P_A
Ny medlem
Dags för nya lagg och behöver lite hjälp.
Tjenna Tjenna precis som topic säger så är det dags för ett par nya telis lagg och bindning och jag skulle uppskatta er hjälp!
lite kort om mig åker överallt med varierande resultat
bränner på bra i pist sladdar runt som en dåre i både stora och små svängar samma gäller om jag skulle få för mig att lägga några carving skär. mina nuvarande har 76 i midja och sjunker som sten så i offpisten (sälens men endå.) har det varit lite varierat mest för att det tar så på krafterna börjar bli gammal nu snart halvvägs till 46
.Blir en hel del trädåkning me.
jag är 182 lång och väger ca 70-75kg det jag är ute efter är en allround skida som funkar bra både i pist och offpist. att det e en rolig skida behöver jag väll knappt nämna
jag har kollat lite på black diamonds kilowatt men inte hittat så mycket om den och jag har inte häller fått tillfälle att lukta och klämma på den. Sen har jag även tittat lite på vökls mantra som jag har hört mycket gott om och själv är rätt sugen på nu.
bindningen kommer bli en black diamond O1 vet dock inte vilka fjädrar man bör ha säkert en smaksak men endå jag har ett par scarpa trace pjuck och läste någon stans att det rekomenderades dom löjligt styva fjädrarna till dessa pjäxor.
uppskattar all hjälp jag kan få särskilt med vad ni tycker om skidorna vad som kan va bättre med vissa osv kom gärna med andra förslag också.
sen är jag lite osäker på vad ag bör ha för längd.
hoppas jag fick med allt nu är rätt segdå ja jobbat natt men endå!
lite kort om mig åker överallt med varierande resultat
jag är 182 lång och väger ca 70-75kg det jag är ute efter är en allround skida som funkar bra både i pist och offpist. att det e en rolig skida behöver jag väll knappt nämna
jag har kollat lite på black diamonds kilowatt men inte hittat så mycket om den och jag har inte häller fått tillfälle att lukta och klämma på den. Sen har jag även tittat lite på vökls mantra som jag har hört mycket gott om och själv är rätt sugen på nu.
bindningen kommer bli en black diamond O1 vet dock inte vilka fjädrar man bör ha säkert en smaksak men endå jag har ett par scarpa trace pjuck och läste någon stans att det rekomenderades dom löjligt styva fjädrarna till dessa pjäxor.
uppskattar all hjälp jag kan få särskilt med vad ni tycker om skidorna vad som kan va bättre med vissa osv kom gärna med andra förslag också.
sen är jag lite osäker på vad ag bör ha för längd.
hoppas jag fick med allt nu är rätt segdå ja jobbat natt men endå!