Coola gamla skidgrejer

snowtigger

Ny medlem
Coola gamla skidgrejer
Vad har ni för coola gamla skid eller snowboardprylar som ni sparar på ?

Jag hittade ett ex av "Svenska Skidförbundets Slalomskola med Ingemar
Stenmark" i mammas bokhylla.

En del barer i skidområden har bänkar av gamla snowboards tex. Vad
kan man annars göra med dessa gamla klenoder ?

Coola gamla skidgrejer
jag e prylbög, har inga gamla grejjer ;-)...

näe men allvarligt så har jag inga gamla prylar, men det vore coolt att ha nån gammal klenod hemma..

Coola gamla skidgrejer
Har ett par gamla SkiMaster tillverkade på Östersunds Skidfabrik nån gång på sent 50-tal eller tidigt 60. Kabelbindning med låg fästpunkt och Marker tådel med utlösningsfunktion. Skruvade stålkanter behöver jag väl knappast nämna.

Coola gamla skidgrejer
Har ett par neon rosa skidglasögon som min syrra hade när jag va i sälen första ången, typ 12 år sen. Men dom är lite små, men jag ska nog spara dom. Dom är balla.

Coola gamla skidgrejer
Ärvde en planch av min farmor där Stenmark, Strand och en tredje står i ett snölandskap i sina trendiga 70-talskläder, vacker.

Coola gamla skidgrejer
Vita blixten det var grejer det.

Men jag fick av min finske polare ett par lagg som hans far hade använt i Finska vinterkriget.
Dom har jag skruvat upp på en vägg.

Hur dom finnarna alltså kunde hålla ryssen stången med den utrustningen är strongt.

Coola gamla skidgrejer
Har ett par skidor vi hittade på vinden från förre ägaren. Ser ut som första modellen av vita blixten, men svarta, samma bindningar. De är uppspända med läderremar runt skidspetsarna och så är det uppsänt en vajer ner till baken på skidan för att den ska hålla formen på spetsen, riktigt coola.

Mest kul är dock att jag hittade en gammal overall från sjutiiotalet nån gång som är på pricken lik den jag hade när jag var liten, köpte den direkt, ska tvinga på mina barn den och ta sentimentala kort!

Har en hel drös med gamla skidkläder hemma, gamla sportjackor etc, det är riktigt kul, men lite svårt att hänga på väggen. Jag har en hel samling med kläder som är smo hämtade ur filmen tillsammans.

Mest saknar jag nog min gamla Kemper snowboard från 1992, svart, gul och rosa, det var grejer det...

Coola gamla skidgrejer
Åka Skidor snackade gojja när de påstod att K2 Seth Morrison var den första promodelskidan. Hemma i min källare står ett par vältjärade Olle Dahlman Signature, gissningsvis från 50-talet. Det handlar om Ferrariröd retroinspirerad design och ett bastant flex toppat med en kabelbindning med låsbar häl och skruvade kanter. Skidan har tom en liten stålbygel-/bultförstärkt twintip. Antar att ovan nämnda K2 har sneglat på Olle Dahlmans skapelse när de drog dit nitarna på Seths pistoler.

Tillbaka
Topp