CMD Skidor

cold

Ny medlem
CMD Skidor
Halloj!

Är det nån som haft äran att testa Svenska CMD:s skidor? isf. vad tyckte ni?

Tror ni CMD klarar av konkurrensen som finns i branschen?

Wizard ser ju riktigt fin ut.

CMD Skidor
Tycker dem ser riktigt feta ut, kul med nytt och fräsht från sverige!
Ska bli spännande att se hur dem står sig i konkurrensen men jag tror att dem är ganska safe då dem tillverkar allt själva och inte verkar ha gjort några "stora upplagor" av skidorna och därför inte ligger ute med så stora kostnader.

Go CMD! hoppas kunna testa skidorna själv i vinter, blir spännande!

Här finns lite mera info för ni som inte sett facebooksidan: http://www.facebook.com/Cmdskis
/Jeppe

CMD Skidor
Det blir nog svårt att få ut nå info om ett par skidor som vart relativt top-secret tills för några veckor sedan.
Albinbp fick äran att känna på wizard skidan när han var i Stryn. Mjuk skapelse var utlåtandet.

Kommer CMD till testdagarna tro? You better!

CMD Skidor
PNyberg sa:
Det blir nog svårt att få ut nå info om ett par skidor som vart relativt top-secret tills för några veckor sedan.
Albinbp fick äran att känna på wizard skidan när han var i Stryn. Mjuk skapelse var utlåtandet.

Kommer CMD till testdagarna tro? You better!
Tänkte om nån här inne fått testa prototyperna i vintras/våras?

Ingen annan än Albinbp??

Senast ändrad:
CMD Skidor
*bump*

Läste MnO&Co:s testav The Wizard nyligen, intressant skida helt klart, frågan är hur den fungerar på +85 kg killlar?

Mvh/D

CMD Skidor
hej
att kolla med tom-oliver är nog ingen dum idé.
på alpingaraget och skidsport i åre finns det också folk som skulle kunna ge dig ett utlåtande i den där viktklassen.
muskelknuttarna jesper björnlund och david kantermo kör och har kört och dom har gjort tummen upp.

CMD Skidor
Sommar sommar sommar!

Men snart är vintern här igen :) Har kört Katana i vinter (11/12) och mina gamla Xenon liquidmetal :D samt provat Katana 12/13 och Rocker2 122 12/13 i Gränsen under en heldag med mycket nysnö.

Men av nån underlig anledning är jag fortfarande sugen på CMDs The Wizard, har hittat ett par 12/13 till hyfsat pris.

Är det nån fler som åkt mycket på dom och kan ge en summering?
är som sagt relativt tung, och kör inte så tufft som jag gjort tidigare vilket jag märkte tydligt denna vår.

MVH/Daniel

CMD Skidor
42839]kommenterade[/MEDIA] dom här i våras

tilläggas bör att jag är 197cm på lång och ligger väl i dagsläget kring 105 kg.
muskler hos mig finns (i vila?) men även några extra slö-pannor har tillkommit i samlingen pga de där satans prisvärda ost-burgarna + friterade kyckling-bitar med curry/bbq-sås som man bälgar i sig i tid å otid (en riktig latmask har man blivit!).

min åkning är halv-slapp till oslapp, men jag pers. diggar lagg kring 100 (max 110mm) pga smidigheten i svenska förhållanden. å faktum e att flyt - ja det får man, då flytet oftast följer med farten.

alltså: t.o.m. med min size så kan jag varmt rekommendera dessa skidor!! som sagt lekfulla å
kanon om man bara ska äga ett par skidor å har en del ambitioner med olika typ av åkning utanför pist. tyckte även i pist att de hade fint bett - att ligga på långsväng å gassa ner för backen med.

å en sak till: de ligger ju inte i segmentet super-styva/fwt-lagg, men jag tror ändock att man ska åka
fort å stenhårt ofta (å de själarna är oftast mycket sällsynta!) för att man ska klaga på att cmd e för mjuka.

om jag inte redan hade haft ett par andra skidor som ligger omonterade så hade jag antagligen denna sommar kontaktat ex. åre skidsport lr cmd.skis å hört om de inte har något par körda fjolårets att sälja för en rimlig peng. :) go´tur

Senast ändrad:
CMD Skidor
coldplaze sa:
Sommar sommar sommar!

Men snart är vintern här igen :) Har kört Katana i vinter (11/12) och mina gamla Xenon liquidmetal :D samt provat Katana 12/13 och Rocker2 122 12/13 i Gränsen under en heldag med mycket nysnö.

Men av nån underlig anledning är jag fortfarande sugen på CMDs The Wizard, har hittat ett par 12/13 till hyfsat pris.

Är det nån fler som åkt mycket på dom och kan ge en summering?
är som sagt relativt tung, och kör inte så tufft som jag gjort tidigare vilket jag märkte tydligt denna vår.

MVH/Daniel
Jag måste säga att även fast dom är så mjuka och lekfulla så går dom att pressa ganska hårt i pisten när man väl vill.
Glatt överraskad över det!

CMD Skidor
Var faktiskt på studiebesök i skidfabriken i veckan och kollade lite, bla på nya Wizard. Provåkte även den på skidtestet i Tandå i April. Den kommande modellen är betydligt styvare än tidigare och en av mina favoriter på skidtestet, hörde även att många på skidfabriken gillade den skarpt. Jag ligger uppe och nosar på 100kg jag med :)

CMD Skidor
Knuta sa:
Var faktiskt på studiebesök i skidfabriken i veckan och kollade lite, bla på nya Wizard. Provåkte även den på skidtestet i Tandå i April. Den kommande modellen är betydligt styvare än tidigare och en av mina favoriter på skidtestet, hörde även att många på skidfabriken gillade den skarpt. Jag ligger uppe och nosar på 100kg jag med :)
Är alltid det här I-landsproblemet varje år, NYA MODELLER! :)

Och tack för infon av alla postare!

Tillbaka
Topp