CoreUPT "Born to drop"?

CoreUPT "Born to drop"?
verkar vara samma som förra årets Premin Pro så hör med Hasse...finns det en skida han inte har provat?

CoreUPT "Born to drop"?
Hehehehe jag körde på den faktiskt i 5 dagar. Sjukt prisvärd är den i alla fall. Vet att skistore.se kommer ta in de och sälja dessa till ett bra pris.

Det är en rolig skida som jag varmt kan rekommendera. Flyter fint, svänger gott och känns välbyggd. För övrigt så är skidan oförändrad till i år.

Och så kommer jag inte att testa så mycket skidor i vinter tyvärr :(

CoreUPT "Born to drop"?
Hade tänkt köpa fjolårets från Coreupts hemsida med dom hade dom inte inne för några veckor sen... bara det att dom inte har uppdaterat hemsidan än.

Tror killen som skriver bloggen "kontorsåkare", madskii har ett par... han kanske har nått intressant att dela med sig av...

CoreUPT "Born to drop"?
Såg förresten att skistore tar 4500:- för den, blir det inte typ lika dyrt att köpa den där ifrån, som från deras hemsida med frakt och tull inräknat?

CoreUPT "Born to drop"?
simonthyrberg sa:
Såg förresten att skistore tar 4500:- för den, blir det inte typ lika dyrt att köpa den där ifrån, som från deras hemsida med frakt och tull inräknat?
du glömmer momsen. frakt och tull har nog ingen dött av, men ska du lägga på 25% moms blir det en annan historia. eller menade du den franska sidan? i så fall blir det varken tull eller moms, det är väl därför vi har EU? :)

CoreUPT "Born to drop"?
oavsett mitt första inlägg så missade ni detta också...
Pallepuder sa:
Hade tänkt köpa fjolårets från Coreupts hemsida med dom hade dom inte inne för några veckor sen... bara det att dom inte har uppdaterat hemsidan än.

Tror killen som skriver bloggen \"kontorsåkare\", madskii har ett par... han kanske har nått intressant att dela med sig av...

CoreUPT "Born to drop"?
Tack för hjälpen! Kunde dock inte hålla mig från att beställa ett par Atomic BC från conrad, så det blev dom istället. Hoppas det inte var ett dåligt val.. ;P Har läst så mycket gott om den skidan.

CoreUPT "Born to drop"?
JL76 sa:
oavsett mitt första inlägg så missade ni detta också...
Pallepuder sa:

Tror killen som skriver bloggen \"kontorsåkare\", madskii har ett par... han kanske har nått intressant att dela med sig av...
like!

CoreUPT "Born to drop"?
Tjoba

Ett litet inlägg i diskussionen. Hade tänkt beställa dessa:
http://www.glisshop.com/ski_alpin/coreupt/adrien_coirier-12603.html
"2k hur chill som helst" tänkte jag, vill endå inte ha mega-rockern då jag kör telis, dock så fick det ett snörpligt slut. Denna butik levererar inte till Sverige.

Jag: "Do you have the possibility to send skies to sweden if i would order a pair? How much would the shipping approximately cost? "

Dom: "We don't make delivery in Sweden. But you can be delivered in France, Belgium or Switzerland if you have family or friends who live there. Don't hesitate to contact us if you have other questions."

Jag: "Hm thats to bad. You couldn´t make an exception, just for me :-).
How come you can´t send skies to another country? I thought EU would make this easier."

Dom: "I am sorry, but it's not possible.
We cannot deliver you in Sweden because it is not in our contracts with our carriers."

WTF.... var min första tanke, sen sansade jag mig lite. Men detta känns bara som det blir deras loose.
Blir att leta efter "family or friends who live there", ingen säsongare som redan sitter å holkar i väntan på snön.
:-)

Tillbaka
Topp