Dalbello pjäxor!

DOUBLE-JAPAN

Ny medlem
Dalbello pjäxor!
Hejsan söker ett par nya pjäxor, lite sugen på märket Dalbello, ngn som vet vart man i Stockhols området man kan köpa dem?

Ungefärlig prisklass?

Tack på förhand /k

Dalbello pjäxor!
Jag vet inte var i Sthlm man kan köpa dom men jag tipsa lite kort om hur dom är, kanske förvånar dig lite ^^
Det första man märker är att dom är väldigt smala, om du har lite antydan till breda fötter är dom svåra att få plats i. Likaså om du har ett högt fotvalv. Självfallet kan man töja och fixa till sånt men bara till en viss del, dom ska ju sitta bra från början också :)

Dalbello pjäxor!
sockervadds sa:
Jag vet inte var i Sthlm man kan köpa dom men jag tipsa lite kort om hur dom är, kanske förvånar dig lite ^^
Det första man märker är att dom är väldigt smala, om du har lite antydan till breda fötter är dom svåra att få plats i. Likaså om du har ett högt fotvalv. Självfallet kan man töja och fixa till sånt men bara till en viss del, dom ska ju sitta bra från början också :)
funderat på att allas fötter ser olika ut och att pjäxorna kanske är upplevs just såhär endast för dig!? Det är en bra anledning till vvarför man provar pjäxorna innan man köper dom.

Dalbello pjäxor!
jag har också hört att dalbellos bjäxor är snuskigt smala..

Dalbello pjäxor!
Alpint har Dalbello vet ja och Alpingaraget lär också ha ;) Men dom är rätt smala och ligger runt 3-4 tusen i pris! :)

Lycka till ! :P

Dalbello pjäxor!
jonathan-o sa:
sockervadds sa:
funderat på att allas fötter ser olika ut och att pjäxorna kanske är upplevs just såhär endast för dig!? Det är en bra anledning till vvarför man provar pjäxorna innan man köper dom.
Du är inte så smart va? Jag skriver, "OM DU HAR ANTYDAN TILL BREDA FÖTTER" Sen är dom som AlwaysCrash skriver smala i lästen, det är erkänt. Även Cyreus skriver att dom är smala, kanske är så att dom är väldigt smala? :O

Dalbello pjäxor!
hmm... jag har ett par dabello som jag köpte för ungefär 3-4 års sen och dom e assgoa...men jag har breda fötter ??

dom kanske har ändrat nåt ?

mvh
matte

Dalbello pjäxor!
Dalbello har pjäxor i alla prisklasser från 1300-5000
Dalbello har pjäxor i alla bredder från smala till breda som alla andra märken
Alla märken har både breda och smala pjäxor
Kryton serien är smala ,men inte så smala som många andra pjäxor
Proton serien är inte speciellt smal
Reflex är bred
aerro är jättebred

Dam
Electra och raya är medel
aspier är bred

Dalbello pjäxor!
tack för alla svar speciellt det sista, fråga till dig om det går bra. Nu blev jag ju mkt sugen på att komma in o prova Dabello pjäxorna imorgon, är detta alpingaraget eller alpint?

Om vi utgår ifrån östermalmstorg hur tar jag mig då till er affär?

jag tror att jag har breda har halvsmala fötter och vill ha en jibbpjäxa vad är det då jag söker i Dalbelloväg?

tack på förhand/KARL

Dalbello pjäxor!
Nemen oj shit. Nu var jag helt ute och cyklade. Trodde nämligen affären låg mitt i city men icke sa nicke. 15 mil från Stockholm! Är nämligen i nöd av ett par pjäxor innan torsdag, vet du om man kan hitta Dalbello i Stockholm?

Tack fär allt ändå/KARL

Dalbello pjäxor!
sockervadds sa:
jonathan-o sa:
sockervadds sa:
Du är inte så smart va? Jag skriver, "OM DU HAR ANTYDAN TILL BREDA FÖTTER" Sen är dom som AlwaysCrash skriver smala i lästen, det är erkänt. Även Cyreus skriver att dom är smala, kanske är så att dom är väldigt smala? :O
snarare du som inte är tillräckligt smart för att förstå vad jag menar... du skriver endast utifrån ditt eget perspektiv, frågan är om du själv verkligen har koll på hur dina fötter är jämfört med något sorts medel. Kolla t ex. vad ALPINBUTIK säger som är återförsäljare av dalbello

Senast ändrad:
Dalbello pjäxor!
jonathan-o sa:
sockervadds sa:
jonathan-o sa:
snarare du som inte är tillräckligt smart för att förstå vad jag menar... du skriver endast utifrån ditt eget perspektiv, frågan är om du själv verkligen har koll på hur dina fötter är jämfört med något sorts medel. Kolla t ex. vad ALPINBUTIK säger som är återförsäljare av dalbello
Men det är ju faktiskt så att vissa Pjäxor är bredare i modellerna än andra, som t.ex. ovan nämner, Nordica Beast 10 osv.

Dalbello pjäxor!
ALPINBUTIK sa:
Dalbello har pjäxor i alla bredder från smala till breda som alla andra märken
Alla märken har både breda och smala pjäxor
nu vet jag inte riktigt hur du tänker...

okej jag har inte testat alla pjäxor med tex alla salomons modeller som jag testat är betydligt smalare än tex alla heads modeller ? och de är fanimej erkänt av handlarna i örebro..

Dalbello pjäxor!
alwaysCrash sa:
nu vet jag inte riktigt hur du tänker...
Han tänker som det står. Samma pjäxtillverkare gör olika serier olika breda. Enkelt sagt är tävlings- och high-endpjäxor smalare för att få bättre kraftöverföring och standardpjäxor lite bredare för bättre komfort. Ganska enkelt egentligen... Sen varierar det en del mellan dom olika märkena, det är precis som med skidor, alla har sitt eget tänk.

Dalbello pjäxor!
Provar du Heads raptor serie kommer du att finna att de är lika smala som Salomons smalaste pjäxor
Handlarna i Örebro har nog inte så stort sortiment av Head
Vad jag har sett har de bara Edge serien som är en ren turistpjäxa

Dalbello pjäxor!
hej ! jag köpte mig ett par Krypton i dec .jag hade dom på mig varje kväll,för att känna hur dom kändes,dom kändes liti trånga runt hälen,som det talats om här.pratade med en som värmer ut dom,men jag bestämmde mig för att testa dom. nu har jag åkt med dom ,dom känns helt helt annorlunda nu,foten åker nog i ett annat läge när den får lite tyngd på sig.dom e grymt sköna på mig nu,o hänga på plösen e hur skönt som helst .min åkning har blivit mycket bättre .att min åkning blivit bättre , beror inte på Kryptonen i sig,utan hur viktigt det är med bra utrustning.

Dalbello pjäxor!
jag köpe mina för den 3 december 2008 på alpiingaraget. Det är en pro butik, rekommenderar att dra dit och titta. Är sugen på att åka på de nu

Dalbello pjäxor!
ALPINBUTIK sa:
Provar du Heads raptor serie kommer du att finna att de är lika smala som Salomons smalaste pjäxor
Handlarna i Örebro har nog inte så stort sortiment av Head
Vad jag har sett har de bara Edge serien som är en ren turistpjäxa
edge o edge.. köpte mig ett par Mojo igår !

Tillbaka
Topp