I behov av nya skidor, hjälp!

Malteee

Ny medlem
Hej!
Är i behov av nya skidor, då mitt tidigare par blivit stulet i pisten (är detta vanligt, skidlås?)
ÅKNING: Åker så mycket jag bara kan i offpisten, annars blir det parken innan pisten, så ett par skidor som kan hantera både offpist och park är uppskattat.
Har tidigare åkt på Armada al Dente 2014, tycker att det var en bra kompromiss mellan offpist/park, men offpisten kunde varit bättre.
Har kikat på Armada jj 2.0. Verkade som rena offpistskidor?
Har även kollat på black crows camox? Fick ett mer all mountain intryck där.
Har läst mig till här på forumet att SD 110 är ett populärt alternativ tillsammans med black crows Atris?
Kan man spara en peng på att köpa fjolårets skidor säger jag definitivt inte nej!
Så, är jag helt ute och cyklar med det jag kollat på?

är 1, 78 m
väger 85-90 kilo, avancerad åkare
I pisten var kanske lite missanvisande, satt på restaurang i pisten, separerar alltid mina skidor och parar ihop ett n skida med en polares och gömmer den andra i snödriva så gott det går. 1 timme senare kommer jag ut och ser då att skidorna är försvunna. därav frågan om skidlås :)!

Jag skulle föreslå att du provar Blizzard Peacemaker och/eller Nordica Soul Rider. Båda två riktigt bra skidor som funkar i park och offpist.
Skidlås är inte så dumt, finns lätta billiga sådana idag, som inte är skrymmande, passar i byxfickan. Även om små lätta skidlås ganska lätt kan klippas av så är de åtminstone lite avskräckande för tjuven:)

Tillbaka
Topp