Custom Wide X eller inte? CO2 eller Cartel?

doolar

Ny medlem
Jaha nu är det dags att handla, skulle köpt förra året men var ute försent....

Jag står i valet mellan Custom eller Custom X samt Cartel eller CO2. Pris spelar ingen roll och jag behöver inga råd om annat än Burton (tyvärr) då jag har specialdeal därifrån.

Jag väger 82kg, är 185 lång och en gammal räv, åker hårt snabbt med lite oldschool jibb och bonk, ingen parkråtta.

Custom 162 eller Custom X 164? Båda plankorna ska vara Wide. Funtar på X pga hårdare, men tycker att 164 är i längsta laget (är uppvuxen på lunchbrickor).

Binding har jag tittat på Cartel innan, men den känns lite för "parkig", är CO2 ett bättre val för mig?

Vad tycks? Något annat förslag i Burton rangen? Vi snackar 08/09 och pris spelar mindre roll, men jag behöver inte värsta-värsta heller, åker max 2v om året.

Tack på förhand

Custom. Min far är väll ganska exakt som dej, gamma räv som åker snabbt och hårt :) Han älskar sin Custom och har nu haft 3 st i olika generationer. Hade själv en custom en stund men bytte upp mig till en custom x. Den sålde jag efter 2 månder för jag blev sjukt besviken på den...
Jag skulle tagit en Custom före Custom X oavsett var jag skulle åka, jag åker klart bättre på en custom men framförallt har jag roligare på den!
CO 2 skulle jag valt före Cartel. En bättre bindning helt enkelt om man ska åka snabbt :)

Om vi nu ska sväva utanför custom....

De enda brädorna som jag anser är något att tänka över är vapor, T6, Custom, Malolo eller ev. supermodel.

Jag har åkt alla brädor (07-08 modellerna) och skulle direkt rata Vapor och T6. Tycker dels inte att de är värda pengarna (men inget bekymmer för dej som du säger) men framförallt för jag tycker Custom och malolo är bättre. Den senare går grymt bra i pisten och flyter gottit i pudret. Kan inte uttala mig om supermodel..

För övrigt... Köp en Custom 3D. Finns ingen anledning att haka på burton's flashiga bindnings system som jag ser det. OM du vill byta bindningar i framtiden så är det gottit.

Men... OM jag skulle tagit 1 bräda för allt från Burton skulle det blivit en Custom 162.

Senast ändrad:
Tackar för svar, beställde faktiskt redan igår, blev Custom Wide ICS 162 och Cartel EST. Bestämde mig rätt fort för vanliga Custom efter att ha kikat på lite reviews.

Bindningsvalet var värre, men blev faktiskt Cartel EST till slut. Risken finns att jag ångrar det men men. :)

ICS/EST vs. 3D - jag är en early adopter, har alltid varit. Ibland åker man på en nit, ibland inte. Men jag älskar att testa nya grejer!

Beställde för övrigt ett par Ion-boots med, mest för att mina Moto som jag köpte förra året var en halva för små, men också för att många hyllar Ion och dom ser allmänt gottiga ut.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp