Chamonix säsongen 2012/2013

Tips för att skaffa jobb i Cham:

1. Bli medlem på sidan Chamsocial.com och gå med i jobbgruppen. Det är en mötesplats för många icke-fransktalande i cham, många jobbannonser finns där franska inte är ett krav. Man får sjukt mycket spam-mail från forumen på sidan men det är bara att gå ur när man hittat ett jobb.

2. Det är jättelätt att skaffa städjobb. Oui Clean och Bigfoot är två brittska företag jag jobbat med. Oui-Cleans kontor ligger på Sud-torget i " Triolet" ingången, mitt emot south bar o monkey. Big Foot ligger högst upp på huvudgatan, efter Super U -mm. Du tjänar ungefär 10 Euro i timmen och jobbar 3- 4 timmar per gång och du kanske jobbar 2-3 gånger i veckan. Det är ofta förmiddagar så det svider lite då man vet att det snöat massa och man måste in och jobba. Men så äre väl med alla jobb.

3. Barnvaktsjobb. (Rätt lätt och behöver knappt någon seriöst erfarenhet. Oui Care och Baby Cham schyssta företag. Du är oftast kvällar och lättförtjänta oengar. Ofta är det föräldrar som ska på middag och vill lite hjälp. Också 10 Euro timmen på Oui Care men rätt bra med dricks om du är trevlig! Bara natta ungarna och sedan titta på film! Om du är nanny på dagen är det oftast för föräldrar vill åka lite seriösa skidor men finns mycket att göra i Cham så brukar inte vara några problem.

4. Hotel Le Morgane. Jobbade där sommaren i Cham nu, 8-17 jobb och alla på städavdelningen pratar franska. Vill du ha ett seriöst jobb och mer beronende av pengar så kanske det finns nåt där. Kände några som jobbade där 3-4 dagar i veckan under vintern och fick ut ungefär 1000 euro/månaden.

5. Kika runt på barer, resturanger om du har erfarenhet och pratar god franska. Rätt tid o plats så har du ofta ett jobb utan intervju ! Vet att resturangen Munchies har många svenskar som jobbar där, så värt ett försök.

Nàgon som redan är nere i cham? Jobbar nere pà plattlandet i Schweiz för tillfället men har nu fàtt ner 2 brädor en av dem är splittad sà gàr mer än gärna pà tur!
Sà letar nu nàn att àka med/bo hos nàn helg nu i November.

AHermansson sa:
kappy sa:
Någon som ska ner i början av Januari? Ska ner en månad innan, och funderar på huruvida man kan sälja ett säsongspass billigt då.
Är det möjligt att sälja säsongspassen? Tänkte om dom var personliga?
Mjo, tror iofs att de är personliga men tror det är rätt lugnt. Om någon orkar sitta och kontrollera är det nog svårt att se så stor skillnad på folk med goggles+hjälm på. Dock kan det ju aldrig vara fel med lite likheter. Dock känns olika kön en grej som kan vara svårt att komma undan med.

tjena letar efter säng plats, gärna i smuts süd =)

25 år gjort 3 säsonger i cham, så långt ifrån spritbummare man kan komma

snakkes

Tjenare!

Jag är en skön kille som behöver boende i Chamonix mellan 20.12.2012 - 12.01.2013.

Är det någon som har tips på boende eller en säng över så vore det toppen.

Om ni är intresserade att hyra ut en sängplats/rum så vänligen ta kontakt med mig via PM så kommer jag tillbaka med mera information om mig själv.

tja! är det fortfarande folk som söker sängplats? Jag har en lägenhet i Sud och plats för en/två personer till! Hör av er, det blir kul!

Hallå! Någon som har plats på en soffa eller golv för en fattig student/ex-chambummare från den 9e till typ 16e jan??

Tjennare!

Kommer göra en mini säsong jan-april nere i cham och plugga franska på insted.
Vill gärna träffa lite sköna människor under tiden. Som man även kan plugga lite med.

Är en 22åring som studerar Ekonomi I Lund.

Är inte rädd för att gå upp kl 3 på morgonen för att tura upp och åka ospårat innan liften öppnar.
Har varit nere i cham 4ggr tidigare och då med branta korridor gruppen hos UCPA.

Tjo!

Blev i veckan erbjuden ett jobb i chamonix som jag så klart tackade ja till. Åker ner på söndag och har inte hittat något boende än. Så är det någon som har en sängplats över, hör gärna av er.

Är en skidtokig 24-åring med tidigare säsonger i VT och revelstoke.

Tillbaka
Topp