Concept

olllle

Ny medlem
Concept
Är det någon som har provat Dynastar Concept den röda, äldre modellen?? Dom säger att som inte håller så bra... topparna spricker...
någon som har nått annat tips om twins?? jag e 187 lång o väger 80 kg...

ha d gött !!

Concept
Har personligen inte provat Dynastar Concept men det finns ju en uppsjö av twintips just nu. Jag är själv i köpa nya twintip planer och det är svårt att välja, skulle vilja ha 5 par twins, inte 1 par. Men välj ut några par under utrustning och så provar du dem SJÄLV i början av säsongen på något skidtest sen köper du dem som DU tycker var bäst.
Personligen tycker jag nya 1080 ser rätt vassa ut, likaså Völkl V-ski Pro, så det blir till att prova dem + ett antal modeller till under skidtesten i november.

Concept
men om man inte har tålamod att vänta till skidtesterna så är det värre. Salomon är ju alltid bra men de är ju så jefla dyra. rossignol o volkl tycker jag verkar intressanta. är det bra med 165cm twintip om man är 174??

Concept
Ja, då är det lite jobbigt, jag har ju egentligen inte tålamod att vänta på skidtesterna jag heller, vill ju ha skidorna hemma och klämma på dem, sätta på mina nya bindningar och sova med dem ;).
Salomon ligger väl på medelpris, eller? Ross däremot är ju jä..ligt dyra, eller gäller det kanske bara slalomcarvesen? Alla de större märkena, Salomon, Ross, Völkl, Fischer, Head, Dynastar, Atomic, m. fl. kan ju göra skidor och har gjort det länge så jag tror det är väldigt personligt vad man vill köra på.
Jag personligen tror på lite längre för att det blir stabilare i landningarna å farttåligare. Gemenna man brukar säga att längre skidor är svårare att rotera med titta bara på Jon Olsson, han roterar ju rätt bra ;) med sina lagg och han kör på 181 tror jag, å han är 176 typ.
Så du kan nog köra på allt från 165-177, även detta är nog rätt personligt, ut och prova på skidtesterna ;).

Concept
det är bara ross slalomcarve som är dyra. deras twin är snäppet billigare än 1080. jag har 169 nu och de är lite klumpiga om man ska göra kombinationer av snurrar o volter t.ex mistyflip. provade nästa års 160 ross twintip i vintras. de var sköna men kanske några centimeter för korta. jag har ett jävligt bra skidtest på datorn som jag hittade ngnstans. där finns förra årets alla twintips med (och de har nog inte förändrats allt för mycket). de har fått 7 olika betyg: landing, landing switch, air, trick, stability, halfpipe, riding switch. adda mig på icq så kan jag skicka dem till er

Concept
Consepten e helt ok . Och visst håller den . Mina höll hela säsongen och dom fick smaka rätt mycket..
Och den röda har en av skidvärdens grymmaste undersidor ...mu mu

ps testa littel big fat.. ds

Tillbaka
Topp