Chamonix SnöRapport sökes

maLa_x

Ny medlem
Jag har funderingar på att åka till Chamonix runt v.9 men jag fick så dålig info utav snöguiden, så det hade varit väldigt uppskattat om kanske någon som är på plats eller helt enkelt har bra koll kunde avlägga en status rapport.

PS: är det någon som vet en bra hemsida där du kan se t.ex. en 7 dagars prognos över området i fråga så hade det varit till väldigt sweet.

Tack på förhand

En längre prognos ka du hitta på www.chamonix.net Men den brukar ha lite halvtrovärdigt innehåll, och bilderna som beskriver dagarna är väldigt konstiga också, texten och bilderna hör inte ihop (händer ofta)

Snörapport: Det är bra med snö här nere just nu, har snöat till och från i 3 dagar så vi har lite färskt puder nu, vilket du kanske inte bryr dig så mycket om.. Men det är väl lite över 2 meter på 2800 meters höjd iaf, så det lär ju finnas lite snö v.9 om du väljer att komma ner..

Tack för det snabba svaret fan va sugen jag blev nu när ni fick 30 cm puder över natten, som det såg ut så skulle det snöa mer fram emot helgen för att sen klarna upp.

ska överväga detta lite idag för att senare ta ett beslut och hoppas att det dumpar lite färskt puder när man väl är där nere ^^

peace

Nu blev det nog lite synd om Alleballe. Det fina vädret och myckna snön var på onsdagen. Sedan regnade det på torsdagen. Därefter är det lovat sol i en vecka. När jag åkte sista da´n i Chamonix i lördags så var det -8 och frusen fd blötsnö på morgonen. för att på eftermiddagen komma rejäl vårvärme med 10 plusgrader. Inga bra utsikter för v. 7 alltså...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp