Chamonix, när?

  • Trådstartare Trådstartare DRAKHeST
  • Start datum Start datum
D

DRAKHeST

Guest
Chamonix, när?
Hej!

Hade tänkt att dra till chamonix i vinter, undrar bara när är det bäst att åka? vilken vecka? när är det bäst med snö?
 
Chamonix, när?
De beror väl på vad du är ute efter.
Personligen tycker jag april är bästa månaden när de gäller skidåkning, men de passar ju oftast inte med semestrar och annat skit. Plus att man får gå länge utan snö om man bara ska dit en vecka.

Början av mars är annars grymt.
Brukar komma mycket snö, folkmängden börjar tappa lite (bortsett från påsk)
och Southbar har ett par temafester under den tiden som man inte får missa om man är i byn. :)
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp