chamonix centre??

Krille_R

Ny medlem
chamonix centre??
Hej!
Har fått tag på en lägenhet 800 m från chamonix centre.
undrar bara om det läget är bra, har ju aldrig vart
i chamonix förut.. är det nära till partyt?
nära sud? har ju hört att det är sud man vill bo..
o kanske oxå borde det vara bra om det är nära till bussar o liftar o grejer så man kan ta sig upp på berget en tur då o då kanske.

chamonix centre??
Sud ligger inom 800m radie från Cham Centre...
så det kan ju inte vara mer än 1,6km dit, liftar finns i alla vädersträck.
Heter inte stället nåt mer?

chamonix centre??
eftersom det betyder typ "chamonix centrum" så borde det ju vara ganska mitt i chamonix, fast det är bara en gissning! Men har du fått tag på en lägenhet så ta den för de växer inte på träd!

peace

chamonix centre??
Så om man bor i Stockholm centrum, tror du man bor på Sergelstorg då eller? Centrum är ju lixom inte en punkt utan ett större område ellerhur. Bor man i centrala chamonix kan man bo vid posten, eller mcdonalds, eller the pub, eller super u.. förstår du?

chamonix centre??
ja jag fattar men det är ju inte direkt så att han bor i utkanten av chamonix, elller hur ?????? som ditt exempel stockholm, visst han kanske inte bor vid sergelstorg men han bor ju inte direkt ute i bromma... om du fattar vad jag menar ? det är ju inte några längre streckor man måste springa i chamonix för det är ju inte direkt någon storstad, och sen har de en väldig bra fungerande busstrafik som går hela tiden !

är du med ?

chamonix centre??
Jag är med dig maan, det jag menar är att om man bor 800 meter från centrum bort från cham sud och ska hem från säg.... tex south bar:) så är den där en och halva kilometern jävligt långt! typ om man ska gå till Cloe du Savoy området, uppe vid brevent, SINNESJUKT långt mitt i natten...

chamonix centre??
truetrue är med dig, inte alltid kul att gå den där 1.5 km hem i kylan och med snö upp till knäna men förhoppningsvis så har man lyckats ta sig bort till Poco Loco så att man fått sig en riktigt god burgare och sen är det ju aldrig fel med lite sällskap heller för då kan den där kilometern gå ganska snabbt :)

chamonix centre??
Det kan ju vara åt helt fel håll du bor. Om det e mot les praz så e det fel håll.
E det mot les bosson så e det mer rätt, om du vill vara när southbar.
E det mot les praz eller till och med i les praz så tar det minst 20-25 min att gå till southbar.
Och det kan vara lite drygt. Bussar och sånt e det nog inga problem med.

chamonix centre??
lägenheten hette Grepon om det nu hjälper..
800 m till huvudgatan
800 m till sud

Så då borde väl läget vara helt okej eller?
hyran är på 2000 eurosar för 6 pers.. inte så dödligt kanske, rätt stort ändå 50 kvadrat, och tom 2 våningar! tv o sånt med, uteplats..

chamonix centre??
antar väl att det är så! hon skrev så ialla fall.
nu får man ju bara försöka fixa fram deg till deposition o sånt.. men skall väl gå!
Hon skrev att hon bokat Grepon 2 ialla fall.
bara o hålla tummarna nu då, märks väl när man kommer ner.
kanske hamnar i värsta ghettot =)

chamonix centre??
DUH! Sud är det VÄRSTA ghettot... Knarkhandel försigår öppet, folk blir ihjälskjutna varje dag, kvinnor våldtagna, bummare rånade, ducka för drivebys på väg till bussen är vardag.. Kom snabbt in i ett av gängen där annars är du död inom en vecka

chamonix centre??
Det e grepon 2, och det e elin du snackat med. Den lägenheten ligger ända i Les praz har jag för mig. Men men orkar man gå en halv timme varje natt hem så e det ju lugnt.

chamonix centre??
Jag och en polare gick från Les Praz till South Bar fakie hela vägen.. det tog ca 40 min, så räkna med 30 min regular.. Om det är vid bussstationen Les Praz så är det LÅNGT, du kommer ha sådan ångest för att gå hem varje kväll. Eller bara en sån sak som att man kan rulla hem slänga in grejerna, byta om duscha och äta och vara tillbaka på baren inom 30 min. Inte möjligt om du bor i Les Praz.. Men du kommer säkerligen bo bättre än i sud, sen om det är värt det... nja...

chamonix centre??
mmm mmm jo det är klart, men är ni verkligen säkra på att det ligger i les praz då?
för elin sa ju att det låg 800 m från huvudgatan
och ca 800 m från sud

chamonix centre??
Fråga "Elin" eller den som nu hjälpt dig med bokningen om vilken gata lägenheten ligger på. Sedan går du in på www.viamichelin.com och kollar kartan själv så ser du hur långt det är.

chamonix centre??
Om jag inte minns fel (var inte helt nykter hela tiden) så snackade jag med några som hade bott där i vintras. Men dom hade bytat lägenhet för dom tyckte det var för drygt. Jag skulle nog inte heller välja att bo där.

chamonix centre??
Ja jävlar ja Bruno och Sebbe och gänger bodde ju där, sen flyttade Sebbe in i larmcentralslägenheten 112 för han lacka ju på att bo där ute. Hade jag också gjort

chamonix centre??
men vafan! har jag bokat helt åt helvete då eller??
eller är det bara south bar det är långt till??
finns väl fler ställen?? eller???
o vad kostar en taxi den lille biten hem??

chamonix centre??
-- men vafan! har jag bokat helt åt helvete då eller??
Ja typ
-- eller är det bara south bar det är långt till??
Nej det är jättenära till Flegere, och där brukar det ju vara ett jävla priss:)
-- finns väl fler ställen?? eller???
Nja typ.... det finns väl...... nej det finns inga andra ställen.
-- o vad kostar en taxi den lille biten hem??
Finns typ inga taxibilar i chamonix och det blir nog dyrt att ta taxi hem varje kväll.

Tillbaka
Topp