Chamonix

ErikAWB

Ny medlem
Chamonix
Ska åka till Chamonix i december/januari och planerar att vara där tills maj. Nån som har lust att hänga på. Har vissa kontakter där så lägenhet ska nog inte vara allt för stort problem.

/Erik

Chamonix
Hej, jag har också planerat att spendera säsongen i Chamonix, så jag hänger gärna på, har verken någon att åka med eller någonstans att bo.

//Tobias

Chamonix
Okej. Hur länge hade du tänkt vara nere? ska maila till en kille som bor där och kolla vilka bostadsalternativ som finns. Har du varit nere tidigare?

/Erik

Chamonix
Hej, jag hade tänkt vara där hela säsongen, från december till april/maj. du då? jag var där en vecka i januari, helt klart den bästa veckan i mitt liv. har du själv varit i chamonix innan?

/Tobias

Chamonix
Jo jag var där för några år sen, en vecka. Hyrorna är ju inte direkt låga, tänkte bo minst tre för att få ner avgifterna. Man får nog ändå räkna med 10 000 till 20 000 i månaden beroende på antal boende och standard. Men har som sagt inte kollat exakt än.

/Erik

Chamonix
ok, inte 10 000 till 20 000 i månaden per person väl? har hört om en elin som kan fixa bra boende, hon kan nås på: alplife@hotmail.com kan ju alltid höra med henne.

Chamonix
Vi er 2 fra Copenhagen som ogso titter for et sted at stande in Chamonix ( 15 januar til 15 april ) om i finder en stor apprtment vil vi stande med jer.

Morten

Chamonix
är oxå intreserad av att kanske åka dit.. men hur är det med språk där igentligen om man vill ha jobb?? måste man kunna franska o så?

Chamonix
Var en vecka i Chamonix i vintras och blev chockad över att det var så få som pratade franska, de flesta där nere pratar faktiskt engelska eller svenska (!). Så tror inte det ska bli några problem att du inte pratar franska.

//Tobias

Chamonix
skulle gärna vilja hänga på om det finns någon plats kvar?

hade antingen tänkt alperna eller nordamerika, men just nu lutar det åt alperna, och då är Chamonix det självklara valet=)

Chamonix
Ska ring till en person som bor i chamonix och hyr ut lägenheter. Kommer troligtvis ringa ikväll, så med lite (mycket) tur så kan jag få svar då. Annars kommer jag få nummer till andra som hyr ut och ringa till dessa osv.

to_84 >> Jag vet altså inte så mycket än men då jag strävar efter att bo fler än två så är det nog inte omöjligt.

Chamonix
Man kan godt jobba om man inta protter franska. Det er Chamonix, hvor hovedsproget er Engelsk. Man skal ake der tideligt ( December ) for at få et bra job. Jeg standede der hele sidste sason, det var asscool.

Morten Pedersen
moffemand@hotmail.com

Chamonix
Jeg er også veldig interessert i en plass i den leiligheten Torgeir snakker om. Hvor ligger leiligheten?
Kunne du sende noen bilder?

/Öystein

Chamonix
om det fortfarande är OK att hänga på, så är jag definitivt med, hör gärna av dig angående boende när du vet mer i sådana fall

/Tomas

Chamonix
funderar lite på att hänga på oxå om man får..
skall du/ni jobba o så där, eller bara glida?
har ju inte en fet sparkassa nu direkt..

Chamonix
Hej Torgeir och alla andra, jag är med intresserad av en plats i lägenheten, skicka gärna bilder till mig med på falken85@telia.se .

Krille_r: jag har tänkt mig att jobba i cham, för jag har heller inte super gott om pengar just nu.

/Tobias

Chamonix
Hade varit grymt med 8 pers i den lägenheten! 18 000 / 8 = 2250 , vilket inte är farligt ! Är det 8 intresserade? Jag är HELT KLART MED om det funkar. Nån som vet hur det ser ut med arbeten där nere, skaffas enklast på plats? Svenkar har gott ryckte om sig när det gäller arbete, så det sägs vara hyffsat enkelt, men man vet aldrig. Hör av er med synpunkter !

// Petter

Chamonix
Fick mail av Torgeir med bilder samt info om lägenheten.

Lägenheten har bra standard, maskemaskin, vaskemaksin och Oppvaskmaskin. Om det är någon som har en aning om vad dessa maskiner är för något så kan den gärna skriva det ;-)

Lägenheten är placerad på Sud-torget.

Sovplatserna beskrivs enligt följande:
2 soverom, ett med dobbel køyeseng (4 pers), ett med enkel køyeseng.

/Erik

Chamonix
Torgeir

Såg att du hade några platser kvar i en lägenhet i Chamonix. Jag är själv påväg dit ner och letar lägenhet. Hur ser det ut med platserna? Är alla upptagna eller finns det plats kvar för en glad svensk? Jag är *mycket* intresserad av en plats...

Maila gärna till bursjo@home.se

/Johan

Chamonix
låter riktigt nice med 8 pers, dryga 2 papp månan är ju knappt nått jue.. o så ett fett jobb på det så kan man ju ha det riktigt nice utan att behöva snåla å sånt piss..
är intreserad av en plats..
när är inflyttning o sånna bitar?

Chamonix
Ett par ordförklaringar.... vaskemaskin=tvättmaskin, oppvaskmaskin=diskmaskin (maskemaskin har jag aldrig hört om....) Bra att ha tvättmaskin! dyrt att tvätta på tvätterier i Champnix plus att kläderna blir gruvligt skitiga även om man sköljer i Y3 eller flytande tvättmedel ett par ggr i veckan å därmed behöver en riktig maskintvätt då och då......

Ha de!

Chamonix
Har fått tag på ett par personer i Chamonix, dessa skall undersöka vad det kostar att hyra under nämda period. Svarar på forumet när jag vet något. Om det skulle bli någon lägenhet "över" så förmedlar jag det till alla via forumet.

//Erik

Chamonix
Jag är helt klart intresserad av å dra me. hadde ni tänkt bussa när? jag har för plan att ta bilen ner så man kan dra lite vart man vill....

Tillbaka
Topp