Alfakrull
Aktiv medlem
Dalbello Krypton-tråden
Hejsan! Har nu värmt mina innerskor och det väntar bara lite hälgreppsbyggande innan mina Dalbello Krypton cross I. D är redo för säsongen. Tänkte att jag kunde starta en tråd där man får dela med sig om vilka delar man bytt ut och om man kört lite bootfitting hemma. Sen får man gärna byta tungor och spara med om man vill. Tänk Oakley Splice-tråden fast något som på allvar spelar roll för åkningen.
Börjar med två frågor jag själv har:
Spontanköpte skovärmare på en second hand igår, funkar det att torka intuition-liners med de eller förstör man formningen? Börsens har inga hål och är omslutna av plast så de lär inte nå särskilt höga temperaturer.
Är alla utbytbara delar kompatibla med alla årsmodeller? (förutsatt att det är samma tungstorlek, tungorna ska tydligen vara så att till exempel 26 och 27-skalen ska ha lika stora tungor)
Självklart får man ta upp tredelspjäxor från dalbello som inte har krypton i namnet med!
Börjar med två frågor jag själv har:
Spontanköpte skovärmare på en second hand igår, funkar det att torka intuition-liners med de eller förstör man formningen? Börsens har inga hål och är omslutna av plast så de lär inte nå särskilt höga temperaturer.
Är alla utbytbara delar kompatibla med alla årsmodeller? (förutsatt att det är samma tungstorlek, tungorna ska tydligen vara så att till exempel 26 och 27-skalen ska ha lika stora tungor)
Självklart får man ta upp tredelspjäxor från dalbello som inte har krypton i namnet med!
Senast ändrad: