylosand-till-alperna

Kan vara värt att läsa igenom innan man tar beslut om att göra säsong i Chamonix i vinter.
Fan va jobbigt! :/ Ska man stå ut med massa sånna nötter hela säsongen... (Får lära känna nån av dem så att man kan sneaka in och få gratis bärs...)

Chamonix 2010/2011!
Blidee sa:
lgrstdt sa:
http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.2135039/kungarna-av-tylosand-till-alperna

Kan vara värt att läsa igenom innan man tar beslut om att göra säsong i Chamonix i vinter.
Fan va jobbigt! :/ Ska man stå ut med massa sånna nötter hela säsongen... (Får lära känna nån av dem så att man kan sneaka in och få gratis bärs...)
Hörde detta med! Stor suck på de. Allt man kan göra är väll att hoppas på att dom tar sitt förnuft till fånga och väljer en mer passande ort än Cham. Sen varför bry sig om dom för å få gratis dricka? Den e ju nästan gratis ändå.

Chamonix 2010/2011!
Blidee sa:
lgrstdt sa:

Inte ens värt att hänga med den typen av folk för att få gratis dricka.

Chamonix 2010/2011!
lgrstdt sa:
Blidee sa:
lgrstdt sa:

Inte ens värt att hänga med den typen av folk för att få gratis dricka.
Haha!!! Fan va värt att fått se dem på Garage själva!

Chamonix 2010/2011!
Tja!

Vi är tre 91or som har 1-2 sängplatser över. Lägenheten ligger i sud. Hyran kommer ligga på ca 16k om vi är 4 pers för hela säsongen (1 dec - 1 maj)
Hör av er för mer info!

// Jakob

Chamonix 2010/2011!
lgrstdt sa:

Det där är nog det värsta jag jag sett på länge.
Jag hoppas innerligt att dom sticker någon annan stans.
För allas bästa..

Inte så att svenskarna behöver sämre rykte i Cham direkt..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp