Dåliga prylar.

gubbfan

Aktiv medlem
Dåliga prylar.
Man blir ju förbannad när nya prylar man köpt för dyra pengar visar sej ha undermålig kvalitet. Det skrivs ju här på forumet om än den ena eller andra produkten som pajar. Oftast pga dåliga eller Inga långtidstester. Eller så är testexemplaren bättre än den serieproducerade produkten.
Bindningar som techpinnarna lossnar andra där andra komponenter ramlar isär. Rambindningar där plattorna lossnar. Osv. Osv.
Själv har jag klarat mej från skräp. Men så köpte jag ett par nya touringdojor av känt märke. Inget lågpris skräp
Efter kort användning gick stroppen som hantera gåläget av, självklart långt ifrån service. Det är ju meningen med en touringsko att den skall användas ute i ingenstans. Nu fixades det med en bit cord. Men...
Nästa problem. En skruv som håller hela gålägesmekanism ramlade bort. När jag kom hem kollade jag alla skruvar. (Som var kvar) Inte en enda var säkrad med locktite.
Skall man behöva ha verktygslådan med sej på tur...
Är det kanske dax att börja hänga ut dåliga produkter här på forumet som varning för övriga köpare?

Dåliga prylar.
Känns som att det finns en poäng om det är ett återkommande problem på samma produkt, annars känns det som att allt är möjligt, jag har haft sönder grejer på ett sätt jag aldrig sett någon annan ha.
Det suger när det händer, och visst kan det alltid va bra med lite verktyg :)

Med det menar jag inte att det inte kan vara fel på din produkt, och ibland känns det som att man hastar i produktionen för att klara av ekonomiska mål.

Senast ändrad:
Dåliga prylar.
Ciao amici,
Funktionen finns ,recension på prylar(kredd till dom som orkar).
Någon pajas som dömde ut en produkt och sedan prövade sälja kanske undervärderar trovärdighet.
En tråd för att informera andra att kolla/modifiera detta på er utrustning hade varit kanon(hatar överraskningar).
221 och 222 funkar,tänkte på våra ingenjör-studenter med ryggsäck.Risk faktorn är hög att dom rusar iväg och inhandlar det starkaste som finns kapillärverkande.

Ha det gött

Finns plats i Idre vecka 17 om det är någon som är pigg på åkning,gratis boende,dela på städning.

Snödjup

Tillbaka
Topp