Clay Marzo, Grym surfare med asperger.

Många som blir riktigt riktigt duktiga på något har ju ofta någon slags störning...

Men ja, han var grym!

Jo självklart, det är väl lite det som utmärker asperger, men jag tycker att den här killens intresse är lite hårdare än t.ex. Rainmains som är bra på att minnas.

cool kille. hade en med asperger i klassen på grundskolan, han kunde ALLT om OS.

Senast ändrad:
Jag fick mycket respek för Clay Marzo av att se den här filmen..

Senast ändrad:
Vannish sa:
KGlicious sa:
Vet inte om denna postats innan, men fan va sjukt, jag tycker inte synd om killen alls, han har dock fått min respekt. jävlar i helvete säger jag bara.

http://espn.go.com/video/clip?id=4378047&categoryid=3060647
Så bara för att hans sjukdom gör att han totalfastnar för vatten/surf så är det inte alls synd om honom...?

Eller hur menar du?
Öööh, frågan är ju varför man ens ska tycka synd om någon bara för att dom har Aspbergers?

felix sa:
Vannish sa:
KGlicious sa:
Vet inte om denna postats innan, men fan va sjukt, jag tycker inte synd om killen alls, han har dock fått min respekt. jävlar i helvete säger jag bara.

http://espn.go.com/video/clip?id=4378047&categoryid=3060647
Så bara för att hans sjukdom gör att han totalfastnar för vatten/surf så är det inte alls synd om honom...?

Eller hur menar du?
Öööh, frågan är ju varför man ens ska tycka synd om någon bara för att dom har Aspbergers?
För att dom är socialt inkompetenta?

Det finns en film om Clay Marzo som heter "Just add wather" och som är lite mer ingående och från vilken mycket av fotot i denna filmsnutt kommer i från. Klart det är synd som killen som inte riktigt kan leva ett normalt liv. Men skönt att se att han i alla fall fastnat för rätt sport och inte hamnat i en tråkig värld av något annat. Man kan dessutom inte förundras över hans förmåga på brädan.

Eric_W sa:
Det finns en film om Clay Marzo som heter "Just add wather" och som är lite mer ingående och från vilken mycket av fotot i denna filmsnutt kommer i från. Klart det är synd som killen som inte riktigt kan leva ett normalt liv. Men skönt att se att han i alla fall fastnat för rätt sport och inte hamnat i en tråkig värld av något annat. Man kan dessutom inte förundras över hans förmåga på brädan.
Här har vi iaf killen som förstår. Inte konstigt när man trots allt målat ett hjärta på hans flickrumpa! Haha beachparty
@st anton ^^

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp