Dags för egen bräda
Hej!
Jag har sedan jag började åka snowboard (ca 4 år sedan) åkt på min pojkväns förförra bräda (Salomon Driver tror jag den heter, 146 cm lång). Den börjar bli väldigt sliten och bindningarna ska vi inte ens nämna
Så nu inför säsongen hade jag tänkt mig att skaffa en egen! Men eftersom jag inte är så bevandrad i utbudet och vad som passar mig tänkte jag be om lite hjälp.
Lite info: Jag åker ca. 3-4 veckor per år och då främst i pisten och det är förmodligen där jag kommer hålla till ett tag framöver också
Jag åker inte supersnabbt men inte direkt långsamt heller.. Mina boots (Salomon Dawn) är av storlek 39 2/3, 25 cm. Själv är jag 168 cm lång och väger väl runt 57-60 kg. Längden på den brädan jag åker på idag (146 cm) tycker jag funkar helt okej men kanske vore det bättre med några cm längre?
Hoppas den här "infon" räcker för ett bra svar
Jag har sedan jag började åka snowboard (ca 4 år sedan) åkt på min pojkväns förförra bräda (Salomon Driver tror jag den heter, 146 cm lång). Den börjar bli väldigt sliten och bindningarna ska vi inte ens nämna
Lite info: Jag åker ca. 3-4 veckor per år och då främst i pisten och det är förmodligen där jag kommer hålla till ett tag framöver också
Hoppas den här "infon" räcker för ett bra svar