Chamonix!!

majamaria

Ny medlem
Chamonix!!
hej! har tänkt att åka ner till chamonix i vinter för att plugga lite franska men framför allt åka massa skidor & snowboard. tänkte höra om det finns nån som har liknande planer och har lust att dela boende eller kanske hyra ut ett rum eller nåt? hör gärna av er!!

Chamonix!!
Jag tänkte också läsa franska i Chamonix i vår, det boende som de (insted) tillhandahåller var så dyrt så jag kollar runt lite för att se om det finns bra alternativ. Hittar du nåt så skrik gärna till.

Chamonix!!
Hallå
Hur gamla är folk som pluggar på insted? Är dom 18 allihopa eller finns det äldre folk. Jag är lite sugen på att åka ned och klättra en säsong, men jag kommer vara 23 då jag åker i såna fall, känner man sig lastgammal eller som en barnrumpa då. Är det blandat?

Chamonix!!
Jag har också lite funderingar på insted och är otroligt gammal (23). Funderar på många olika alternativ inför säsongen, får se hur finanserna blir helt enkelt. Ska få reda på jobb under hösten inom några dar. Kanske insted är ett bra alternativ om man inte har så mycket pengar från början, csn pröjsar ju trots allt en del

Chamonix!!
Gammal? 23? hehe.

Ptja chansen är väl ganska stor att det är en massa kids som vill göra en "trygg säsong" menmen själv är jag 26 (inte gammal) och är på väg att söka. Det där löser sig alltid. Jag menar om man nu inte skulle ha roligt med dem man läser med så finns det väl alltid annat folk. Efter några säsonger i frankrike tyckte jag att det kunde vara dags att lära sig franska. Sen verkar det här med att slippa leva som en kyrkråtta hela hösten frestande. Du vet få pröjs från pappa staten när man är borta är inte fel. (även om det är till största delen lån)

Chamonix!!
hehe var väl lite ironi i det där med att va gammal :)

nåja tänkte fråga om nån har nån koll på hur mycket pengar csn är villiga att låna ut. Vore lite kul att veta

Chamonix!!
bidrag ca 600 pix och lån 1500 i veckan, sen kan man låna extra till kursavgift, försäkring och transport ner...

insteds boende var väl inte särskilt dyrt...?

Chamonix!!
Var/hur söker man till franska kurser i chamonix?, Har tänkt att tilbringa några månader i frankrike och det kan ju vara ett bra alternativ att samtidigt plugga lite.

//Johan

Tillbaka
Topp