Chamonix, allmänt

Kingi

Ny medlem
Chamonix, allmänt
hallå!

jo jag undrar vad det är för åldersgräns att köpa sprit i chamonix?
t.ex ha i fickplunta osv

jag har hört att det är olagligt med snus i frankrike, eller är det bara en myt :P ?

har letat i forumet och det står bara åldersgräns på krogen så skriv inte att jag ska söka i forumet :)

Chamonix, allmänt
du kan köpa boose utan problem... dom brukar inte kolla leg... snus... ingen aning???

kolla in på chambre nuf på afterski... grymt kul, bra band, ja kul helt enkelt...

Chamonix, allmänt
jo, har också hört det där med snus. Men har varit där och snackat me folket som säsongar... dom snusar som alldrig förr. Hur ska polisen kolla om du har snus utan att mudra dig:P? När det gäller alkohol tror jag dom säljer till i princip vem som helst som inte ser ut som 12:P Där emot kan du ha problem att komma in på klubbar om du inte har åldern inne. Vet att klubb escape alltid kollar legg.
chill

Chamonix, allmänt
okej, för jag har nämligen fått veta nu att det är olagligt med snus i alla eu-länder förutom sverige men de lär ju inte vara olagligt att ta med sig för eget bruk så att säga :P någon som e expert på detta kanske?

Chamonix, allmänt
lånar tråden lite
ska till chamme v.9. jag är 18 då men har några kompisar som inte fyllt änn, är det dags för dom att fundera på fake-leg eller tror ni det räcker att vi två som är 18 går först när vi ska in på krogen

Chamonix, allmänt
Lintan021 sa:
lånar tråden lite
ska till chamme v.9. jag är 18 då men har några kompisar som inte fyllt änn, är det dags för dom att fundera på fake-leg eller tror ni det räcker att vi två som är 18 går först när vi ska in på krogen
läste att det tydligen itne ska vara några problem på större delen av klubbarna men just v.9 vet jag inte

Chamonix, allmänt
Det var bara den svenska baren som kollade legg när vi var där v5 för ett par år sedan men de är kanske hårdare när det är högsäsong.

Chamonix, allmänt
var där vecka 8 förra året och dom kollade inte leg på oss..iofs e jag snart 20 nu men hade polare som var under 18. dom klarade sig fint in till och med på Escape när dom fjäskade lite för vakterna:P
Ha det skoj!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp