Chamonix 2010/2011!

Chamonix 2010/2011!
Snöar just nu nere i byn, kan inte se mycket härnerifrån, dimman ligger tätt. Ska snöa de kommande dagarna också. Ska bli spännande att se när dimman lättar.

Chamonix 2010/2011!
någon som har parkering till sin lägenhet i sud som inte kommer använda den?! vi kommer köra bil till cham men har ingen parkering och vill gärna hyra eller nåt i utbyte mot den, hör av er så kan vi deala lite!

Chamonix 2010/2011!
Vi har en lägenhet för 5 pers i Chamonix Sud. Vi är två pers nu, någon som är sugen, skriv PM lr maila mig på jborg41@ gmail.com

Chamonix 2010/2011!
FredrikStromberg sa:
någon som har parkering till sin lägenhet i sud som inte kommer använda den?! vi kommer köra bil till cham men har ingen parkering och vill gärna hyra eller nåt i utbyte mot den, hör av er så kan vi deala lite!
Ställ den på Super-U's parkering efter att dom har stängt och öppnat bommarna.
Ska du använda bilen så se till att köra ut den kvällen innan dock..
Stod där i 6 månader utan att betala ett öre.. (Vanligtvis 4€ i timmen).

P.S Bommarna är avskruvbara om det skulle vara kris någon gång! ;)

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
har 1 plats kvar i ett tremannaboende i sud med skön eftermiddagssol på balkongen efter den tredje musketören drar till kanada istället..
1jan-1maj runt 15000 sek..
2 sköna killar 22-23år.. spenderat mkt tid i cham så har lokalkännedom..
omdet nu skulle apela någon roll..
letar efter någon "easygoing".
tjej, kille spelar ingen roll..
hör av er... :)

Chamonix 2010/2011!
Fan va sugen man blir att bara ge upp studierna och stanna kvar i cham efter januari alltså! :)
GM öppnar på lördag också. Snöat mest hela veckan verkar det som.. Och här sitter man med matteböcker..

Det är rena tortyren ju..

Har förövrigt också säsongskort att hyra ut efter mid-januari.
(Kille/mörkhårig..)

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Eric_W sa:
FredrikStromberg sa:
Ställ den på Super-U's parkering efter att dom har stängt och öppnat bommarna.
Ska du använda bilen så se till att köra ut den kvällen innan dock..
Stod där i 6 månader utan att betala ett öre.. (Vanligtvis 4€ i timmen).

P.S Bommarna är avskruvbara om det skulle vara kris någon gång! ;)
låter ju som en fantastiskt bra och ekonomisk lösning! ;) får kolla upp det när vi kommer ner

Chamonix 2010/2011!
Liten fråga för alla säsongare, vad ska man skaffa för kontantkort här nere i Chamonix?
Känns lite dyrt att ringa med svensk mobil.

Chamonix 2010/2011!
Dyrt att ringa även med franskt kontantkort dessvärre. Däremot slipper man betala när folk utanför Frankrike ringer upp en. Min lösning på problemet förra säsongen var att sluta ringa och köra hårt på SMS.
En ytterligare fördel med franskt nummer är att arbetsgivare (i Frankrike) tenderar vara mer benägna att ringa till franska nummer än till svenska. Min chef uttalade sin frustration över att ringa mig ett antal gånger även efter det att jag förklarat för honom att det inte var speciellt dyrt att ringa mig.

Chamonix 2010/2011!
72 timmar till dagen vi beger oss... Men hur är det med internet där nere? Mobilt bredband verkar dyrt och riktigt mekigt att fixa (kollat Orange, de andra leverantörerna upplevde jag ännu mer kryptiska).
Hur är det med surfzoner, typ mcdonalds och cafeer? Eller är det många fransmän med öppna nätverk som man kan låna lite trafik av?

Plus, kan cham3s fixa paketpris på skidor/bindningar, liknande sport-conrad? Annars är det ett par tusenlappar som kan sparas på det.

Chamonix 2010/2011!
bagge_87 sa:
finns internet typ i alla lägenheter, gäller bara att få tag på koden. kanske till och med så att hyresvärden kan den =)
Det är en kod, som tex ett mobil bredband som man betalar för, om fler börjar använda den kommer den att spärras. Va en sån kod på vift förut, slutade fungera efter en dag typ

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Crilleee sa:
bagge_87 sa:
finns internet typ i alla lägenheter, gäller bara att få tag på koden. kanske till och med så att hyresvärden kan den =)
Det är en kod, som tex ett mobil bredband som man betalar för, om fler börjar använda den kommer den att spärras. Va en sån kod på vift förut, slutade fungera efter en dag typ
eee jag å alla man träffade hade internet förra året så tror nog inte det e nårra problem finns ju trådlöst i "huset" å får man tag på den koden så e det chill

Chamonix 2010/2011!
Vi sitter på Monkeys i Cham Sud just nu, gratis wifi och annars har vi mest hållit till på Donken kan tyvärr inte fiska upp något öppet nätverk än, kommer väl fler när säsongen drar igång ;)

Chamonix 2010/2011!
Nån som vet om några shuttlebussar från geneves flygplats börjat gå ännu? jag flyger på fredag med easyjet. Bara kollat chamexpress och dom verkar inte börjat köra än. SAT-bussen funkar ju men drygt att vänta 3 timmar på den. Ses där nere!

Chamonix 2010/2011!
Hur ser det egentligen ut på snöfronten nere i cham? Kollar man på hemsidan verkar det inte vara speciellt mycket snö. Ska iofs inte ner förrän vecka 1, men det är alltid kul med mycket snö :)

Chamonix 2010/2011!
Patrek sa:
Nån som vet om några shuttlebussar från geneves flygplats börjat gå ännu? jag flyger på fredag med easyjet. Bara kollat chamexpress och dom verkar inte börjat köra än. SAT-bussen funkar ju men drygt att vänta 3 timmar på den. Ses där nere!
Chamexpress kör nu, vi tog dom för en vecka sen.

Chamonix 2010/2011!
Grand montets öppnar imon och det har kommit typ 5cm idag på de 15-20 som kom i förrgår. Blir nog en helt OK dag imon :)

ihammpus när kommer du ner!? Redan legend ;)

Chamonix 2010/2011!
Blidee sa:
Grand montets öppnar imon och det har kommit typ 5cm idag på de 15-20 som kom i förrgår. Blir nog en helt OK dag imon :)

ihammpus när kommer du ner!? Redan legend ;)
åker nog ner den 28 december!!

Chamonix 2010/2011!
Har en flygbiljett med SAS den 16 december som jag inte kommer kunna utnyttja. Jag tänker därför sälja biljettjäveln så att jag har råd att dricka mer öl när jag väl kommer till Chamonix en vecka senare. Det kostar över två lakan att flyga ner i mitten av dec. Sugen på att spara några spänn? Köp min flygbiljett!

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Kommer ner till chamonix om några dagar, med ett par skidor utan bindningar... Ni som varit där förut, till vilken butik ska man gå om man vill montera bindningar och vara 100 på att det blir riktigt gjort? pallar inte med nån tattare som snepippar mina nya älsklingar :)

Chamonix 2010/2011!
Jag lämnade in två par lagg förra året på Snell Sport. Det stod en riktigt gammal räv i verkstaden på nedervåningen så honom litade jag på. Bindningarna sitter fortfarande kvar på mina lagg så monteringen var klart godkänd.

surmule sa:
Kommer ner till chamonix om några dagar, med ett par skidor utan bindningar... Ni som varit där förut, till vilken butik ska man gå om man vill montera bindningar och vara 100 på att det blir riktigt gjort? pallar inte med nån tattare som snepippar mina nya älsklingar :)

Chamonix 2010/2011!
Ska du köpa nått på snell så snacka med mig först. Berättar varför sen ;)

Men på snell är de riktigt duktiga, en gammal asiatsnubbe som monterar skidorna och de är jävligt trevliga och serviceminded. Vi har handlat där för typ 1800 Euro de senaste 3 dagarna och fått jättemkt hjälp med bl.a. pjäxor, superbra!

Chamonix 2010/2011!
Låter förtroendeingivande, går väl dit då :) Btw vad hände med southbar, såldes hörde jag men blir det samma sak i vinter?

Chamonix 2010/2011!
Ingen aning, är nåra fransmän so äger stället nu men South bar skylten sitter kvar så jag vet inte om de ska renovera stället eller nått. När Johan ägde det så öppnade det ju alltid 15 dec men vi får väl se. Jag föredrar Chambre ändå så det är chill ;)

Chamonix 2010/2011!
Chambre är schysst, ses där gubbar!! kommer ha bil i vinter så om någon vill splitta på soppapengar kommer vi åka till verbier en gång i veckan ungefär... finns ett par platser kvar om någon mot förmodan skulle tröttna på bergen runt chamonix

Chamonix 2010/2011!
Jag betalar gärna soppapengar om du kör mig hem från krogen någon gång i veckan.

surmule sa:
Chambre är schysst, ses där gubbar!! kommer ha bil i vinter så om någon vill splitta på soppapengar kommer vi åka till verbier en gång i veckan ungefär... finns ett par platser kvar om någon mot förmodan skulle tröttna på bergen runt chamonix

Chamonix 2010/2011!
Nån som har boende hyfsat centralt i Chamonix och som råkar ha en plats över för resten av seasongen? Tänkte ev. komma ner i början utav Januari.

/ Markus

Chamonix 2010/2011!
Hej!

Funderar på en säsong i Chamonix, drar ner efter nyår i så fall. Någon som har några tips om boende och jobb...?

//Hanna

Chamonix 2010/2011!
ni som bor ovanför munster.. bara gå ner och ta en öl och surfa i en timme så får ni lösenordet.. sen ärre bara o testa i lägenheten! vi hade gratis internet hela säsongen 09/10! fint som fan!

Tillbaka
Topp