Chamonix/Val d'isere 2012/2013

RICKWE

Ny medlem
Tjena Boys/Flickor!!

Är en grabb på 21 bast som ska ta sig ner mot Alperna och le france! Mitt grabb-häng håller sig på tårna och ska ta sig mot Kanada och Whistler men mina cash håller inte.

Nu letar jag efter nytt häng, boende och om möjligt ride ner. Det finns säkert ett stort antal engagerade puderandar här som vill betala mindre hyra, hitta nya homies och åka så mycket offpist som bara går.

Jag vet inte riktigt vad som är bäst och plockar gärna in tips om både Chamonix och Val d'isere så va inte blyga, kötta in ett svar så hörs vi inom kort!

Tjena du är inte den enda! Jag har samma problem som dig och söker också partner som man kan dela boende med, mina vänner är för upptagna med sina karriärer och vågar inte ta lång ledigt så man får ju åka själv .
Jag är 20 år och arbetar som plåtslagare men vill helst av allt ner och säsonga. Är du intresserad så hör av dig så kanske vi tom kan börja kika på lite boende som sagt det börjar ju dra ihop sig.

Hej på er!

Jag kan med glädje berätta att jag sitter i en liknande båt som er. Har siktet inställt på Val D'isere med en kompis i vinter och skulle gärna ha kontakt med fler som ska dit. Vi letar boende men det mesta är dyra grejer då man bara är två. Ett litet skidkollektiv hade varit drömmen för mig så att hyran blir mindre och skidsällskapet större.

Hör gärna av er angående resesällskap eller kollektivliv!

Ronja

Ronja.Osterud@live.se

Jag har hittat ett ställe som hyr ut för 3500kr i månaden perperson delat boende litet som fan men frågan är e de billigt eller dyrt eller lagom? Ligger ganska centralt i Val thorens.

Jag tittar gärna närmare på Val Disere också och delar gärna boende mer fler om vi kan hitta något till rätt pris!