Chile

john-john

Ny medlem
Chile
Jag kommer att åka till Chile i sommar för att åka bräda. Undrar om någon har tips på vart man ska ta vägen. Kanske vet du var man bor billigt osv

Chile
Termas De Chilan ska vara väldigt schysst enligt lokals och övriga åkare som varit runt där. de har bra friåkning och så. Har själv bara varit i Valle Nevado och det är bra oxå, men inte så väldigt brant, men det var rätt skönt. Det ligger två timmars bilfärd från Santiago efter snirkel snokvägar... =)) Annars ett häftigt ställe är Pucon som är en skidanläggning invid en levande vulkan. Men det är inte alltid så bra med snö här.. När min bror och deras team var där och fotade kom det rök ur vulkanen hela tiden. De klättrade även upp till kanten av den och tittade ner och det bubblade friskt där... Häftig upplevelse...! =))
Annars kan det finnas en del kul åkning i Argentina oxå...

Om du flyger Santiagos flygplats så är de väldigt hjälpsamma där. men de kan vara snabba på att vilja boka eller ta betalt så håll i pengarna och deala friskt... =))

Hoppas du får det trevligt och hälsa bergen från mig..! =)) /Janet.

Chile
Det kan du ge dig på...! Bara landet i sig är rätt läckert.. =)) Kommer åka tillbaka dit så fort jag får chansen igen.. =)

Ciao..!

Chile
Tjena. Jag och min polare ska dra till Argentina för o åka till sommaren, Las Lenas. Vi började med o kolla upp de olika ställena o så. Kollade även en del ställe i Chile. Men kom till slut fram till att det verkar vara bäst åkning i Las Lenas. Vi kommer att åka den 18 juli o sen stanna lite mer än en månad. Vi åker via Santiago eftersom Las Lenas ligger precis över gränsen. Har du börjat kolla med boende o så?

Tillbaka
Topp