Dalbello Krypton-tråden

Alfakrull

Aktiv medlem
Dalbello Krypton-tråden
Hejsan! Har nu värmt mina innerskor och det väntar bara lite hälgreppsbyggande innan mina Dalbello Krypton cross I. D är redo för säsongen. Tänkte att jag kunde starta en tråd där man får dela med sig om vilka delar man bytt ut och om man kört lite bootfitting hemma. Sen får man gärna byta tungor och spara med om man vill. Tänk Oakley Splice-tråden fast något som på allvar spelar roll för åkningen.

Börjar med två frågor jag själv har:

Spontanköpte skovärmare på en second hand igår, funkar det att torka intuition-liners med de eller förstör man formningen? Börsens har inga hål och är omslutna av plast så de lär inte nå särskilt höga temperaturer.

Är alla utbytbara delar kompatibla med alla årsmodeller? (förutsatt att det är samma tungstorlek, tungorna ska tydligen vara så att till exempel 26 och 27-skalen ska ha lika stora tungor)

Självklart får man ta upp tredelspjäxor från dalbello som inte har krypton i namnet med!

Senast ändrad:
Dalbello Krypton-tråden
Alfakrull sa:
Spontanköpte skovärmare på en second hand igår, funkar det att torka intuition-liners med de eller förstör man formningen? Börsens har inga hål och är omslutna av plast så de lär inte nå särskilt höga temperaturer.
antar att du menar en lufttorkare? eller "pjäxtork" om man så vill, men kör bara på låg temperatur, funkar även bra om du tar ur skon ur pjäxan och sliter ut sulan, så går det både snabbare och behövs mindre värme om du är rädd om formningen .

Dalbello Krypton-tråden
ALPINBUTIK sa:
Om tanken är att detta är ett tips på ökat hälgrepp så kan jag ju avslöja att jag inte spänt det spännet på det hårdaste än. Det känns snarare att det är passformen som inte är helt hundra där så tanken är att bygga på innerskon

Von_vettet sa:
Alfakrull sa:
antar att du menar en lufttorkare? eller "pjäxtork" om man så vill, men kör bara på låg temperatur, funkar även bra om du tar ur skon ur pjäxan och sliter ut sulan, så går det både snabbare och behövs mindre värme om du är rädd om formningen .
Nej, det har vi iofs i stugan men min mamma som har "vanliga" formbara innerskor har blivitavrådd att använda dom. Värmen är förövrigt inte ställbar. De jag köpte var den här typen ungefär: http://cdn.partykungen.se/img/products/original/skovarmare-1.jpg

Dalbello Krypton-tråden
Lyft bara ur innerskon och ta ur sulan och håll plösen öppen, Intuition linern har alltid torkat ur helt på en natt på det sättet för mig.

Dalbello Krypton-tråden
shonten sa:
Lyft bara ur innerskon och ta ur sulan och håll plösen öppen, Intuition linern har alltid torkat ur helt på en natt på det sättet för mig.
Misstänkte nästan att det var så, betalade fem spänn för värmarna så det var ingen stor förlust :)

Dalbello Krypton-tråden
Jag har sånna här och det va inga problem enligt skidsport i åre. Måste ju bli typ minst 70 grader för att påverka innerskon om jag inte minns fel?

Tillbaka
Topp