Chamonix/Val d'isere 2012/2013

RICKWE

Ny medlem
Tjena Boys/Flickor!!

Är en grabb på 21 bast som ska ta sig ner mot Alperna och le france! Mitt grabb-häng håller sig på tårna och ska ta sig mot Kanada och Whistler men mina cash håller inte.

Nu letar jag efter nytt häng, boende och om möjligt ride ner. Det finns säkert ett stort antal engagerade puderandar här som vill betala mindre hyra, hitta nya homies och åka så mycket offpist som bara går.

Jag vet inte riktigt vad som är bäst och plockar gärna in tips om både Chamonix och Val d'isere så va inte blyga, kötta in ett svar så hörs vi inom kort!

Tjena du är inte den enda! Jag har samma problem som dig och söker också partner som man kan dela boende med, mina vänner är för upptagna med sina karriärer och vågar inte ta lång ledigt så man får ju åka själv .
Jag är 20 år och arbetar som plåtslagare men vill helst av allt ner och säsonga. Är du intresserad så hör av dig så kanske vi tom kan börja kika på lite boende som sagt det börjar ju dra ihop sig.

Hej på er!

Jag kan med glädje berätta att jag sitter i en liknande båt som er. Har siktet inställt på Val D'isere med en kompis i vinter och skulle gärna ha kontakt med fler som ska dit. Vi letar boende men det mesta är dyra grejer då man bara är två. Ett litet skidkollektiv hade varit drömmen för mig så att hyran blir mindre och skidsällskapet större.

Hör gärna av er angående resesällskap eller kollektivliv!

Ronja

Ronja.Osterud@live.se

Jag har hittat ett ställe som hyr ut för 3500kr i månaden perperson delat boende litet som fan men frågan är e de billigt eller dyrt eller lagom? Ligger ganska centralt i Val thorens.

Jag tittar gärna närmare på Val Disere också och delar gärna boende mer fler om vi kan hitta något till rätt pris!

Tja vad kul att ni sitter i samma situation som mig :D Jag är en skön kille på 19år och ska försöka göra min första säsong. jag vill få så mycket bra offpist åkning som möljigt! reser dock gärna inte till chamonix då jag har varit där två gånger förut, vill se nått nytt.

Vad jag har hört/läst så är puderåkningen bättre i cham så det är dit jag vill dra mig!
Hör av er på pm så vi kan börja prata lite private stuff!

Tjena!

Polarna har droppat en efter en så nu letar jag både boende och åksällskap! Är en en 21årig, brädtokig grabb som tänkte ge mig ut på första säsongen!

Hör gärna av er! andre.rydbeck@gmail.com , 0737565442

Ha de fint!
/André

DanielPetter sa:
Jag har hittat ett ställe som hyr ut för 3500kr i månaden perperson delat boende litet som fan men frågan är e de billigt eller dyrt eller lagom? Ligger ganska centralt i Val thorens.

Jag tittar gärna närmare på Val Disere också och delar gärna boende mer fler om vi kan hitta något till rätt pris!
tjenna allihopa,
Är en goer och glader brädtjej som SKA till Alperna i vinter! är också ensam(i nu läget) men bor gärna med fler och så billigt som möjligt :P plats kan jag tänka mig lite var som även om val thorense verkar idealiskt. 3500 är ju as bra pris och skulle absolut inte tacka nej om det finns plats. Standard att skriva men hör gärna av er till mig med, noterade att det är flest boys som skrivit i tråden men det gör då inte mig något ialla fall :P pöss&kram

Hej!

Vi är 2-4 personer som kommer åka ner till Chamonix, StAnton eller ev. Val d'isere nu i vinter! I dagsläget står vi utan boende men är rejält i planerarstadiet!!

Jag följer denna tråd med glädje!

//
Victor

Hej på er! vi är två tjejer, båda 22 år och brädåkare som vill och SKA nr till Val d'isere i vinter!
Vi söker folk som vill dela boende med oss och få en episk säsong! Det känns som att det börjar dra ihop sig nu och att vi måste hitta något ganska så snart. Så låt oss slå våra kloka huvuden ihop och fixa vinterns skönaste kollektiv!!!

Hör áv er direkt när ni sr detta! tillsvidare, lev väl!!

Johanna & Lotta

johannadahlander@live.se
0708523880

Tjenare!

Två tjejer här som söker alternativ till boende i Chamonix., vi ha hittat nått men tycker de låter lite väl dyrt så nu söker vi några som kanske också vill bo lite billigare och dela på någon fin (troligtvis inte så fin) lägenhet och spara lite av pengarna till alkohol eller annat livsmedel kanske?

the more the merrier, right?

Hör av er, vi är väldigt trevliga :)
sla0510@hotmail.se

Halloj!
Ännu en ensam själ på 22år som vill ta sig ner till alperna i vinter! Tänkte göra min första säsong så jag kollar runt på bästa möjliga. Vill självfallet gärna dela boende och hitta ett urgött gäng att hänga med där nere!
Är lite sugen på Val d'isere då jag aldrig tidigare varit där men är öppen för förslag!

Hör av er!
Johanna

romell93 sa:
DanielPetter sa:

tjenna allihopa,
Är en goer och glader brädtjej som SKA till Alperna i vinter! är också ensam(i nu läget) men bor gärna med fler och så billigt som möjligt :P plats kan jag tänka mig lite var som även om val thorense verkar idealiskt. 3500 är ju as bra pris och skulle absolut inte tacka nej om det finns plats. Standard att skriva men hör gärna av er till mig med, noterade att det är flest boys som skrivit i tråden men det gör då inte mig något ialla fall :P pöss&kram
JAG ÄR PÅ! Glad tjej på 20 år, som älskar att åka skidor :) maila mig, så kommer vi fram till nått tillsammans? dahlinmatilda@gmail.com
kram!

Hej! Jag är en sjukt skidgalen tjej och jag gjorde min första säsong förra vintern i Serre Chevalier. Nu i vinter är jag sugen på att göra en säsong i Cham. Det där med att hyra ett hus låter ju sjukt nice iofs :D bor också gärna med flera och så billigt som möjligt :) men 3500 var inte allt för farligt pris. Om någon behöver nån att dela boende med så hör av er till mig: annikamaria@live.com

Senast ändrad:
Har en stuga med plats kvar i.. ligger vid liften i Argentiere (Chamonix) .. har wifi, golvvärme, öppen eld mm.. maila pwallberg@gmail.com

Hej!

Ännu en ensam dude som är sugen på att sticka iväg en säsong efter att vännerna börjar dra sig ur och skaffa tråkiga lokaljobb! Är galet sugen på en säsong i cham eller liknande som även blir min första helsäsong.
Åksällskap, boende och gött häng!

Hör gärna av er!
calle_kindblom@hotmail.com

0725373797

hare fint!

Tillbaka
Topp