Dakine Heli pro eller Heli pro DXL?

Hammarlund

Ny medlem
Tjena!
Tänkte bara fråga om det är någon som vet vad det är för skilland mellan
Dakine Heli Pro 20L och Heli pro DXL 20L?

Är sugen på att köpa någon av dom men vet inte vad som skiljer dom åt.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
Det enda jag vet som skiljer är det som Dakine skriver på sin hemsida. Nämligen att det skiljer 6 liter och att DLX:en har googlesficka och lite annat... Sen går ju DLX att få i roligare färgkombos à la Pollard. Det bästa är väl att se detaljskillnaderna i butik och kolla så att dina skidor passar i fästena (om du har riktigt feta skidor dvs...).

Carled sa:
Det enda jag vet som skiljer är det som Dakine skriver på sin hemsida. Nämligen att det skiljer 6 liter och att DLX:en har googlesficka och lite annat... Sen går ju DLX att få i roligare färgkombos à la Pollard. Det bästa är väl att se detaljskillnaderna i butik och kolla så att dina skidor passar i fästena (om du har riktigt feta skidor dvs...).
Tack för hjälpen :)
Vet du någon butik i Stockholms området som säljer båda modellerna?

Inte helt säkert, men någon av skidbutikerna eller de stora "utomhusaffärerna" (Naturkompaniet, Playground, addnature...) borde ha modell att iaf. prova. Sedan kan du ju beställa just den färg du vill ha. Dock tycker jag det finns bättre ryggor än Dakine, t.ex. Osprey och Black Diamond.

Jag har själv en BD Avalung Covert 32 och när jag skulle köpa rygga valde jag mellan den och en Osprey. Ospreyen kostade lite mindre och satt sjukt jäkla bra på ryggen, fantastisk rygga allt som allt. Men så hittade jag ett riktigt bra erbjudande på Avalungrygga för typ 900:- så då var saken biff. Sen hade jag nog ändå köpt BD-rygga, just för att den har Avalung, det är ju bättre att ha en än att vara utan liksom när det kniper... Kvalitétsmässigt är Black Diamonds grejer väldigt bra!

Okej :)
I vilka butiker kan man klämma lite på Black Diamonds saker då? Vore kul att jämföra lite innan man slår till liksom.

Kolla på Naturkompaniets, Playgrounds, addnatures, Alpinst och Alpingaragets hemsidor och se om de saluför deras produkter. Och Ospreys.

Jag känner mig som logikens mästare, hur kan jag veta allting?!?!

Frågan ändrades i efterhand... Det var Heli Pro II som var aktuell först. Utifrån DXL och vanliga så är det ju mest en fråga om hur man prioriterar vikt vs. extrafinesser... Jag hade nog valt Pro II iaf.!

Tick tack för tipsen! Efter lite vilande blev det en Black Diamond Bandit i alla fall :) Satt sjukt mycket bättre på ryggen än vad Heli Pro gjorde plus att den var mycket smidigare. Räckr bra när man bara ska hålla sig til liftsystemet.

Over and out!

Ska ut och resa imorrn och min rygga har gått sönder, så jag har fått lånat en gammal heli pro, hur packar ni spaden och sonden i en heli pro.

Jag köpte en helipro 2001 med spad- och sondficka. Den väskan gick sedan sönder och jag fick den utbytt ca 2003 - och den årsmodellen hade ingen spad- och sondficka (klagade som f-n på detta och fick den utbytt igen mot en årsmodell som hade fickor mm - dessa sitter i det yttre facket)!

Tillbaka
Topp