Cork

alvaonskiis

Ny medlem
Cork
Hur gör man cork... asså kan man göra en cork 3 elr en cork 5 elr går det bara med cork 7 eftersom det bara visas en cork 7 i tricktipsartiklarna...
peace ....

Cork
Laurent Favre (visst var det han?) visade ju för några år sen att det går att corka allt ner till 180. Tufft!

Senast ändrad:
Cork
du kan corka alla snurrar, ju mindre du snurrar desto svårare är det att komma ur corken. Cork 7 är det som beskrivs för att det förmodligen är den lättaste rotationen att corka, tycker jag iallafall. I en cork 3 måste man skära på kickern och slänga sej mer som en volt, ju mindre du snurrar desto mer avancerat blir det, t.ex en cork 180 går inte om du inte har nånting att planta med handen för att få tillbaka balansen.
Däremor så är det svårare att göra cork 900 om du lärt dej cork 7, vilket är lättaste och mest naturligt att göra.

Gettin' me?

Cork
gör man en cork så lutar man sig helt enkelt åt ena sidan på hoppet och pga. rotationen (ju mer rotation, desto lättare att komma runt corken) så kommer du tillbaka till ursprungspositionen och kan landa.. Sen är det beroende på hur mycket du corkar.. mycket cork blir mera en volt med snurr medan en liten cork vinklar dej endast lite.

Träna corkar på studsmattan / badhuset klarnar allt och du sätter dem in no time
minnas bara att ju mer du snurrar, desto lättare är det och komma runt corken!!

Cork
När jag gör cork så skär jag alltid i kicken och sen tittar runt axeln för snurr.
...men jag kan bara corkscrew 360 så jag kanske är inte den bästa att ge råd till.

Cork
Japaner sa:
du kan corka alla snurrar, ju mindre du snurrar desto svårare är det att komma ur corken. Cork 7 är det som beskrivs för att det förmodligen är den lättaste rotationen att corka, tycker jag iallafall. I en cork 3 måste man skära på kickern och slänga sej mer som en volt, ju mindre du snurrar desto mer avancerat blir det, t.ex en cork 180 går inte om du inte har nånting att planta med handen för att få tillbaka balansen.
Däremor så är det svårare att göra cork 900 om du lärt dej cork 7, vilket är lättaste och mest naturligt att göra.

Gettin' me?
klart cork 180 går!!!! jeppe nyström gjorde de förra året ner för en ladning till ett b igjump....grymt!

Cork
men jag har sett att en del säger att man ska luta sig bakåt när man gör cork och en del säger att man ska luta sig åt sidan... vad är är rätt ? + hur tjutton kan man luta sig ( åt det hållet man ska ) och sedan komma tillbaka till sitt ursprungliga läge ??

Cork
daaniel sa:
men jag har sett att en del säger att man ska luta sig bakåt när man gör cork och en del säger att man ska luta sig åt sidan... vad är är rätt ? + hur tjutton kan man luta sig ( åt det hållet man ska ) och sedan komma tillbaka till sitt ursprungliga läge ??
Eftersom du snurrar så vrider du ju tillbaks....

Cork
men ärthjärnor!!!!!!!!! tror ni de går att göra en cork 180!? då flyger man på mage eller rygg! det går att göra 360-oändligt! inte 180!?

Cork
men när man gör typ en cork 3:a eller cork 5:a så lutar man sig väl inte rakt bakåt och sedan rakt upp eller ? ( man snurrar ju så klart samtidigt, så mkt fattar jag xD )

Cork
men när man gör typ en cork 3:a eller cork 5:a så lutar man sig väl inte rakt bakåt och sedan rakt upp eller ? ( man snurrar ju så klart samtidigt, så mkt fattar jag xD )

Cork
men när man gör typ en cork 3:a eller cork 5:a så lutar man sig väl inte rakt bakåt och sedan rakt upp eller ? ( man snurrar ju så klart samtidigt, så mkt fattar jag xD ) man slänger väl sig typ bakåt (kanske lite snett bakåt) och i slutet blir det väl inte rakt upp igen lr ? det blir typ konstigt när man ska tillbaka...

Cork
alla gånger jag testat att corka har jag tagigt i som satan men jag slutar lixom tänka så det blir en rodeo 5 ist XD det e skit jobbit altså hur ska man snurra? jag försöker slänga mig lite bakåt mot tailen men det går bara inte :/

Tillbaka
Topp