D´oh! Attention all nerds! behöver hjälp!

PNyberg

Aktiv medlem
Jag skulle bara radera installationsfilerna till premiere pro cs4 och så råkade jag istället radera själva programmet. Detta har medfört att jag inte längre kan högerklicka (för att tex byta namn eller whatever) i explorer får då får jag ett felmeddelande är det står "C:\Program Files\common Files\Adobe\Adobe Version Cue CS4\Client\4.0.1\VersionCue.DLL"

sååattehh...my bad. Ngt tips på vad jag kan göra för att åtgärda probemet?

Testa och gör en systemåterställning, Återställ till en tidpunkt innan du raderade det där. Vet inte om de funkar, Men kanske? :)

Senast ändrad:
Vadå, kan du inte högerklicka i explorer pga detta? Premiere har ju inget med detta att göra.
Säger den att du saknar den där .dll-filen? Är det bara den du saknar eller saknar du allt i den mappen? Är det bara filen du saknar så kan du be någon som har samma program installerat skicka den filen via msn eller dylikt. Hämta den inte från nån randomsida på nätet då dessa ofta innehåller trojaner och dylikt.

Utter sa:
Vadå, kan du inte högerklicka i explorer pga detta? Premiere har ju inget med detta att göra.
Säger den att du saknar den där .dll-filen? Är det bara den du saknar eller saknar du allt i den mappen? Är det bara filen du saknar så kan du be någon som har samma program installerat skicka den filen via msn eller dylikt. Hämta den inte från nån randomsida på nätet då dessa ofta innehåller trojaner och dylikt.
Jo det är väl att Premiere pro har ngn applikation som kanske en mediaspelare som ligger under en flik när man högerklickar och då den inte hittas så krashar explorer....vet inte hur jag kan förklara det annars. hursom så började det hela när jag av misstag tog bort premiere pro mappen.

Håller ju nu på med att försöka återställa raderade filer med hjälp av "virtual lab"...hoppas det funkar.

Hmm..det där programmet kostade visst en slant. Hoppas sweclockers kan hjälpa mig lite då :S

Senast ändrad:
göra en system restore, som det står i första svaret, är ju det enklaste och bör funka.

Hur gick det? Precis som tidigare nämnt så är en restore förmodligen svaret, finns dock kataloger som inte berörs av en restore. Mina dokument etc.

Utter sa:
Hur gick det? Precis som tidigare nämnt så är en restore förmodligen svaret, finns dock kataloger som inte berörs av en restore. Mina dokument etc.
Yes.. o däri låg problemet...och problemet låg i photoshop cs4. Så nu är det väck och jag kan högerklicka igen (jippi) men kan inte ominstallera cs4 :( så jag ska installera om windows7.....måste bara hitta ngn som har en skiva..... suck problemen fortsätter....

Snödjup

Tillbaka
Topp