Chopstick vs Hellbent

Chopstick vs Hellbent
LawndartGustav sa:
maven är inte styv men däremot inte supermjuk på mitt.
är mest nos o tail som e jättemjuka o sen mer ok halvhård den metern man har under foten...

ska kanske prova mina i vemdalen på lördag ;)
Okej. Så du har ett par alltså? Ballt isf. Ska bli skoj att att läsa en recension om dom då :D
Vilken skida skulle du jämföra flexet med då?

Chopstick vs Hellbent
oj oj, d va ju inte enkelt... menar du bara den metern då eller hela?
nån medelhård skida? p4? vet inte, får tillbaks dom monterade imorn bitti så ska prova dom ;)

blir fett, skriver sen...

Chopstick vs Hellbent
BH Maven verkar ju riktigt schysst. På deras sida skulle den kosta runt 900 dollar inkl bindning. Men då får man ju en vanlig bindning och inte en duke.
Om jag beställer ett par hellbent med dukes från conrad går det på runt 7000kr. Vilket känns som vad jag kan tänkas lägga på ett par puderskidor. Lite jobbigt bara att euron ligger på 10.50kr. Sjukt...

Chopstick vs Hellbent
Så har man åkt på mina MAVEN's då =)

dom va sjukt stabila för att vara en så förhållandevis mjuk skida ändå, men d roliga är ju att nos o tail aldrig nuddar snö =)

kortsväng i pist gick skitbra
carving däremot va svårt, hamnade på innerskidan när d va flackt även om d gick fort, vet inte om d var duckstancen eller min dåliga carvingtekning eller bara ovana nu...

måste säga att jag carvade bättre fakie än framåt (då är jag rätt grym fakie) men kändes rätt konstigt...

sammanlagt så verkar dom riktigt grymma ! var ovant me mittmonterat men tror dom blir jordens grymmaste skida =)

Chopstick vs Hellbent
LawndartGustav sa:
Så har man åkt på mina MAVEN's då =)

dom va sjukt stabila för att vara en så förhållandevis mjuk skida ändå, men d roliga är ju att nos o tail aldrig nuddar snö =)

kortsväng i pist gick skitbra
carving däremot va svårt, hamnade på innerskidan när d va flackt även om d gick fort, vet inte om d var duckstancen eller min dåliga carvingtekning eller bara ovana nu...

måste säga att jag carvade bättre fakie än framåt (då är jag rätt grym fakie) men kändes rätt konstigt...

sammanlagt så verkar dom riktigt grymma ! var ovant me mittmonterat men tror dom blir jordens grymmaste skida =)
Låter grymt! Fan va svårt det ska vara det här med skidåkning...
Är ändå väldigt insnöad på Hellbent, känns som en sjukt rolig skida.

Chopstick vs Hellbent
måste säga att den e sjukt dålig i hårdare eller pist i jämförelse...

du kan ju lika gärna köpa maven när du kommer över...
eller bibby om du inte vill ha så bred

Senast ändrad:
Chopstick vs Hellbent
LawndartGustav sa:
måste säga att den e sjukt dålig i hårdare eller pist i jämförelse...

du kan ju lika gärna köpa maven när du kommer över...
eller bibby om du inte vill ha så bred
Maven verkar grym. Den är ju inte alltför dyr heller...
http://www.bluehouseskis.com/node/1325
Inkl px18 bindning 873 dollar.
Samma pris som ett par hellbents med dukes från conrad.
Sen bara köpa ett par treckers + skins till.
Lutar åt Mavens nu =)

Tillbaka
Topp