Champoluc 16/17

anna1230

Ny medlem
Hej!!

Någon mer än jag som tänkt göra en säsong i Champoluc i vinter ? :)

Har börjat kolla lite smått på boende osv. Men tanken är att lösa allt sånt på plats. Kommer åka ner hyfsat tidigt för att finna jobb och boende.

Blir min 3e säsong,dock första i Italien. Så ska du dit eller har redan varit där tidigare säsonger, dela gärna med er av er erfarenhet av åkning, boende och jobb!

Senast ändrad:

Adam_E

Ny medlem
Hej!

Vi är 4 stycken som tidigare gjort flera säsonger i Åre som är inne på en säsong i Champoluc. 3 av oss är skidlärare och har börjat kolla på jobb där men inte kommit så mycket längre än. Har du hittat något boende eller jobb? Hur ser det ut? :)

justemil

Ny medlem
Tjena!
Vi är 3 stycken eventuellt 4 som tänker göra en säsong i Champoluc. Vi har alla gjort säsong tidigare i Mayrhofen men aldrig i Italien och Champoluc. Vi är sugna på mycket orört puder och gött häng. Vi har hittat boende men inte bokat än. Jag tror ingen av oss ska jobba så vi kan åka så mycket som möjligt och inte missa något stort dump.

Jag kan nästan inget om området så alla tips uppskattas.

Gött med flera svenskar i byn, ses i December!

Adam_E

Ny medlem
Var har ni hittat boende? Det är vi fortfarande på jakt efter och tar alla tips vi kan få?

justemil

Ny medlem
Min kompis kontaktade turistinformationen i Champoluc och fick då en mailadress till det boendet som vi ska boka nu.

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Val av säsongsort är det bästa val man kan göra i alperna tror jag, Monterrosa systemet är grymt och det brukar snöa mest i alperna där. Enjoy!

johanalfred

Ny medlem
Yao. Jag kommer att plugga i Milano under vårterminen och tanken är att jag ska kunna klämma in lite skidåkning. Jag tänkte helt sonika höra mig för om det är någon/ra säsongare som kan tänka sig att hyra ut en soffa eller liknande vid några tillfällen under våren? Bara det är inomhus är jag nöjd. Typ. Jag har en säsong i bagaget och har åkt en hel del utöver de. Har lavingrejer, gillar att tura och klassificerar mig själv som trevlig.

// Johan

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
Sitter atm i franska alperna och funderar över vad Frankrike gjort för att förtjäna det nuvarande snöläget. Hur är det i Champoluc?

Rentschler

Ny medlem
Ja du... Jag var i Chamonix november-maj förra året och det var hur bra som helst, men nu verkar vädergudarna ha tröttnat på att servera Cham snötäckta räkmackor på silverfat! Jag och 3 till kör ner till Champoluc imorgon och vad jag förstått på folk som redan är där samt bilder, är det bäst i Alperna på Monterosa atm. Det är ju den enda regionen som fått mer än en rejäl dump i vinter :)

Senast ändrad:

termons

Medlem
Undrar också...med nuvarande snö
Kan man åka offpist ner till Staffal? Rifugo pastore? Saint jacques? Tvivlar men vore roligt att höra från någon som är på plats.
Åker inte dit om inget av dessa är möjligt. Fina pister dock.

Senast ändrad:

Vattendroppe

Moderator
Forumvärd
... Och vidare fråga, om någon gillar att tura kommer jag gärna och hälsar på, bara skicka pm så styr vi något! :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp