Dags för capatcha på freeride?

RandoScando

Turtok
Det var förvisso ett tag sen jag registrerade mig på freeride nu, så det kanske redan finns, men börjar det inte bli dags att kika på antispam-filter av olika slag? Tycker att det varje morgon jag kikar på forat är fyllt med trådar om att köpa kontokortsnummer och pass. Själv har jag redan båda och jag tror det gäller de flesta som är aktiva här! Trådarna tillför ju därmed inte så mycket till sidan :)

Det finns captcha sen en tid tillbaka men de har tyvärr lyckas komma förbi den eller så sköts det manuellt. Finns även andra spärrlistor. Och så la jag även till ett ny funktion igår, har fångat en del spam inatt men måste justera den lite mer. Men det är katt och råtta lek.

Dom som spammar borde ju om dom var lite målgrupps inriktade erbjuda fejkade liftkort istället för pass och körkort. .. ?

Neoh sa:
Dom som spammar borde ju om dom var lite målgrupps inriktade erbjuda fejkade liftkort istället för pass och körkort. .. ?
Pssh. Säg inget men vet aldrig vilka ideer dom kan få =) Fördelen med att mycket spam är inom somma område är att spamfiltren är lättare att ställa in. Nu tas det mesta av spammet bort direkt innan det syns på sajten.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp