Jag var där vecka 3 eller 4 för några år sedan och det var en av de bästa veckorna jag haft i Chamonix någonsin, det är jag nästan helt säker på. Så nog kan det snöa alltid.
Men en vecka i alperna är ju lite som en fredag på krogen. Man kan ha tur. Man kan ha otur.
Precis som på krogen handlar, en vecka i alperna, om så många faktorer man inte kan påverka. Man är helt i händerna på vad man själv väljer att skylla på. (Dörrvakter, rödvin, flatljus, andra \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"flat-relaterade\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" motgångar.)
Precis som på krogen är det bättre att öka chanserna för en bra kväll, genom att inte bara gå dit en kväll.
Nu vet jag inte vad ni ska åka för \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\"grupp\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\" med UCPA, men ska ni inte åka offpist så lär det inte vara några problem. Och ska ni åka offpist men råkar pricka en vecka där det inte snöar 800 meter nysnö/natt - kommer ni vara i bergen, på semester, med varandra och massa andra skojfriska människor. Vilket hur man än ser på det är och förbir positivt. Ha en trevlig vecka.
Ps. Gemensam underställs-streching är helt fantastiskt för alla inblandade.