Men shit!
Om nån på allvar tror att det är nån skillnad på uppbyggnaden i Giros hjälmar för bräda/lagg jämfört med de dom gör för cyklar så blir jag fan orolig...
Den enda skillnaden är att "vinterhjälmarna" har stoppning så att dom är varma.. Thats it..
Annars vet jag inte varför Giro marknadsför sina "vinterhjälmar" för cykling också..
Samma sak med ProTec. jag har en dirtkruka för mtb och en skidkruka och dom har exakt samma skal, enda skillnaden är stoppningen i vinterhjälmen samt snögaller i lufthålen...
Prova att crascha med en brädhjälm mot bar sten ska du få se vad som händer...
Sen är inte cykehjälmar gjorda för att bara ta en "smäll", en cykelhjälm ska inte spricka efter en smäll, då är det ett allvarligt fel på den, såvid det inte är en sjuk jävla smäll, och då är antagligen inte hjälmen ditt största problem, så länge man inte pratar kolfiber hjälmar, dessa kan spricka klart lättare och bör bytas ut klart tidigare än en i glasfiber eller plast..
Det är samma sak när det gäller bräd/lagg hjälmar, Sweet hjälmarna ska också bytas ut efter en rejäl crasch.. är det hjälmar i glasfiber eller plast (glasfiber ska man var lite nogrannare med dock, men dom håller klart längre än kolfiber) så tål dom ett flertal smällar.. men alla hjälmar kan spricka vid tillräckligt hög belasting..
jälvklart kan man cykla i sin snowboardkruka, inga problem alls, visst värmen till en viss del, men jag tycker min fullface är klart varmare än min skidhjälm...