cork och bio på studsmatta

• Trådstartare Trådstartare Zai
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Zai

Ny medlem
jag vill lära mig cork och bio på min studsmatta men vet inte hur man gör.
jag är tacksam för alla tips jag kan få.

De här vill jag oxå lära mej!!=)

svårt å förklara tycker jag...öh kan man d-spins så e cork inte så svårt å lära sig,man ska bara invertera så man ligger vertikalt men ibland så överroterar man så det lik förbannat blir cork...brukar börja som en vanlig 720 och sen när jag tar en mute-grab så kan det bli automatiskt...

haha johan:P bara för att du inte kan cork 3 på mattan :P

det går inte att göra cork 3 på studs... sopa!

Om du hoppar med skidor och ska göra en vanlig 540 tex så kollar du ju runt axeln, om du ska corka kan du tänka dig att du kollar ner mot tailarna då du snurrar. då jävlar :P

förövrigt kan man göra cork 360 på studsmatta det blir bara lite mindre cork ;P

du studsar allt vad du kan sen slänger du på en snurr fast drar ner handan lite mer mot marken när du drar på den och luta ner vänstra axeln mot mattan, voce versa om du snurrar åt höger, så har du en cork.´det är ju inte direkt så du dör på kuppen. det är ju bara att prova.

kolla på trickstipsen under menyn artiklar här på freeride. där visar dom hur man gör det flesta lite enklare tricks

det är inte så svårt att göra cork det är bara att snurra luta sig back böja på benen sen måste du titta lita noga för det är lät att du lutar dig för mycket backåt så då kan du landa på nacken eller huvet och då går det ila.Över till bio.bio är som en cork fast frammåt och det är sama sack där det är lät att landa på huvet.Hoppas att dom här råden hjälper dig.PS när du kan dom här bra testa med nån snygg grab eller en mute det är snyggt.okej.Tjaaoo;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp