Contour 1080p HD eller GoPro HD?

Jarle

Ny medlem
Snowboardolle sa:
gopro kan också filma när du surfar snorklar eller dyker. och så har den fisheye.
Kan du med contour också, behöver bara det vattentäta huset, precis som med GoPro, följer med i en del paket, precis som med GoPro.

Contour GPS har för övrigt blåtand som du kan koppla mot din smartphone inom en snar framtid. Där du kan se vad du filmar, ändra inställningar osv.

Snowboardolle sa:
om man vill ha contour på huvudet utan att ha en hjälm elr goggles på sig, hur gör man då ?
Finns ett fäste för att ha den på huvudet/andra kroppsdelar

Snowboardolle

Ny medlem
Jarle sa:
Snowboardolle sa:
gopro kan också filma när du surfar snorklar eller dyker. och så har den fisheye.
Kan du med contour också, behöver bara det vattentäta huset, precis som med GoPro, följer med i en del paket, precis som med GoPro.

Contour GPS har för övrigt blåtand som du kan koppla mot din smartphone inom en snar framtid. Där du kan se vad du filmar, ändra inställningar osv.

Snowboardolle sa:
om man vill ha contour på huvudet utan att ha en hjälm elr goggles på sig, hur gör man då ?
om det är blåtand kommer de väl att vara en jävla fördröjning när du ser de du filmar. Finns LCD skärm att sätta på gopro

Jarle

Ny medlem
Snowboardolle sa:
Jarle sa:
Snowboardolle sa:

Snowboardolle sa:
om det är blåtand kommer de väl att vara en jävla fördröjning när du ser de du filmar. Finns LCD skärm att sätta på gopro
Kolla på deras hemsida så får du se det. GoPro har ingen som helst möjlighet att se vad du filmar, extrapacket (som gör kameran 3ggr större) sitter på baksidan, vilket innebär att du bara kan titta på vad du filmar när du har kameran i handen och att du behöver köpa nytt kamerahus.

Snowboardolle

Ny medlem
Jarle sa:
Snowboardolle sa:
Jarle sa:
Snowboardolle sa:

Kolla på deras hemsida så får du se det. GoPro har ingen som helst möjlighet att se vad du filmar, extrapacket (som gör kameran 3ggr större) sitter på baksidan, vilket innebär att du bara kan titta på vad du filmar när du har kameran i handen och att du behöver köpa nytt kamerahus.
så det är ingen som helst fördröjning även fast det är bluetooth. skulle vara bra med en sladd mellan kamera och skärm/mobil

Jarle

Ny medlem
Snowboardolle sa:
Jarle sa:
Snowboardolle sa:
så det är ingen som helst fördröjning även fast det är bluetooth. skulle vara bra med en sladd mellan kamera och skärm/mobil
Det sa jag aldrig, jag sa att du skulle gå in på deras hemsida. De har videosar där som visar alltihop. Finns ännu fler på deras sida på fejjan. Sladd skulle ju förstöra hela grejen

anda

Ny medlem
Hahah.. Snowboardolle, bäst att du läser på lite innan du uttalar dig om något.! .. :)

Timbe

Ny medlem
Ska köpa min GoPro nu i veckan, ska beställa den från USA, tänkte bara kolla om någon visste ngt exakt pris på frakt och tull? jag bor i skåne

hans3n93

Ny medlem
jag hade köpt en GoPro, jag och en polare filmade med en för ett tag sen och det är grymmt, man märker inte ens att den är där, och det finns sett med spännband och skit till, finns på www.ridestore.se

kallebogren

Ny medlem
När adam falk, och några andra PROS var i tandådalen så såg jag att dom körde med countour. du kan ju söka på "winterproject tandådalen" så får du se lite hur bra det ser ut med den! gopro känns lite uttjatat!

Reine

Medlem
Mitt val blev ganska enkelt, jag frågade media killarna på touren som använder alla typer av hjälmkameror, gopro, contour, vio pov mm vilken av dem de fått bäst material ifrån och de sa utan tvekan GoPro.
Det enda jag var osäker på var hur mycket den stack ut men har inte stört mig på det något, plus att jag använt den vid wakeboard, surfing mm vilket är kul.
Sedan såg jag någon ny modell nu i år som många använde, ser ut ungefär som contour men lite större med inbyggd skärm. De flesta satt på ryggsäcksbandet (axeln) men även på hjälm, såg ok ut men kom inte ihåg vad den heter.

Så i nuläget rekommenderar jag gopro!
Reine

erikw

Ny medlem
Jag har testat båda och måste säga att jag varit mycket mer nöjd med bildkvalitén från GoPro.
Idén med Contour är bra men kvalitén håller inte tycker jag.

Och så gillar jag GoPros system med olika fästen som funkar otroligt bra.

SNDVLL

Ny medlem
Jag förespråkar också GoPro. Har haft min snart ett år och är sjukt nöjd. Lite sådär att ha den som enda kamera att filma med, men det funkar riktigt bra. Fick idag hem min nya LCD BacPac och nu är den som en vanlig liten digitalkamera! Sjukt värt!

Hjorthh

Ny medlem
Hej! Funderar också starkt på att köpa en Go Pro HD i sommar då jag ska till USA :D Läste dock innan att Contour hade ett mjukvaroprogram där man kan klippa osv som medföljde. Har inte Go Pro det eller måste man köpa till det eller finns det kanske att ladda ned grattis?

Läste också att man ofta var tvungen att komprimera om Go Pro filerna för att kunna hantera dem bekvämt när man klipper osv. Gäller detta också för Contour eller är det ett problem som bara Go Pro har?

Ha de! :D

Jarle

Ny medlem
Contour kan du redigera rätt från kameran, det följer med ett redigeringsprogram som för redigering är sådär, däremot är det smidigt för att lada upp filmer och ställa om kameran (vilket du också kan göra via telefonen numera).

GoPro har jag mindre koll på

Hjorthh

Ny medlem
Aa okej! Men då är det kanske skit samma för jag har ett redigeringsprogram redan som är ganska så bra! Tänkte mest bara om Contours program var riktigt bra men om det inte är det så kvittar det. :p

J

jjosefsson

Guest
3395 tar en butik i Malmö för Go PRO, Då följer 3 olika fastsättningssatser med.
Är det ett bra pris

Hjorthh

Ny medlem
En ny fråga! Go pro filmerna kommer in i datorn som MP4 filer om jag har förstått rätt?! Men då borde det inte fungera i Imovie på mac? Eller finns det smarta sätt att kringå detta problem på? :D

John_Te

Ny medlem
Hjorthh sa:
En ny fråga! Go pro filmerna kommer in i datorn som MP4 filer om jag har förstått rätt?! Men då borde det inte fungera i Imovie på mac? Eller finns det smarta sätt att kringå detta problem på? :D
Ladda ner gratisprogrammet Streamclip och konverterade det ProRes exempelvis.

timwallin

Ny medlem
John_Te sa:
Hjorthh sa:
Ladda ner gratisprogrammet Streamclip och konverterade det ProRes exempelvis.
har en Go Pro HD och macbook pro det blir rätt format när jag ska lägga in dom i imovie så det behövs inget konverterings program! :)

Patrik_L

Ny medlem
Jag har haft en go pro ett tag nu och skulle jag välja igen så skulle jag helt klart välja Contour.

N3rox

Ny medlem
Är det värt att införskaffa sig en Contour HD 1080p nu, och sedan skaffa sig en GoPro HD, hade tänkt att ha två kameror i vinter. Är Contour HD något att ha eller är det rena skiten?

Carled

Ny medlem
Alla kids kör ju GoPro eftersom proffsen gillar att köra runt med en pinne på huvudet i kombination med mycket vindvinkel. Lite äldre och mer eftertänksamma skidåkare kör Contour som levererar jämförelsevis samma bildkvalité fast med bättre skärpa och mindre utstick från hjälmen.

Vill du kategoriseras tillsammans med Patrik_L eller Jimmy, 13 år, parkåkare i Kungsberget?

Sen tycker jag det känns dumt att lägga mer än 1000:- extra på en liknande produkt...

N3rox

Ny medlem
Carled sa:
Alla kids kör ju GoPro eftersom proffsen gillar att köra runt med en pinne på huvudet i kombination med mycket vindvinkel. Lite äldre och mer eftertänksamma skidåkare kör Contour som levererar jämförelsevis samma bildkvalité fast med bättre skärpa och mindre utstick från hjälmen.

Vill du kategoriseras tillsammans med Patrik_L eller Jimmy, 13 år, parkåkare i Kungsberget?

Sen tycker jag det känns dumt att lägga mer än 1000:- extra på en liknande produkt...
Med andra ord är den riktigt prisvärd nu eller?
Säg att man använder den i bilen, kan man filma och ladda samtidigt?

Senast ändrad:

m94meg

Ny medlem
Tjenare allihopa! Ni verkar ha riktig koll på det här. Nu är det så att jag ska åka till Malaysia nästa år och ska dyka massa och spendera mycke tid i djungeln, så jag har bestämt mig för att köpa en kamera så jag kan spela in undervattnet osv:) vad ska jag välja? Just nu är gopro hero hd 2 dubbelt så dyr som contouren men de spelar ingen roll. Jag vill ha bra kvalité så jag kan visa filmerna/fotona för mina vänner. Snälla hjälp mig med de här så blir jag väldigt tacksam!

Hare bra så länge!

John_Te

Ny medlem
Om du ska dyka mycket kan det vara värt pengarna att införskaffa ett speciellt GoPro Hus för undervattensfotografering. Det som kommer med är vattentät till 60 m men du får inte samma skärpa i bilden. Många som modifierar kamerahuset själva. Men om man inte orkar så finn det färdiga från tredjepartsleverantörer. Tror att både iceman och camflow säljer speciella GoPro hus för undervattensfoto.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp