Champoluc 14/15

Champoluc 14/15
Enligt snowforecast skall det börja snöa nästa vecka. Någon mer som åker ner tidigt och vill ut på tur nästa helg?

Champoluc 14/15
Fan vad kul med så mycket folk som ska ner! Jag har gjort säsong förut och kommer nog ner efter nyår :)
Riktigt sugen på lite fet puderåkning med sköna människor!
Fridens liljor /Albin

Champoluc 14/15
Tja alla blivande Italienare!

Tänkte bara säga att jag har lite tips på boenden om det skulle vara så att ni behöver hjälp med det. PM:a i så fall.

Champoluc 14/15
Tjena vi är två snubbar från Stockholm på 20 bast som kom på lite sent att vi ska dra en säsong i champoluc...!

Vi är sjukt skidsugna killar men kommer behöva jobba också!

så om det är någon mer än
@fredde00 som har tips på boende alternativt tips på var vi kan söka jobb vore grymt!!!

haha och ja vi vet om att vi är sent ute :P

// Markus och Peder

Champoluc 14/15
Två veckor jobb kvar här i Sverige, sen kommer vi.. Ruskigt taggad nu! Någon som har koll på hur bra möjlighet man har att fixa internetuppkoppling av något slag till sin lägenhet?

Champoluc 14/15
Hej!
Jag ska ner till Champoluc den 25 januari. Eftersom jag inte turat så mycket tidigare tänkte jag gå en lavinkurs där nere. Jag har varit i kontakt med Christian Türk och bokat in två dagar mellan 9-15/2. Återkommer med mer exakt information. Innehållet i kursen är nog ganska flexibelt, men kommer se ut ungefär såhär (citerar mejlsvar från Christian):

Kursen går att göra 1-2 heldagar där man organiserar det på följande sätt:

1 dag:

- Vi går igenom grundläggande teori kring skidåkningen och utrustningen
- Praktiska övningar med utrustningen
- Ut i skid-terräng där vi forsätter med praktiska övningar kopplat till utrustningen samt vägval inför skidåkningen

2 dag (beroende på hur det går under dag 1):

- Återkoppling till dag 1 där ni säkert har fått olika funderingar/frågor
- En skidtur med liftar/stighudar där vi försöker applicera det vi gjort på en vanlig skiddag i bergen. Här fokuserar vi planering, vägval, grupphantering, grundläggande tankar och förberedelser innan man åker, etc.

Ju färre man är desto bättre är det generellt, det blir oftast enklare för deltagare att ta åt sig information och det går att skapa en bra dialog mellan deltagarna och mig. Då vi även kommer att befinna oss i skid-terräng så är max antalet 6 st deltagare.

Kostnaden är 370€/dag att dela på mellan deltagarna exklusive liftkort och transport från avsedd träffpunkt
."

Är det någon som är intresserad att hänga på? Hitintills är vi två personer.

Oskar

Champoluc 14/15
oskarlindhe sa:
Hej!
Jag ska ner till Champoluc den 25 januari. Eftersom jag inte turat så mycket tidigare tänkte jag gå en lavinkurs där nere. Jag har varit i kontakt med Christian Türk och bokat in två dagar mellan 9-15/2. Återkommer med mer exakt information. Innehållet i kursen är nog ganska flexibelt, men kommer se ut ungefär såhär (citerar mejlsvar från Christian):

Kursen går att göra 1-2 heldagar där man organiserar det på följande sätt:

1 dag:

- Vi går igenom grundläggande teori kring skidåkningen och utrustningen
- Praktiska övningar med utrustningen
- Ut i skid-terräng där vi forsätter med praktiska övningar kopplat till utrustningen samt vägval inför skidåkningen

2 dag (beroende på hur det går under dag 1):

- Återkoppling till dag 1 där ni säkert har fått olika funderingar/frågor
- En skidtur med liftar/stighudar där vi försöker applicera det vi gjort på en vanlig skiddag i bergen. Här fokuserar vi planering, vägval, grupphantering, grundläggande tankar och förberedelser innan man åker, etc.

Ju färre man är desto bättre är det generellt, det blir oftast enklare för deltagare att ta åt sig information och det går att skapa en bra dialog mellan deltagarna och mig. Då vi även kommer att befinna oss i skid-terräng så är max antalet 6 st deltagare.

Kostnaden är 370€/dag att dela på mellan deltagarna exklusive liftkort och transport från avsedd träffpunkt
."

Är det någon som är intresserad att hänga på? Hitintills är vi två personer.

Oskar

Christian Türk är kanon! Gick en haute route argentiere-zermatt med honom för ett par år sedan. Blir nog en jävligt bra kurs.

Champoluc 14/15
Hej!
Jag har precis kommit ner till Champoluc och har goda nyheter för er som letar boende för säsongen. Har två platser lediga i en lägenhet för fyra som ligger i byn!
Hör av er om ni är intresserade!

Mvh Johannes

Champoluc 14/15
Hej Alla som befinner sig i Champoluc!

Vi åker ner V.04 och nu sitter man och lusläser snödjup, webbkameror, prognoser mm, mm.
Hur ser det ut där nere idag? Finns det något att åka på?

//Jocke

Champoluc 14/15
Åker ensam med Northlander v4 till Gressoney. Möter gärna upp med andra för hiking, toppturande & kan lätt betala för en kurs med Christian Türk. Jag kör snowboard.

Första gången i Monterosa, men jag är ganska säker på att det inte kommer bli den sista:) Min svåger har varit där två gånger och pratar lyriskt om offpisten (lånat hans bok Polvere Rosa & highlightat drömåken!

Drar snart till Myrkdalen för uppvärmning!

Champoluc 14/15
Bonjourno!

Börjar se fint ut där nere, blir riktigt sugen på att ta sig ner och åka! Undrar, är det någon som har en plats, liten som stor, över i en stuga från ca nu och framåt? Är en 23-årig glad grabb med stor kärlek till snö och berg.

Fred på jorden och fint väder åt alla!
Björn

Champoluc 14/15
Ciao!
Grymt sent ute och kanske lite of topic men tips på restaurang som, när jag var där var grymt bra =) Ristorante la grange i frachey. Ligger inte i byn utan en bit bort. Skönt ställe! Gärna en solig dag så man kan sitta på terrassen. Bara ett litet tips till folket. För övrigt en skön skidort! Hoppas alla har/haft det gött där nere och uppe.

Champoluc 14/15
Halloj!

Vi är två grabbar på 22 bast som åker ner v12 som gärna möter upp lite skönt folk för go åkning och kanske en kall efter! Vi kommer bo uppe vid Stafal och som det verkar är det lite dött där vad gäller utbud :| Har ni några fältrapporter som går emot detta eller får man ta sig ner i dalen för lite socialt umgänge?

Väl mött.

Snödjup

Tillbaka
Topp