Cykel till Åre med SJ?

jobj

Ny medlem
Cykel till Åre med SJ?
Follow-up:

Det går fint att ta med cykeln. Se till att ta av hjul och sadel. Ställ
allt där "stora" väskor ska stå. Kan ju vara bra att vara i tid så slipper man gnäll från pendlarna till/från Uppsala!

Man kan även snacka med konduktören, han frågade om jag ville ställa den hos dem. Typ där barnvagnar finns. (men lite koll vill man ju ha :)

-----------

Hej,

Är det någon som vet hur man får med sig sin cykel upp till Åre?
Expressgods tar ej cyklar till Åre/Järpen.

Kan man ta den i vagnen utan att de blir sura?

/johan

Cykel till Åre med SJ?
plocka isär den till hundra små delar sedan lägger du den i en väska vettja!

Cykel till Åre med SJ?
sist nån i min umgänges krets åkte tåg med en cykel så slutade med taco-hjul...dom hade hängt upp den upp o ner i krokar i taket. sen hade den hängt där o svajat i ett antal timmar. vet ej om man får ta den i vagnen man åker i...går ju o fråga...

Cykel till Åre med SJ?
du får inte ha den i gången då det är en säkerhetsrisk, likaså i bussar men plocka ner hjulen och skjut in allt i bagagehyllorna som finns vid varje vagn, surf´s up!

Cykel till Åre med SJ?
har lite erfarenhet inom området, interregio sthlm- åre är det lungt. får en x2000 slampa syn på din hoj skjuter hon dig utan pardon. jag lastade naivt på min, skulle jag aldrig gjort. de tog min biljett när jag påpekade att folk tog med flyttlass, men hoj. icke. de säger att de tar allt UTOM hojar, utmana dem.
Annars kan du skicka det med posten, de säger att man kan skicka ALLT.

Cykel till Åre med SJ?
Verkar konstigt om man inte skulle få ta med cyckeln på tåget till Åre. Sist jag åkte tåg upp i våras och åkte skidor var det en vagn med ett stort bagagerum på ca. 10 kvadrat på mitten av vagnen för skidor och bagage. Där borde det gå utmärkt att ställa en cyckel utan att plocka isär den. Enklast är att du ringer och frågar när du bokar biljett så får du svar. Har föresten själv funderat över att ta cykeln med på tåget till riksgränsen.

Senast ändrad:
Cykel till Åre med SJ?
Fick tips i ett forum på Utsidan. På Biltema (av alla ställen) finns en jättestor väska som man kan få ner hojjen i om man tar av hjul, skärmar och styre.
Har inte testat ännu utan det blir ett experiment i helgen. Denna gång till Mora.

Återkommer med resultatet...

Tillbaka
Topp