Chamonix 2010/2011!

Chamonix 2010/2011!
Palish sa:
ni som bor ovanför munster.. bara gå ner och ta en öl och surfa i en timme så får ni lösenordet.. sen ärre bara o testa i lägenheten! vi hade gratis internet hela säsongen 09/10! fint som fan!
fint...fan vad fult! munster har inte üppnat än, så det är bara till att tjilla degen.

Chamonix 2010/2011!
Vill bara upplysa alla ny och gamla säsongare om det årliga julbadet i larven (bäcken) !!!
Är en mycket trevlig men kall tradition. Som det ser ut nu kommer vi att samlas vid bron i sud på väg in till stan. Brevid Sole och kebaben. Så klockan 16.00 hoppas jag att så många som möjligt mötes upp för att bada!

Om tid eller plats skulle förändras så kommer jag att uppdatera här!
Så sprid detta till alla andra så ingen missar det! och glöm inte tomteluvan!

Vi ses på julafton!!

Chamonix 2010/2011!
Tjena!

Jag och två polare ska dra ner till Chamonix 26-4 december. Vi hade boende fixat och klart men nu har det tagit en vändning och vi söker därför någonstans att sova.
Så länge vi har ett tak över huvudet och en madrass eller dylikt att sova på så är vi beredda att betala upp till 2000kr per skalle för de 9 nätter vi ska stanna där.
Även om ni inte har något själva men vet någon annan (tex. ett ferie hus) som har lediga rum, hör av er och låt oss veta!

Hade!
/Fredrik, Johan och Hans

Chamonix 2010/2011!
någon som vet vad man får ge för ett par oakley splice med typ fire iridium på plats i cham?

Chamonix 2010/2011!
Typ 140 euro skulle jag tippa.

30cm i Grand montets idag förresten! 10-20cm till tills imon och sol imorgon när alla andra system öppnar. Idag har vart nice :D

Chamonix 2010/2011!
Hey

E i cham till den 30e med farsan men han slakkar lite märkte ja idag så skulle va nice o få shreda med nått gäng några dagar... dra ett mess på 0739770722 eller här på freeride...

Peace o go jul!

Chamonix 2010/2011!
Ingen härnere som har ett par extra skidpjux i 26,5-27 att låna ut i någon vecka eller så? :)

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Hur ser förhållandena ut på berget?
hur tjockt är snötäcket?
hur kallt har ni det nere i stan?

live reports please :)

ps. bott i frankrike ON/OFF 4 år och koenigsbier is the shit.
fucking close to water... gött som fan.

Chamonix 2010/2011!
Åhå koenigsbier! Kan även rekomendera Schoen Brau. Vattnigast på den här sidan Larven, kostar 4.75 för ett 24 lock på Ed i Sallanches :)

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
känner att jag borde lämna något statement här nu, men jag vill inte längre..

Chamonix 2010/2011!
Och vrf ska inte du åka nu då? Det snöar och 50% sol imon, om ni andra drar till Le tour så tar jag Grand Envers för mig själv ;)

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
lgstdt har fått lite för mycket av det där med puder och bestämt sig för att bli spritbummare på heltid istället!

edit: ofrivillig freeride-rape (free rape?) av Eric_W... sry laggan..

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Ungefär så, ja. Det räcker med skidåkning på ett tag nu. Jag har för mycket att göra för att hinna med skidåkningen just nu. Någon måste ju stanna i byn på dagarna och ta hand om norska BI som är här denna vecka.

Chamonix 2010/2011!
Hallåe! Vem vet om någon som har ett hörn ledigt i en lägenhet som jag kan få slagga på? ^^, haha

Kommer 3-4 februari och det vore trevligt om jag hade någonstans att bo! Någon kanske vet om någon som ska hem lite eller så? Klura lite på den och hör av er till mej!

Chamonix 2010/2011!
Finns det någon som funderar på att ta en dagstur till Verbier 20 eller 21 jan? Befinner mig i Verbier och har planer på att dra tillbaka till Cham då. Det vore sjukt skönt att slippa ta tåget. Puss!

Chamonix 2010/2011!
Hej!
Jag söker boende. Alla förslag är intressanta. Befinner mig i Cervinia, Italien,
just nu men planerar att åka över så snart som möjligt.
Bäst vore en säng för resten av säsongen. Jag reser helt ensam.
Någon som vet något?

tack på förhand.
Nils Öberg

Chamonix 2010/2011!
Har säsongskort Le Pass (kille) att hyra ut.
Vecko-vis eller månadsvis!

PMa för mer info.

Senast ändrad:
Chamonix 2010/2011!
Hejsan.
Jag vill köpa ett säsongskort av någon (unlimited)
på en gång. Hör av dig om du har ett, eller känner någon som har.

Ciao
Nils Öberg
0033 786 80 75 90

Chamonix 2010/2011!
Tja Jesper!
Om du ser det har sa ar det bra.
Jag har rakat smalta ner min mobil till en plastklump.
Vi maste bestamma tid att ses sa jag kan kopa ditt liftkort,
eftersom jag inte kan ringa. Simkortet forstordes oxa sa har inte ditt nummer.

Nils

Chamonix 2010/2011!
nilsoberg sa:
Tja Jesper!
Om du ser det har sa ar det bra.
Jag har rakat smalta ner min mobil till en plastklump.
Vi maste bestamma tid att ses sa jag kan kopa ditt liftkort,
eftersom jag inte kan ringa. Simkortet forstordes oxa sa har inte ditt nummer.

Nils
SMART kille annars Nils.. hur lyckas man med det?

Chamonix 2010/2011!
Hallå! Pågrund av att jag lyckades dra av mitt korsband i förrgår, lame. så måste jag lämna cham. jag har ett unlimited liftkort att sälja och det står även en säng ledig i vår härliga lägenhet, penthouse högst upp i munster huset. http://www.facebook.com/l.php?u=htt...artments-F3.php&h=903445JVc6WmkK7XobnpbnZZCWg
tre härliga roomies ingår även och hyran ligger på 370 e per månad. jag kommer åka hem inom ett par dagar och sedan är rummet ledigt fram till 1a maj! hör av er på min mail: patricia.plegas@hotmail.com eller på telefon: +33648930462. simma lugnt! Patricia

Chamonix 2010/2011!
UTHYRES I CHAM

Hej

Pga planeringsmiss så måste vi lämna vår lägenhet tidigare än beräknat.
Den ligger precis vid Les Planards-parkeringen, mycket centralt i Chamonix.
Det finns en dubbelsäng i eget sovrum, en bäddsoffa och en bäddfåtölj i vardagsrummet. Fräscht badrum, bilparkering och uteplats. Lgh är ca 35 kvm.
Möjlighet finns att hyra 16 - 27 mars för 3500 kr.
Hör av dig på sms till mig, xx.

Mvh
Robert

Nu är det uthyrt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp