Champery?

Champery?
Jag var där i slutet på jauari i år. Det var inte så mycket snö just då. Champery är ett stort system, du kan åka över grensen mellan Schweiz och France. Det fanns väl inte så många långa svarta nedfarter men det var helt ok.
OBS!
Ha koll på vart du är, om det blir oväder är det lätt att åka fel eftersom det är så förbannat stort, en del dalar ser likadana när detär dålig sikt. Kommer man ner i fel by när liftarna har stängt då kan det bli en dyr taxiresa....

Champery?
Hejsan!
Jag har varit i champery flera gångero blir likalycklig varje gång jag komer dit. En vældigt mysig liten alp by.
Åkningen ær otroligt bra, tycker jag. Eftersom portes du soleil systemet på schweisiska? sidan inte ær så vælkænt, førutom før hollændska,tyska eller brittiska turister.Så kanske du førstår sjælv att amn kan få mycket orørt før sig sjælv.
Jag ska førsøka ta mig dit denna sæsongen, lite problem med boende dock.men jag ska føsøka styra upp det. Hør gærna av dig om du fortfarande ska dit
Karin

Champery?
Hej har ingen direkt erfarenhet av byn champey, men har varit i Port du soleil ett par tre gånger, är ett grymt stort område med otolig potentila. Enda nackdelen är höjden, låg, vilket gör att det ofta är för varmt. Men under rätt del avsäsongen är off pist-ytorna sjukligt stora och oft aorörda väldigt nära pisterna. I avoriaz finns en del väldigt finna pister och annars... jag det är kanon.

Har du fler frågor står jag gärna till tjänst, (har en av mina bästa skiddagar i området, 1999, efter 1 meters snöfall yihoo!!!)

Patrick

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp