Cross kvalité?

AndersHansen

Ny medlem
Cross kvalité?
Tja tänkte kanske slå till på en Cross patrol jacka, men blev tveksam när jag kände på den i butik. Den kändes lite klen och vek. Undrar om någon har erfarenhet av kvalitén på cross kläderna?

Cross kvalité?
Hej!

Min flickvän hade stora problem med sin Crossjacka.
Dragkedjan la av efter några veckor & karborren vid ärmslutet la av.
Kan nämna att reklamationen var jobbig & Cross va rent ut sagt otrevliga.
Efter mycket strul fick hon lagat sin jacka hos en lokal skrädderska på Cross bekostnad.

// Kricke

Cross kvalité?
Hallu! Hade en Crossjacka för ett par år sedan och den var väl ganska halvhyfsad, Cross växer ju men jag hade nog inte gjort misstaget att köpa en igen, om jag vore du så skulle jag valt något rejälare och säkrare drag men frågan är ju hur mycket du är beredd att betala för det. Marmot och Arc'teryx är toppenbra grejer men smakar det så kostar det som sagt. The North Face är också ett ganska säkert kort som dessutom ofta ligger i prisklassen under.

Senast ändrad:
Cross kvalité?
Cross var skit för några år sedan, hade en polare som köpte ett helt ställ som var bajs som han bytte ut efter två veckor i svenska fjällen... Nu tror jag dock dom har blivit lite bättre... Eller är de fortfarande lika rötna?

Cross kvalité?
är väl inte något top of the line märke i alla fall, men helt okej design! ;-) men jag har ingen egen erfarehet, bara klämt och smekt på dom.. ;-)

Cross kvalité?
Nu när Cross ägs av Peaks förra ägare så lär de säkert bättra på sin kvalitet. Min fader har en Cross jacka nu och vad jag sett/hört så är de inga problem.

(Man hör oftast om min far tycker nått är dåligt)

Tillbaka
Topp