Croft reseutbildning

Croft reseutbildning
Klockan 22.00 ikväll på nyheterna visades ett inslag om denna bluff på sveriges TV4!
Där sades att åklagare var inkopplad att några anmälningar gjorts. Man intervjuade en kille som
sökt men inte betalt in, man visade platsen och den postlåda alla våra anmälningar skickats till.

Jag har sagt det förut men det tåls att sägas om och om igen.

ALLA MÅSTE ANMÄLA! ÄVEN NI SOM INTE BETALT!!!!

Croft reseutbildning
Går det verkligen att polisanmäla om man inte betalat in?

Tycker jag att man borde kunna.....förutom portot, ;), så har man ju lagt ner både tid och energi i det här.

Croft reseutbildning
Jag hoppas att det går... Polisen jag pratade med sa i och för sig att
om man satte in en annons om något som inte fanns- det var inget brott i sig.
men när de gällde pengar så var det ju en helt annan sak sa han..

Fösöka duger väl kanske iallfalll

Croft reseutbildning
Hörde att Croft även påstår att de har samarbete med flera stora researrangörer vilket arrangörerna nekar till.

Känns som grabben bör lämna landet.

Croft reseutbildning
Hej, många har föröskt få tag på mig efter inslaget igår. Jag är som sagt bara på tv4 ibland. Vad ni kan göra är att ringa till polisen i västerort: 08-401 33 00 Öppettider 15 - 18

Sen finns det en handläggare också, men jag vet inte namnet på åklagaren.

Croft reseutbildning
Hej

Jag är en av många som har blivit lika lurade som er och var så dum att jag betalade. Kännts jäkligt surt.
ndra varför man är så jäkla godtrogen och går på allting. först var jag lite misstänksam jag med men eftersom jag ringde och fick svar som jag ville ha så skickade jag in ansökning och fick ett jättefint svart om att jag var antagen.
Tycker att han varit duktig som lagt ner så mycket tid på att verkligen få ungdomar att betala in.

Men ni som funderar betala INTE och oavsett om ni betalat så tycker jag att alla som har antagits både de som betalat och inte ska göra en polisanmälan. Ju fler som reagerar så kan ju chansen bli lite större att vi får tillbaka en del pengar åtminstone så att den j-veln åker dit.

Jag gjorde en hel del efterforskningar och polisanmälde honom och pratat med en del tidningar. Mer kan man nog själv inte göra men man har ju åtmintone försökt göra det man kan.

Croft reseutbildning
tjenare Larsse

jag hoppas att du och alla andra som har blivit blåsta av Croft såg på tv4 Stovkholm i går

jag var själv med i en intervju, och jag hoppas att det skall hjälpa att få fast den där jävla lurendrejaren

ha re bra

mvh

Kristoffer

Croft reseutbildning
DET FINNS INGEN CROFT! ALLA HAR BLIVIT LURANDE....ÄVEN JAG SJÄLV, TYVÄRR HAR JAG REDAN BETALAT....
FAN JÄVLA SVIN!
JAG SOM VILLE TRÄFFA MASSA NYTT FOLK....NU HAR DOM FÖRSTÖRT FÖR EN STACKARS 19 ÅRIG TJEJ..

Croft reseutbildning
Hej,
Jag heter Elisabet Rydell-Janson och är reporter för Länstidningen i Östersund (stationerad i Åre). Jag
gör en uppföljning av mina tidigare artiklar om det här och försöker få grepp om vidden i det hela.
Jag räknar betydligt fler än 20 "antagna" bara på den här sajten. Jag undrar, finns det någon som
fått pengar tillbaka eller fått avslag eller fått några konkreta råd från någon lokal
konsumentvägledare, förutom polisanmälan?
Sedan vill jag berömma er alla för all proffsig research ni gjort. Jag tar gärna emot mail.
Elisabet

Croft reseutbildning
jag har inte fått några pengar tillbaka... fan att dom ska få hålla på så....vi ska fan sätta dit den jäveln/ANNA

Croft reseutbildning
har också gått på bluffen. Har polisanmält det hela hos sthlmspolisen som ni föreslog här.
hoppas verkligen vi alla som betalt får våra pengar tillbaka och att den jäveln åker fast!

Skriv i detta forum så fort ni får höra ngt nytt, alla ni som är inblandade!

MVH Hampus o Lina

Croft reseutbildning
Jag har också gått på niten och betalat! Men jag ska nog vänta med min anmälan tills i morgon för det var då Bokningen på Hotel diplomat går ut om han inte förlängt den ! så jag kommer att ringa till Åre hotel Diplomat själv i morgon och kontrolera med dom! Jag hoppas på att alla får sina pengar tillbaka ! som jag ser det nu värkar det inte bli någon kurs !
Kan ha en del information om Felipe Diaz !

Mvh Johan Pettersson
Msn: p_dtr99@hotmail.com

Croft reseutbildning
Blev lovad pengarna tillbax om jag ringde idag..Tror ni
att jag får nå svar när jag ringer? Nej!
Tror ni att de finns någon svarare att lämnna meddelande på? Nej!

Croft reseutbildning
croft finns inte. om du såg nyheterna för nån dag sen så har du d bevisat. surt d där va?

känn er blåsta på pengarna

Croft reseutbildning
Går tydligen inte att spärra hans postgiro heller - måste gå genom länsrätten eller vad det nu var...

Tröstar mig med Backyardbabies konsert i kväll- Blir nice i kontrast med all annan skit!

Croft reseutbildning
hej
såg annonsen i aftonbladet

det var ju bra att det tagits upp där med

ju mer uppmärksamhet detta får desto bättre

keep up the good work!!!!!!!

//Kristoffer

Croft reseutbildning
Hittade detta på eniros hemsida

Henry Svensson
Telnr. 08-259473
Sareksv. 8, 167 35 BROMMA

vet ju dock inte om han inblandad överhuvudtaget...

Croft reseutbildning
Hej igen allihop,

det är YuSie Chou igen, inhoppande reporter på TV4. Ni som missade inslaget kan se det via webben på tv4.se, klicka på nyheter/väder och sen "se senaste sändningen". Man måste registrera sig. Inslaget gick på rikssändningen onsdag 26/1 22.00.

Jag är fortsatt intresserad av det här ämnet och skulle vilja göra en sammanställning. Kan alla som betalat in "kursavgiften" mejla mig på:

yusie.chou@tv4.se

så skulle jag bli mycket tacksam!

Jag håller tummarna för att de får fast de skyldiga och att ni får pengarna tillbaka!

Croft reseutbildning
Svar till linahampus

Jag fattar att ni känner er ilsk över att blivit blåsta, det har jag med och betalat men samtidigt tycker jag inte att ni ska börja lägga ut Namn och address på någon som råkar var skriven på crofts adress. Det är kanske så att det är en lägenhetsuppgång.
Jag är själv jäkligt sur och hoppas denna Felipe Claudio Diaz Inostroza åker dit, men att blanda in andra som inte ens har med det att göra så vitt vi vet idag tycker jag inte att man ska göra.

för mig känns det inte just nu som att pengarnaär viktigaste utan att han åker dit. Jsälvklart vill jag ha tillbaka mina pengar men som sagt bara han åker dit och ju felr som anmäler och reagerar ju mer arbete lär ju polisen lägga ner.

Ha en trevlig kväll

Croft reseutbildning
Hej!

Jag har också gått på den stora bluffen om croft och betalt in pengarna!
Jag är nu verkligen vansinnig på den här filipe diaz! jag har pratat med nån som kallade sig niklas på företaget han var väldigt trevlig å förklarade om utbildningen.. Men nu förstår jag ju att allt är en stor bluff! Jag började bli misstänksam när jag upptäckte att båda mina grannar också blivit antagna när han sa till mig att det bara fanns 15 platser!
Jag har nu polisanmält honom och hoppas att alla andra också gör det så att vi kasnke har en liten chans att få våra pengar tillbaka!

Croft reseutbildning
Hej!

Jag har också gått på den stora bluffen om croft och betalt in pengarna!
Jag är nu verkligen vansinnig på den här filipe diaz! jag har pratat med nån som kallade sig niklas på företaget han var väldigt trevlig å förklarade om utbildningen.. Men nu förstår jag ju att allt är en stor bluff! Jag började bli misstänksam när jag upptäckte att båda mina grannar också blivit antagna när han sa till mig att det bara fanns 15 platser!
Jag har nu polisanmält honom och hoppas att alla andra också gör det så att vi kasnke har en liten chans att få våra pengar tillbaka!

Har ni någon mer information om detta så får ni mer än gärna maila mig!
Cecilia@arta.se

Croft reseutbildning
Hejsan, tänkte bara säga att ja tycker detta är jätte tråkigt
och man känner sig ju ganska dum som gått på nått sånt här.
Jag om mina två vänner kollade upp "allt" när vi fick reda på att vi
alla tre kom in in, de lät ju lite konstigt..

Allt info vi fick, både av kursledaren och hotellt i Åre, samt postgirokontot,
hans sekreterare mfl verkase på nått sätt stämma bra.
Hur skulle världen se ut om man gick runt och misstänkte folk hela tiden.

Vi betalde in pengarna och jag gjorde detta på internet, dagen efter när ja fick reda
på att de va en bluff, gick ja in på banken på internet flr att stoppa betalningen
då fick ja reda på att den inte ens gått igenom för att hans konto inte
kunde ta emot pengarna. Konstigt. Tycker synd om de som förlorat pengar.

De ända ja kan säga är att de va kul för honom men tråkigt för oss.
Skickligt gjort ändå, I,m impressed... lite iallafall..

//Jennifer

Croft reseutbildning
tobbe??!!!

har du fått tillbaka dina pengar?? hur? när?

jag har oxå polisanmält nu! ALLA BORDE GÖRA DET NU!!
har inget att vänta på! det är ju bluff!

Croft reseutbildning
nej

jag har inte fått tilbaka nåt

efter som jag inte betalat

men det var en annan kille som hade fått det

se inlägg av tobbe-tobbelito!!!!!!!

mvh

Kristoffer

Croft reseutbildning
Ringde nyss till Åre hotell Diplomat och frågade om Fleipe hade förlängt bokningen ?!?!
Och då fick jag svaret att dom inte kunde ge ut någon information för än på Måndag !?!?!
Jag känner inte för att vänta tills på måndag utan jag har fått tillräckligt med information för att tycka det hela värkar så skumt att det är dags att anmäla så ringer och gör det nu till polisen i västerort på 08-401 00 00 (och ber att få bli kopplad till polisen i västerort)

// Johan

Croft reseutbildning
svar till den som svarade till oss

Nä, det blev lite felformulerat vårt förra inlägg, kan lätt misstolkas. vi vet att han inte är inblandad mest troligt, och de uppgifterna är ju sådanna som vem som helst kan slå upp i vilken telefonkatalog som helst...
det var mer för å understryka att det alltså inte är croft som har den adressen enligt eniro. vilka nog har rätt.

Har någon snackat med Diplomat idag? sista dagen för croft att avboka idag ju...

Croft reseutbildning
Men herregud! hur jävla dum är man inte om man tror att det "kanske" är en bluff. En del är ju sjukligt sega! Den här tråden ger ju definitionen på ett blufföretag. Anmäl!

Croft reseutbildning
jo jag vet

den som inte fattat att det här är en bluff än har ju inte direkt huvudet på skaft

fatta fakta
detta är en BLUFF!!!!!!!!!!!!

inga mer korkade inlägg nu tack

ok!!!!!!!!!!!!!!!!!!//Kristoffer

Croft reseutbildning
Jag fick tillbaka pengarna därför att postgirokontot "Croft Reseutbildning" var spärrat (357219-5), ni kan ju kika om det är samma postgironummer som vissa av er har betalt på?!

/Tobbe

Tillbaka
Topp